Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ή κομπάρσοι; – Άρθρο του Κώστα Μαυρομάτη

Κοινοποίηση

Άρθρο του Κώστα Μαυρομάτη, Γ. Γραμματέα του Σωματείου Ιδιοκτητών ΤΑΞΙ Ξάνθης
Το πρωί σκίστηκε το μνημόνιο…
Το μεσημέρι έγινε δημοψήφισμα…
Το βράδυ ψηφίστηκε το μνημόνιο…
Πλέον χρωστά όποιος μιλά ελληνικά…
Άδεια πορτοφόλια… Ανεργία… Αδυναμία πληρωμών…
Εμείς… Κάθε μέρα στην πιάτσα…
Από το πρωί μέχρι το βράδυ…
Και στο φινάλε…
Με είσπραξη που δεν φθάνει για αυτά που καλούμαστε να πληρώσουμε…
Προθεσμία ενός μηνός για να ικανοποιηθούν τα αιτήματα τους έδωσαν οι οδηγοί ΤΑΞΙ στην κυπριακή κυβέρνηση.
Εδώ θα μιλήσουμε για νέο κανονισμό λειτουργίας.
Ο κλάδος παραμένει απαθής στα προβλήματα που συσσωρεύονται και έχουν πάρει τη μορφή καταιγίδας.
Δεν υπάρχει αγωνιστική διάθεση και δεν διεκδικούμε απολύτως τίποτα.
Παρακολουθούμε όλοι μας μια συνεχιζόμενη κατρακύλα χωρίς καμία αντίσταση.
Το ΤΑΞΙ πάει με νεκρά και πεθαμένο οδηγό…
Το ΤΑΞΙ χάνεται από τα χρέη του και το ανύπαρκτο έργο του και εμείς κάνουμε κλαδικό συμβούλιο.
Γιατί κλαδικό συμβούλιο και όχι Γενική Συνέλευση;
Γιατί διαπιστώσεις – προτάσεις και όχι αποφάσεις;
Προβλήματα δεν έχουμε;
Πότε θα αποφασίσουμε για αυτά;
OAEE
Από που να αρχίσεις και που να τελειώσεις με αυτό το βραχνά που μας έχει περάσει τη θηλιά στο λαιμό και κάθε μήνα και κάθε δίμηνο σφίγγει και λίγο παραπάνω.
Εάν αδυνατείς να πληρώνεις τις ασφαλιστικές εισφορές δεν έχεις ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ο ίδιος και η οικογένεια σου και οι ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές εισφορές σου επιβαρύνονται με επιτόκιο.
Συνεχίζεις μάλιστα να χρεώνεσαι για τον κλάδο ασθενείας και μάλιστα με τόκο, δίχως ο ΟΑΕΕ να σου ανταποδίδει την συγκεκριμένη παροχή. Παγκόσμια ΕΛΛΗΝΙΚΗ πατέντα!
Συνάδελφος που προχώρησε σε αναγκαστική αντικατάσταση του Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου (ΤΑΞΙ) με περίπου 24.000€ οφειλές στον ΟΑΕΕ του επιβλήθηκε αναγκαστική ρύθμιση 12 δόσεων των 2.000€ το μήνα. Βλέπετε καταργήθηκε και η ρύθμιση των 100 δόσεων. Οι τρέχουσες εισφορές του 700€ το δίμηνο. Για να γίνει η δουλειά του και να βγάλει νέο αυτοκίνητο σε κυκλοφορία, λόγο του άρθρου 13 του Π.Δ. 258/2005 με το οποίο κάθε ιδιοκτήτης Δ.Χ. αυτοκινήτου υποχρεούται να προσκομίζει βεβαίωση του Ο.Α.Ε.Ε. περί πλήρους εξόφλησης των υποχρεώσεων του από πάσης φύσεως οφειλές, ανεξάρτητα αν αυτές έχουν κεφαλαιοποιηθεί και καταβάλλονται σε δόσεις, κατέβαλε 2.700€ στον ΟΑΕΕ (δόση και αναγκαστικά ένα δίμηνο).
