Ποιες τροφές δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή των μαθητών που δίνουν εξετάσεις

Πέμπτη, Απριλίου 28, 2016

Μετά τις διακοπές του Πάσχα ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις. Το άγχος είναι μεγάλο όπως και η πίεση.

Εκτός από τη σωστή προετοιμασία και το ξεκούραστο μυαλό, εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και η διατροφή. Η σωστή κατανομή των γευμάτων που θα καλύπτουν όλες τις ομάδες τροφίμων βοηθάει στην καλύτερη απομνημόνευση αλλά και αυτοσυγκέντρωση των μαθητών.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι τα γεύματα πρέπει να απέχουν 3 ώρες μεταξύ τους, έτσι ώστε να διατηρείται η ενέργεια καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Το πρωινό είναι απαραίτητο για κάθε παιδί και ο ρόλος του είναι εξαιρετικά σημαντικός, ιδιαίτερα την περίοδο των εξετάσεων, καθώς εξασφαλίζει σωματική και πνευματική ευεξία. Εδικά την ημέρα των εξετάσεων ο μαθητής δεν πρέπει να ξεκινήσει τις εξετάσεις του με άδειο στομάχι, γιατί υπάρχει η πιθανότητα να ζαλιστεί.

Ένα παιδί θα πρέπει την περίοδο αυτή να τρώει αρκετά ψάρια, ιδίως τα λιπαρά όπως σαρδέλα, τσιπούρα, κολιός, που δίνουν τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που είναι απαραίτητα για τους νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου και βοηθούν στη συγκέντρωση. Επίσης ω-3 λιπαρά οξέα μπορούν να πάρουν τα παιδιά και από τα καρύδια.

Εξίσου σημαντική είναι η κατανάλωση αυγών. Ένα παιδί που θα καταναλώσει μία μερίδα ψάρι ή κοτόπουλο, μία μερίδα φακές (200 γρ) και δύο- τρία γαλακτοκομικά, έχει προσλάβει τις απαραίτητες πρωτεΐνες της ημέρας.

Αυτή την περίοδο, απαραίτητοι είναι και είναι οι υδατάνθρακες. Επομένως καλό είναι τα παιδιά μέσα στην ημέρα να τρώνε μαύρο ψωμί, καστανό ρύζι, ζυμαρικά ολικής άλεσης, πατάτες και δημητριακά ολικής άλεσης, καθώς απελευθερώνουν σταδιακά ενέργεια.

Τέλος, μην ξεχνάτε να δίνετε στα παιδιά άφθονο νερό. Το νερό δίνει στον εγκέφαλο την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται για όλες τις λειτουργίες του, συμπεριλαμβανομένης της αναλυτικής σκέψης και της μνήμης, ενώ έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τη διαύγεια και τη δημιουργικότητα.

Κοινοποίηση

Δείτε επίσης