Χειροπέδες σε απατεώνα στην Καβάλα – Εξαπάτησε τηλεφωνικά ηλικιωμένους

Δευτέρα, Απριλίου 04, 2016

Πρόκειται για 142 απόπειρες απάτης και περίπτωση τετελεσμένης άπατης  
Συνελήφθη 24χρονος υπήκοος Βουλγαρίας σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε σχετική δικογραφία 
Ο δράστης με τη βοήθεια συνεργών, εξαπατούσαν τους πολίτες, χρησιμοποιώντας το πρόσχημα εμπλοκής συγγενικού τους προσώπου σε σοβαρό ή θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα με ανήλικο  
Κατάφεραν να εξαπατήσουν ηλικιωμένη, αποσπώντας από αυτήν το χρηματικό ποσό των -6.000- ευρώ, το οποίο βρέθηκε στην κατοχή του δράστη και της αποδόθηκε

Εξιχνιάσθηκαν ύστερα από εμπεριστατωμένες έρευνες των αστυνομικών της Ομάδας Δημόσιας Ασφάλειας του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας, εκατόν σαράντα δύο (142) απόπειρες απάτης και περίπτωση τετελεσμένης απάτης σε βάρος ηλικιωμένων κυρίως ατόμων, που διαπράχθηκαν το χρονικό διάστημα 31-3-2016 έως 3-4-2016, στο νομό Καβάλας.   

Συνελήφθη χθες το μεσημέρι, στην Καβάλα, από τους παραπάνω αστυνομικούς με τη συνδρομή αστυνομικών της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας, 24χρονος αλλοδαπός, υπήκοος Βουλγαρίας, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για απάτες από κοινού, κατ΄ επάγγελμα και κατά συνήθεια. Η σχετική δικογραφία περιλαμβάνει τουλάχιστον ακόμη δύο (2) συνεργούς του, τα στοιχεία ταυτότητας των οποίων διερευνώνται.

Αναλυτικότερα, υπήρξαν καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες, το παραπάνω χρονικό διάστημα, άγνωστοι δράστες επιχειρούν να εξαπατήσουν ηλικιωμένα κυρίως άτομα στο νομό Καβάλας. 

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, άγνωστος δράστης επικοινωνούσε τηλεφωνικά με τους πολίτες, στους οποίους παρουσιαζόταν ως αστυνομικός και προφασιζόμενος ότι συγγενικό τους πρόσωπο (κυρίως το παιδί τους) ήταν υπαίτιο σε σοβαρό ή θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα με ανήλικο, τους ζητούσε να καταβάλουν διάφορα χρηματικά ποσά, προκειμένου να αποφευχθεί η ποινική διαδικασία. 

Σε ορισμένες περιπτώσεις, κατά την τηλεφωνική τους συνομιλία, για να γίνουν πιο πειστικοί και να επιτύχουν την εξαπάτηση των θυμάτων τους, ένας από τους δράστες προσποιούνταν το συγγενικό πρόσωπο, το οποίο εκλιπαρούσε για βοήθεια. 

Σε μία περίπτωση, χθες το μεσημέρι, αφού κατάφεραν να εξαπατήσουν τηλεφωνικά, με την παραπάνω μεθοδολογία, μία 84χρονη ημεδαπή, στη συνέχεια εμφανίστηκε ο 24χρονος, σε σημείο της πόλης που είχαν προκαθορίσει και παρέλαβε από αυτήν το χρηματικό ποσό των 6.000 ευρώ. 

Στο πλαίσιο συντονισμένης επιχείρησης, οι αστυνομικοί εντόπισαν και συνέλαβαν τον 24χρονο, στην κατοχή του οποίου βρέθηκε το ποσό των 6.000 ευρώ, το οποίο κατασχέθηκε και αποδόθηκε στην 84χρονη. 