Τεράστιο το πρόβλημα και στα συνεταιρικά αυτοκίνητα όπου ο ένας εκ των δύο συνεταίρων έχει οφειλές στον ΟΑΕΕ και δεν μπορεί για τον παραπάνω λόγο να αντικατασταθεί το όχημα εάν δεν προχωρήσει σε ρύθμιση ή εξόφληση.
Μοναδική λύση είναι η δυνατότητα επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας από τον ίδιο τον ασφαλισμένο, κατάργηση της τριετίας στις ασφαλιστικές κατηγορίες, πάγωμα και διαγραφή των οφειλών με διαγραφή του αντίστοιχου ασφαλιστικού χρόνου και δικαίωμα εξαγοράς σε ηλικία συνταξιοδότησης και κατάργηση του άρθρου 13 του Π.Δ. 258/2005.
Το χαράτσι των 30€ υπέρ ΟΑΕΔ – ΟΕΕ που μας χρεώνουν γεμίζει το ταμείο του ΟΑΕΕ κάθε δίμηνο με κάποια εκατομμύρια.
Που πάνε αυτά τα λεφτά;
Κάποιος που έχει σταματήσει την επαγγελματική του δραστηριότητα θεωρείται ότι είναι σε χειρότερη μοίρα από κάποιον που οφείλει 25 και 30 χιλιάδες ευρώ στον ΟΑΕΕ και κάθε μήνα οι οφειλές του τοκίζονται;
Στην τελική, τι είναι χειρότερο σήμερα…
Να είσαι ελεύθερος επαγγελματίας και να χρωστάς στον ΟΑΕΕ 25 με 30 χιλιάδες ευρώ και κάθε μήνα οι οφειλές σου να αυξάνονται ή να είσαι άνεργος;
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ
Σαν να μην έφτανε ο ΟΑΕΕ, τα αποτελέσματα της αύξησης του ΦΠΑ στο 23% άρχισαν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους με την αποστολή ατομικών ειδοποιήσεων χρεών που μας καλούν να προχωρήσουμε σε ρύθμιση.
Να καταργηθεί το απαράδεκτο καθεστώς φορολόγησης από το πρώτο ευρώ με συντελεστή 26%, η προκαταβολή φόρου 55% και το τέλος επιτηδεύματος 650€.
Στην Ελλάδα το 60% των φορολογικών εσόδων καλύπτεται από την έμμεση φορολογία. Η έμμεση φορολογία επιβαρύνει περαιτέρω την κατανομή του φορολογικού βάρους καθώς καλούνται όλοι να πληρώσουν τον ίδιο φόρο ανεξάρτητα από την φοροδοτική ικανότητα τους και πλήττει κυρίως τα χαμηλά εισοδήματα.
Να δημιουργηθεί μια ενιαία φορολογική κλίμακα για ελεύθερους επαγγελματίες, μισθωτούς και συνταξιούχους, με αφορολόγητο όριο τις 15.000€.

ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΒΕΝΖΙΝΗΣ – ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΙΝΗΣΗΣ
Τι προτίθεται να κάνει το προεδρείο της ΠΟΕΙΑΤΑ στην πρόθεση της κυβέρνησης να εξισώσει τη φορολόγηση των καυσίμων, της βενζίνης με του πετρελαίου κίνησης;
Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών τονίζει ότι σε περίπτωση εξίσωσης και αφού υπολογιστεί η επιβάρυνση του ΦΠΑ (που επιβάλλεται και επί του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) η τιμή του πετρελαίου θα επιβαρυνθεί συνολικά με 0,41 ευρώ το λίτρο. Δηλαδή η λιανική τιμή του Diesel κίνησης με τα σημερινά δεδομένα θα φθάσει στο 1,418 € το λίτρο!
Εντάξει. Άς πέσουμε τότε ανάσκελα να πεθάνουμε.
Όλα μα όλα λένε ότι τα θέλει η τρόικα.
Και την απελευθέρωση των ΤΑΞΙ το 2011 δήθεν η τρόικα την ήθελε.
Δεν την ήθελε ο ΣΕΤΕ… Ο ΗΑΤΑΑ…
Όποιος δεν διεκδικεί, συνέχεια πληρώνει αυτό τον παραλογισμό που ζούμε σήμερα κι εμείς σταματήσαμε να διεκδικούμε κάπου στο 2011.
