Οι Έλληνες καταναλωτές δεν γνωρίζουν και δεν διεκδικούν τα δικαιώματά τους

Δευτέρα, Μαρτίου 14, 2016

«Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό καταναλωτών που ενώ αντιμετώπισαν ένα μη αμελητέο πρόβλημα στις συναλλαγές τους, εντούτοις δεν επιδίωξαν την επίλυσή του» επισήμανε η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας Αθηνά Κοντογιάννη σε δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή στις 15 Μαρτίου και με βάση τον πίνακα αποτελεσμάτων της Ε.Ε. για τα θέματα προστασίας του καταναλωτή.

Όπως δήλωσε η κα Κοντογιάννη: «Η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή συμπίπτει φέτος με μια μεγάλη πρόκληση: σύμφωνα με τον πίνακα αποτελεσμάτων της Ε.Ε. για τα θέματα προστασίας του καταναλωτή, οι Έλληνες καταναλωτές βρίσκονται στην τελευταία θέση των 28 κρατών-μελών, τόσο ως προς τη γνώση των δικαιωμάτων τους όσο και ως προς τη διεκδίκησή τους. Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό καταναλωτών που ενώ αντιμετώπισαν ένα μη αμελητέο πρόβλημα στις συναλλαγές τους, εντούτοις δεν επιδίωξαν την επίλυσή του. Αυτό συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στο να μην εμπιστεύονται επαρκώς τους εμπόρους και τους παρόχους υπηρεσιών. Είναι ενδεικτικό ότι οι Έλληνες καταναλωτές καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στην Ευρώπη των 28 σε ό,τι αφορά στο αίσθημα εμπιστοσύνης τους στους αντισυμβαλλομένους τους».

«Όλα αυτά τα στατιστικά ευρήματα μας οδηγούν στην εντατική προώθηση δράσεων ενημέρωσης των καταναλωτών με έμφαση στα σχολεία, ώστε να διαμορφώσουμε σήμερα τους υπεύθυνους καταναλωτές του αύριο. Εκτός από τους ανηλίκους, ειδική μέριμνα πρέπει να ληφθεί και για άλλες κατηγορίες πιο ευάλωτων σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές καταναλωτών, όπως είναι οι μακροχρόνια άνεργοι, τα άτομα με αναπηρίες, ηλικιωμένοι ή καταναλωτές οι οποίοι συναλλάσσονται σε γλώσσα διαφορετική από τη μητρική τους, άτομα που ζουν σε γεωγραφικά απομονωμένες περιοχές ή δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο για την αναζήτηση πληροφοριών» πρόσθεσε.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας εξέδωσαν ενημερωτικό φυλλάδιο με 10 βασικά δικαιώματα που κάθε καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει, στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας με κεντρικό τίτλο «Είσαι καταναλωτής; Έχεις δύναμη! Αρκεί να γνωρίζεις και να διεκδικείς».
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κοινοποίηση

Δείτε επίσης