Header Ads

novamed

Παραδόθηκε ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή–Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα


Ένα ένα τα μεγάλα και σημαντικά οδικά έργα της χώρας μας, παραδίδονται στην κυκλοφορία. Σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, έδωσε στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα του Κάθετου Άξονα 75, «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα», με το οποίο ολοκληρώνεται ο εν λόγω κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού. Ένα έργο πνοής, το οποίο θα ενισχύσει αποφασιστικά την εθνική στρατηγική στον τομέα των Μεταφορών.

Συνοδευόμενος από τον γενικό διευθυντή του γραφείου του, Σταύρο Καραγκούνη και τον πρόεδρο της Εγνατίας Οδού, Απόστολο Αντωνούδη, ο υπουργός επισήμανε ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «συνεχίζει την προσπάθεια ούτως ώστε η Θράκη να έχει τις απαραίτητες υποδομές, να έχει το πλεονέκτημα που ιστορικά είχε: Το πλεονέκτημα της θέσης της, για τις συνδυασμένες μεταφορές και για την παραγωγική της ανασυγκρότηση».

Ο υπουργός, απαντώντας σε ερώτηση που αφορά την απαγόρευση της διέλευσης των τουριστικών λεωφορείων, εξήγησε ότι ο περιορισμός αυτός δεν προκύπτει από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, αλλά από σχετική συμφωνία που είναι σε ισχύ με τη Βουλγαρία. Μάλιστα, προανήγγειλε ότι θα έχει σύντομα επικοινωνία με τον ομόλογό του υπουργό στη Βουλγαρία, θεωρώντας ότι «αυτοί οι περιορισμοί θα αρθούν, γιατί το έργο και ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να σηκώνει βαριά οχήματα. Άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην έχουμε τέτοιες μετακινήσεις».

Παράλληλα, ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι βούληση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουν ταχύτατα τα έργα και στους δύο άλλους κάθετους άξονες στην περιοχή. Ανακοίνωσε δε, ότι θα πραγματοποιηθεί άμεσα η δημοπράτηση του έργου για την κατασκευή του κάθετου άξονα «Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουργαρικά Σύνορα», τον Αύγουστο του 2017 ολοκληρώνεται το βόρειο τμήμα του κάθετου «Άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» και το 2018 παραδίδεται ο άξονας στο σύνολό του.

Ο κάθετος άξονας 75 / Κομοτηνή – Νυμφαία - Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, αποτελεί μέρος του Πανευρωπαϊκού άξονα ΙΧ και συνδέει την Εγνατία οδό με τον συνοριακό σταθμό Μακάζας (Βουλγαρία) και το κύριο οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας. 

Η κατασκευή του δρόμου συμβάλλει στην αύξηση της προσπελασιμότητας των περιοχών από όπου διέρχεται και την ανάπτυξή τους. Το μήκος όλης της οδού είναι 22,5 χλμ., η ταχύτητα μελέτης είναι 80 χλμ./ώρα, με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση + ΛΕΑ. Υπάρχουν δύο ισόπεδοι κόμβοι, ένας ανισόπεδος και δύο ΧΣΑ, σήραγγες συνολικού μήκους 1,7 χλμ., μία γέφυρα, τέσσερις κάτω διαβάσεις και δύο άνω. Το έργο ολοκληρώθηκε μέσω 2 εργολαβιών και η συνολική δαπάνη του έργου ήταν 90.443,743,31 (με ΦΠΑ) + 13.141,351,00 (με ΦΠΑ)=103.585,094,31. Η κατασκευή του άρχισε στις 20/07/2007, όσον αφορά την πρώτη σύμβαση και αποδόθηκε στην κυκλοφορία στις 09/092013 και όσον αφορά τη 2 σύμβαση άρχισε την 20/04/2015 και αποδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία. Χρηματοδοτήθηκε από το Γ’ ΚΠΣ, το ΕΣΠΑ και Εθνικούς Πόρους.
Του Δημήτρη Μπαλή / news247.gr
Από το Blogger.