Η εξίσωση του φόρου στα καύσιμα από μόνη της σημαίνει περαιτέρω μείωση του εισοδήματος μας τη στιγμή που το ΤΑΞΙ αυτή τη στιγμή δημιουργεί μονάχα οφειλές. Τυχόν εξίσωση του φόρου στα καύσιμα θα φέρει σε χειρότερη θέση τους αυτοκινητιστές και θα συμπαρασύρει αύξηση σε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες.
Πρέπει να δημιουργήσουμε συμμαχίες, κοινό μέτωπο και να διεκδικήσουμε μαζί με όλους τους αυτοκινητιστές που θιγόμαστε από αυτό το σενάριο και από άλλα κοινά προβλήματα όπως το φορολογικό και το ασφαλιστικό.
Το προηγούμενο διάστημα διάφορα σωματεία ΤΑΞΙ αλλά και μεμονωμένοι συνάδελφοι από όλη την Ελλάδα στάθηκαν στο πλευρό των αγροτών και έδωσαν παρόν σε διάφορα μπλόκα και σε πορείες διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκαν για κοινά προβλήματα όπως το φορολογικό και το ασφαλιστικό.
Σωματεία ΤΑΞΙ και μεμονωμένοι συνάδελφοι πραγματοποίησαν κοινό μέτωπο, για κοινά προβλήματα, με άλλες κοινωνικές ομάδες, με άλλους επαγγελματικούς κλάδους.
Γιατί το ίδιο δεν συμβαίνει από την Πανελλήνια Ομοσπονδία ΤΑΞΙ για κοινά προβλήματα όπως είναι π.χ. ο ΟΑΕΕ, ή το φορολογικό που αφορά όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες;

ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ – ΚΟΙΝΟ ΜΕΤΩΠΟ – ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ
ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΩΝ Ε.Δ.Χ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΑΞΙ
Πότε θα δημοσιευθεί επιτέλους σε Φ.Ε.Κ. το νέο όριο ηλικίας των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ;
Πριν το κλαδικό;
Πριν τις εκλογές του ΣΑΤΑ;
Εν τω μεταξύ, αυξήθηκε στο άψε σβήσε το όριο ηλικίας ΟΛΩΝ των προς εκμίσθωση επιβατηγών αυτοκινήτων Ι.Χ. του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκίνητων (ΣΤΕΕΑ) σε 12 χρόνια.
Πέντε μήνες πέρασαν από τότε που στάλθηκε η επιστολή του Σωματείου Ιδιοκτητών ΤΑΞΙ Ξάνθης στο υπουργείο Μεταφορών και κοινοποιήθηκε στην Πανελλήνια Ομοσπονδία ΤΑΞΙ. Οι συνάδελφοι που αντιμετωπίζουν το σοβαρότατο θέμα της αντικατάστασης του αυτοκινήτου βρίσκονται σε απόγνωση. Όσες οφειλές και να έχει κάποιος, με το ΤΑΞΙ στο δρόμο, προσπαθεί να δώσει όπου μπορεί και όσα μπορεί. Δίχως όμως το αυτοκίνητο που είναι το εργαλείο της δουλειάς μας, αντιμετωπίζουν σοβαρό θέμα επιβίωσης οι ίδιοι και οι οικογένειες τους. Πως θα ζήσουν αυτοί οι άνθρωποι, τι θα φάνε, εάν ακινητοποιηθεί υποχρεωτικά το όχημα εργασίας λόγω της συμπλήρωσης των χρόνων ηλικίας που προβλέπει ο Ν.4070;
ΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΡΑ!! ΣΗΜΕΡΑ!!
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ…
ΝΕΕΣ ΑΔΕΙΕΣ – ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ο κλάδος των ΤΑΞΙ έχει υποστεί μείωση του μεταφορικού έργου περίπου στο 80%, είτε από τους τελευταίους νόμους που μας αφορούσαν και που συνεχώς μας αφαιρούσαν έργο δίνοντας το κάπου αλλού, είτε από μέτρα που έχουν πλήξει στο μέγιστο οικονομικά την ελληνική κοινωνία.