Από την αστυνομική έρευνα προέκυψε ότι ο 24χρονος, μαζί με άγνωστους μέχρι στιγμής συνεργούς του, το χρονικό διάστημα 31-3-2016 έως 3-4-2016, χρησιμοποιώντας την ίδια μεθοδολογία, αποπειράθηκαν επίσης να εξαπατήσουν στο νομό Καβάλας, εκατόν σαράντα δύο (142) ηλικιωμένα κυρίως άτομα, χωρίς όμως να καταφέρουν να ολοκληρώσουν τις πράξεις τους.    

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στην κα Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καβάλας, ενώ το προανακριτικό έργο ενήργησε το Τμήμα Ασφάλειας Καβάλας.  

Με αφορμή το παραπάνω περιστατικό, κρίνεται σκόπιμο να δημοσιοποιηθούν οι παρακάτω χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών.
Οι επιτήδειοι έχοντας συγκεντρώσει πληροφορίες σχετικές με τα υποψήφια θύματά τους, τα πλησιάζουν αιφνιδιαστικά και χρησιμοποιώντας διάφορα τεχνάσματα όπως ότι είναι γνωστοί συγγενών τους, λογιστές, εφοριακοί κ.λ.π., ζητούν χρήματα προφασιζόμενοι την εξόφληση χρέους για λογαριασμό των συγγενικών τους προσώπων.

Η συνήθης πρακτική που ακολουθούν, έγκειται στην αρχική συλλογή πληροφοριών σχετικά με το πρόσωπο που θέλουν να εξαπατήσουν (οικογενειακή και επαγγελματική κατάσταση κ.ά.) και στην συνέχεια στην προσέγγισή του με διάφορες προφάσεις έκτακτου χαρακτήρα.

Από τις υποθέσεις που έχουν απασχολήσει τις αστυνομικές Αρχές, μερικές από τις προφάσεις που συνήθως χρησιμοποιούν οι δράστες, ενδεικτικά είναι και οι ακόλουθες:
Είμαι φίλος συγγενικού προσώπου πχ. του γιού σας, ο οποίος μου ζήτησε να μου δώσετε χρήματα γιατί τον έχει συλλάβει η αστυνομία για καταδικαστική απόφαση ή χρέη.
Είμαι φίλος συγγενικού προσώπου, ο οποίος αγόρασε διάφορα προϊόντα από το κατάστημα μου και με έστειλε να μου δώσεις το κόστος.
Είμαι εφοριακός και ο γιός σου ή η κόρη σου χρωστάει στην εφορία.
Είμαι τραπεζικός υπάλληλος και σας ενημερώνω ότι επίκειται «κούρεμα» καταθέσεων. Προκειμένου για να μην «κουρευτούν» οι δικές σας καταθέσεις πρέπει να μου καταβάλετε χρήματα. 

Επίσης, έχουν παρατηρηθεί και διάφορες άλλες παραλλαγές της παραπάνω μεθοδολογίας σε επαγγελματίες (γιατρούς, φαρμακοποιούς και άλλους κλάδους) με αντίστοιχα προσχήματα και τον ίδιο σκοπό, την παράδοση ή κατάθεση χρημάτων σε τραπεζικούς λογαριασμούς ατόμων που δήθεν τα έχουν ανάγκη.

Κατόπιν των ανωτέρω, στην περίπτωση που γίνει αντιληπτή προσπάθεια ή απόπειρα εξαπάτησης, συνιστάται η άμεση ενημέρωση των αστυνομικών υπηρεσιών, ενώ σε κάθε περίπτωση πρέπει:
Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών - φιλικών προσώπων.
Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου. Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

Σημειώνεται ότι στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας, (www.hellenicpolice.gr , οδηγός του πολίτη, χρήσιμες συμβουλές), είναι διαθέσιμες αναλυτικές συμβουλές προς τους πολίτες, για την αποφυγή περιπτώσεων εξαπάτησης από επιτήδειους, που με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα αποσπούν χρηματικά ποσά.

Κοινοποίηση

Δείτε επίσης