Μέσα σε όλο αυτό, η πειρατεία οργιάζει, μεταφέρονται επιβάτες με κάθε λογής τροχοφόρο όχημα, με τα 9θεσια Van να έχουν πάρει όλο τον “αφρό” και να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος, έχοντας εμάς, τους επαγγελματίες οδηγούς ΤΑΞΙ να καθόμαστε ως θεατές και με σταυρωμένα τα χέρια.
Η επαγγελματική μας δραστηριότητα έχει πλέον καταντήσει να συσσωρεύει οφειλές δίχως να υπάρχουν τα αντίστοιχα έσοδα για την εκπλήρωση όλων των υποχρεώσεων μας.
Άλλωστε, συνειδητοποιώντας αυτή την κατάσταση δρομολογείται εκ νέου απόφαση για κατάθεση πινακίδων για προσωρινή ακινησία από το υπουργείο Μεταφορών.
Για τους λόγους αυτούς:
Nα παγώσει όλη η διαδικασία χορηγήσεως νέων αδειών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ή μετατροπής σε άλλου τύπου, του Ν.4070/12, για όσο διαρκεί η οικονομική κρίση.
Να περιοριστεί σημαντικά ο αριθμός των επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων με δικαίωμα μεταφοράς επιβατών του Ν.4093/2012, με όρια, κριτήρια και προϋποθέσεις και να επανέλθει η σύμβαση ελαχίστου διάρκειας στις 12 ώρες.
Να περιοριστεί σημαντικά ο αριθμός των επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης οχημάτων των τουριστικών καταλυμάτων με δικαίωμα μεταφοράς πελατών άνευ κομίστρου, του Ν.4254/2014, με όρια, κριτήρια και προϋποθέσεις.
Να τοποθετηθούν διακριτικά γνωρίσματα και στα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης οχήματα των τουριστικών καταλυμάτων με δικαίωμα μεταφοράς πελατών άνευ κομίστρου του Ν.4254/2014.
Αυτή τη στιγμή, κάθε λογής οχήματα μεταφέρουν επιβάτες και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν διακρίνεται ευκόλως και σε εύλογο χρόνο ποια οχήματα κάνουν υποκλοπή μεταφορικού έργου, ποια είναι με σύμβαση ελαχίστου διάρκειας και ποια άνευ κομίστρου.
Τουριστικά γραφεία και εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων μεταφέρουν τουρίστες με ΕΙΧ αυτοκίνητα έναντι κομίστρου και πραγματοποιούν εκδρομές με εισιτήριο, πράγμα που αντίκειται στους κανόνες της έγκρισης που έχουν λάβει για την παροχή υπηρεσίας ολικής εκμίσθωσης ΕΙΧ αυτοκινήτου με οδηγό.
Μια τραγελαφική χύμα κατάσταση που δυσχεραίνει την επιτήρηση και τον απαιτούμενο έλεγχο από τα αρμόδια όργανα και από εμάς τους ίδιους που θέλουμε να προστατέψουμε το επάγγελμα μας ζητώντας αυτονόητα να τηρούνται τα νόμιμα.
UBER
Η δραστηριότητα της Uber συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των επαγγελματιών οδηγών ΤΑΞΙ και παρακάμπτει προκλητικά την ελληνική νομοθεσία όσον αφορά τις επιβατικές μεταφορές.
Μάλιστα, τα ΕΙΧ αυτοκίνητα που μεταφέρουν επιβάτες για λογαριασμό της μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν φέρουν το ειδικό αυτοκόλλητο που προβλέπει η ΚΥΑ για τα διακριτικά γνωρίσματα των εκμισθωμένων ΕΙΧ με οδηγό, ούτε και την πλήρη συμπληρωμένη σύμβαση ελαχίστου διάρκειας.
Επίσης προκλητικά, διαφημίζει και μεταφέρει επιβάτες με επιμερισμό κομίστρου, κάτι που επιτρέπει να μοιράζετε το κόστος της διαδρομής μεταξύ αγνώστων επιβατών παρόλο που αυτό απαγορεύεται από σχετική διάταξη του Ν.4093/2012 και την υπουργική απόφαση ΥΑ 15732 ΦΕΚ Β’ 3053/18.11.2012, που αναφέρουν την ολική εκμίσθωση του ΕΙΧ αυτοκινήτου με οδηγό.
Η Uber, ως εφαρμογή ή ως δραστηριότητα, πρέπει να πάψει να λειτουργεί.
Τίποτα δεν ισχύει για αυτή ενώ τα πάντα ισχύουν για εμάς!
Να ακινητοποιηθεί οποιοδήποτε όχημα λειτουργεί παράτυπα ως ΤΑΞΙ !!
ΤΑΞΙΜΕΤΡΑ – ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ
Νέα ταξίμετρα… νέες ταμειακές μηχανές… συνδεδεμένες Online με το σύστημα Taxis του υπουργείου οικονομικών!
Όλο «επιτυχίες» είμαστε… και τις δεχόμαστε!
Όπως δεχθήκαμε όλα όσα περάσανε από το 2012 και μετά… και για τα οποία απεργήσαμε το 2011…
Με τη συγκατάθεση και τις ευλογίες τις δικές μας δηλαδή, συμμεριζόμενοι και τη στάση του κράτους, που από πάντα αντιμετωπίζει τον ελεύθερο επαγγελματία ως κλέφτη.
Αλλά τι περιμένεις όταν αυτό το ακούς από εκεί που ποτέ δεν περιμένεις;
Online ταμειακή τα ΕΙΧ αυτοκίνητα μετά οδηγού της Uber θα βάλουν;
Τα ενοικιαζόμενα 9θεσια Van;
Τα Van των ξενοδόχων;
Τα 9θεσια ΕΙΔΜΙΣΘ;
Όσο για το κόστος… 150 έως 250, 270 ευρώ οι ταμειακές των καταστημάτων…
Εγώ γιατί να ετοιμάσω κάνα χιλιάρικο;
Μια μικρή παράταση, μια ημερομηνία λίγο πιο παραπέρα δεν θεωρείται επιτυχία.
Όλα τα θέματα δεν είναι πολιτικά και κοινωνικά.
Άς σταματήσει πια αυτή η καραμέλα. Μην υποτιμάτε τη νοημοσύνη κανενός.
ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ POS
Προωθείται η τοποθέτηση μηχανισμών POS για πιστωτικές κάρτες παντού. Πλαστικό χρήμα με ένα κάρο επιβαρύνσεις ώστε να μην ξεφεύγει ούτε cents! Το τραγικό της υπόθεσης, να βλέπεις συναδέλφους να τα προωθούν! Το τυρί στη φάκα δεν βλέπουνε και δυστυχώς τη στάση τους την πληρώνει πάντα το σύνολο.
Το κόστος αγοράς της μηχανής επιβαρύνει το ΤΑΞΙ με περίπου 250€. Δίχως αγορά της μηχανής, με χρήση ανά μήνα, περίπου 15€. Σύνδεση δικτύου μέσω κάρτας sim, περίπου 15€ ανά μήνα και τέλος προμήθεια τραπέζης περίπου 2,5% με 3,5%.
Όχι στους μηχανισμούς POS! 
ΕΔΧ ΑΜΕΑ του Ν.2465/1997
7 στην Αθήνα, 3 στη Θεσσαλονίκη και 3 στην περιφέρεια σύμφωνα με το Ν.2465/1997 και την υπουργική απόφαση 21336/462 του 1997 που λειτουργούν με ένα ιδιότυπο καθεστώς. Πρόκειται για μια ξεχωριστή κατηγορία ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ ΑΜΕΑ, με ταξίμετρο, με κουκούλα ΤΑΞΙ και αυτοκόλλητα “ΛΕΥΚΟ ΤΑΞΙ” στο αμάξωμα, με διαφορετικό νομικό πλαίσιο από όσα κυκλοφόρησαν είτε με τον Ν.3109/2003 των συνεταιρισμών είτε με το Ν.4070/2012 και έπειτα.
Το γεγονός ότι κυκλοφορούν για τον ίδιο σκοπό, ότι παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες, ότι είναι ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ ΑΜΕΑ σύμφωνα με την άδεια κυκλοφορίας τους και ότι φέρουν ταξίμετρο είναι απαράδεκτο και πρέπει να εναρμονιστούν όλα τα ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ σε ίδιο νομικό πλαίσιο ώστε να μην υπάρχει αυτό το καθεστώς της πολυνομίας που μπορεί να δημιουργήσει επιχειρήματα και διεκδικήσεις αντίθετα προς το συμφέρον του 5θεσιου ΕΔΧ αυτοκινήτου ΤΑΞΙ.
7ΘΕΣΙΑ ΜΕ ΤΑΞΙΜΕΤΡΟ
Ξανά στο προσκήνιο τα 7θεσια με ταξίμετρο.
Πόσο συλλογικό αυτό το θέμα!
Για οδηγούς ΤΑΞΙ δύο ταχυτήτων!
Πλούσιους – φτωχούς… εργολάβους και μη…
Ποιο το όφελος για το σύνολο;
Στην ίδια πιάτσα ποιανού το έργο θα πάρουν;
Εάν έρθουν 5 άτομα να πάνε στα σπίτια τους δεν θα πάνε στο 7θεσιο;
Διαφορετικά δεν θα έφευγαν δυο ταξί από την πιάτσα αντί για ένα 7θεσιο;
Ποιον θα ανταγωνιστεί;
Το 5θεσιο;
Το 7θεσιο με ταξίμετρο:
• Θα ελαχιστοποιήσει τις διαδρομές, εφόσον οι 5, 6 επιβάτες θα επιβιβάζονται σε ένα όχημα αντί για δύο 5θεσια.
• Θα μεγαλώσει την αναμονή στις πιάτσες.
• Θα δημιουργήσει περισσότερες οφειλές σε ΟΑΕΕ, ΕΦΟΡΙΑ, στην συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών ΤΑΞΙ και στο τέλος ξεπούλημα όσο όσο για να ξεχρεωθούν.
Όλα όσα νομίσαμε οι αφελείς ότι γλιτώσαμε το 2011, περνούν όλα σιγά σιγά, με δόσεις. Η μόνη διαφορά με το σχέδιο Ραγκούση ότι κρατήσαμε τις άδειες οι οποίες σήμερα καμία αξία δεν έχουν.
Το 7θεσιο με ταξίμετρο είναι έγκλημα!
ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΑΞΙ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
Σε μείζον θέμα έχει αναχθεί για τους οδηγούς ΤΑΞΙ η κατάσχεση των οχημάτων για μεταφορά λαθρομεταναστών. Είναι αδύνατο ο κάθε οδηγός ΤΑΞΙ να πρέπει να ξέρει εάν ο καθένας που μπαίνει στο ΤΑΞΙ είναι νόμιμος ή όχι.
Και δεν μιλάω για αυτούς που με δόλο εν γνώση τους μεταφέρουν λαθρομετανάστες για την αρπαχτή, για το πρόσκαιρο κέρδος, αλλά για τον καθένα από εμάς που εν αγνοία μας μπορεί πολύ εύκολα να μπλέξουμε σε περιπέτειες με το νόμο μεταφέροντας κάποιους που μιλάνε σπαστά ελληνικά, από τις εκατοντάδες χιλιάδες που διαμένουν στη χώρα μας και ζούνε ανάμεσα μας.
Σύμφωνα με το άρθρο 48 του Ν.3772 του 2009, προβλέπεται πέρα από την άσκηση ποινικής δίωξης για κακούργημα για τους οδηγούς κάθε είδους μεταφορικού μέσου οι οποίοι διευκολύνουν την είσοδο, τη μεταφορά ή την προώθηση στη χώρα μας λαθρομεταναστών και η ταυτόχρονη κατάσχεση του μεταφορικού μέσου, με το οποίο γίνεται αυτή η μεταφορά.
Από την εφαρμογή του παραπάνω άρθρου δημιουργούνται πολλές δυσεπίλυτες καταστάσεις, διότι πολλοί επαγγελματίες οδηγοί ΤΑΞΙ επιβίβασαν εν αγνοία τους λαθρομετανάστες, χωρίς να δύνανται να ελέγξουν το αν αυτοί βρίσκονται νόμιμα ή παράνομα στη χώρα, και συνελήφθησαν, με αποτέλεσμα, πέραν όλων των άλλων, να κατασχεθούν τα οχήματα τους έως την διεξαγωγή της δίκης, ώσπου να διαπιστωθεί η συμμετοχή τους ή μη στο αδίκημα της παράνομης μεταφοράς λαθρομεταναστών.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η απονομή της δικαιοσύνης καθυστερεί, πολλοί οδηγοί ΤΑΞΙ βρίσκονται εν μέσω περιόδου οικονομικής κρίσης και μνημονίων χωρίς δουλειά για μεγάλο χρονικό διάστημα, έως την δικάσιμο, αφού τους έχει αφαιρεθεί το εργαλείο της δουλειάς τους, το όχημα το οποίο οδηγούν.
Έως τη δικαστική εξακρίβωση της εμπλοκής ή μη κάποιου οδηγού ΤΑΞΙ, θα πρέπει να υπάρχει πρόνοια ώστε να μην ταλαιπωρούνται και να μην αφανίζονται οικονομικά οι επαγγελματίες και οι οικογένειες τους όταν αυτοί δεν είναι βέβαιο ότι εμπλέκονται σε παράνομη μεταφορά λαθρομεταναστών, καθόσον, όπως είναι γνωστό, δεν υπάρχει δυνατότητα εξακρίβωσης από τους οδηγούς ΤΑΞΙ, των στοιχείων του κάθε επιβάτη, ο οποίος θέλει να χρησιμοποιήσει ένα ΤΑΞΙ για να μετακινηθεί.
Τεράστιο το πρόβλημα και στα συνεταιρικά αυτοκίνητα όπου κατηγορείται ο ένας εκ των δύο και κατάσχεται το όχημα αφήνοντας έτσι και τον συνέταιρο δίχως να μπορεί να εργαστεί. Το ίδιο ισχύει και για αυτούς που ενοικίασαν μια άδεια ΤΑΞΙ και εν αγνοία τους, κατασχέθηκε το όχημα τους και διώκεται ο ενοικιαστής τους για παράνομη μεταφορά λαθρομεταναστών.
• Για ποιο λόγο να τιμωρείται και να κατάσχεται το αυτοκίνητο έως τη διεξαγωγή της δίκης.
• Για ποιο λόγο να τιμωρείται και να κατάσχεται το αυτοκίνητο έως τη διεξαγωγή της δίκης, ακόμη και σε περίπτωση που εξακριβωθεί δόλος και εφόσον αυτός προκύπτει από τον έναν από τους δύο συνεταίρους αφήνοντας όμως και τον άλλο δίχως το όχημα εργασίας;
• Για ποιο λόγο να τιμωρείται και να κατάσχεται το αυτοκίνητο έως τη διεξαγωγή της δίκης, ακόμη και σε περίπτωση που εξακριβωθεί δόλος και εφόσον αυτός προκύπτει από ενοικιαστή οδηγό και όχι από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη;
Για όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους, πρέπει να τροποποιηθεί η υφιστάμενη ποινική αντιμετώπιση του ζητήματος ώστε να μην κατάσχονται τα οχήματα δημιουργώντας προβλήματα και τιμωρώντας αδίκως ανθρώπους που καμία σχέση και κανέναν δόλο δεν είχαν όσον αφορά το αδίκημα της παράνομης μεταφοράς λαθρομεταναστών. 
ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕΙΩΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ
Προτείνω μείωση κατά το ήμισυ, της χρηματικής αποζημίωσης, όσων λαμβάνουν, από το προεδρείο της ΠΟΕΙΑΤΑ, ως ένδειξη συμπαράστασης στην δύσκολη καθημερινή κατάσταση που βιώνει ο οδηγός ΤΑΞΙ από την Κρήτη ως την Κέρκυρα, από την Καλαμάτα ως την Ορεστιάδα.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ !!!
Ο ΚΛΑΔΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΣΗΜΕΙΟ…
ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ !!!
ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ
Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΞΑΝΘΗΣ
(ΠΕΜΠΤΗ, 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2016)
ΤΑ ΝΕΑ του xanthinea.gr στο Google News ΤΑ ΝΕΑ του xanthinea.gr στο Google News

Διαβάστε Επίσης

Σχετικά αρθρα