Header Ads

novamed

Βραβείο της Unesco σε Ξανθιώτη εκπαιδευτικό


Σειρά προγραμμάτων υλοποιήθηκαν σε τρία διαφορετικά σχολεία της Ξάνθης, στη Μύκη, στο 7ο Δ.Σ. και στη Διομήδεια

Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής ο Νίκος Καμέας στην ορεινή Γλαύκη μπορεί και καμαρώνει για την διάκριση που πέτυχε ο ίδιος και οι μαθητές του αποσπώντας ένα από τα δέκα βραβεία που δίνει η Unesco σε εκπαιδευτικούς της χώρας, το μοναδικό που δόθηκε για εκπαιδευτική δουλειά σε σχολεία της Θράκης.Πιο συγκεκριμένα,ο δημιουργικός εκπαιδευτικός (και υποψήφιος Διδάκτορας στη Σχολή Φυσικής Αγωγής κι Αθλητισμού του Δ.Π.Θ.) έλαβε το βραβείο της εκπαιδευτικής προσφοράς σε παραμεθόριες περιοχές. Είναι ένα βραβείο που δίνεται εδώ και τρία χρόνια από την ελληνική εθνική επιτροπή της Unesco για την επιστημονική συγκρότηση και την εκπαιδευτική προσφορά δασκάλων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης λαμβάνοντας υπόψιν μια σειρά από κριτήρια που έθεσε η UNESCO.

Σειρά προγραμμάτων υλοποιήθηκαν σε τρία διαφορετικά σχολεία στη Μύκη, στο 7ο Δ.Σ. Ξάνθης και στη Διομήδεια Ξάνθης. Συνεργάστηκαν από κοινού μαθητές, υπό τις οδηγίες του κ. Καμέα έχοντας την στήριξη των γονιών τους και την συμπαράσταση των εκπαιδευτικών τους. «Φτιάχτηκε με πολύ αγάπη και μεράκι μια ομάδα από συναδέλφους διαφόρων ειδικοτήτων στους οποίους οφείλω ευχαριστίες κι ευγνωμοσύνη και δουλέψαμε μια τριετία πάνω σε δύο άξονες. Ο πρώτος άξονας ήταν η βιωματική κατανόηση της ευρωπαϊκής ιδέας από τα παιδιά, το θέμα της συνύπαρξης των λαών. Ο δεύτερος άξονας ήταν μέσα από διάφορες δραστηριότητες τα παιδιά, χριστιανοί και μουσουλμάνοι, μέσα από ψηφιακές δράσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, να οικοδομήσουν μια φιλική σχέση μεταξύ τους. Να δώσουν ένα παράδειγμα συνύπαρξης. Τους ένωσαν τα παιχνίδια, οι συναντήσεις, οι εκδρομές. Δώσαμε στα παιδιά την δυνατότητα να αποφασίσουν αυτά τι θέλουν να κάνουν. Η επαφή αυτή τους ενθουσίασε. Εξακολουθούν ακόμη και σήμερα να έχουν φιλίες τα παιδιά μεταξύ τους.» εξηγεί πανευτυχής ο εμπνευσμένος εκπαιδευτικός.

«Υπάρχει μια δυναμική στα μειονοτικά σχολεία άξια να προσεχθεί. Υπάρχει υλικό ανθρώπινο που πρέπει να προσεχθεί.»
Εργαζόμενος πολλά χρόνια στο χώρο της Μειονοτικής Εκπαίδευσης αυτό που παρατηρεί είναι το εξαιρετικό ενδιαφέρον και την λαχτάρα των παιδιών για ζωή, για παιχνίδι, για γνώση. «Υπάρχει μια δυναμική στα μειονοτικά σχολεία άξια να προσεχθεί. Υπάρχει υλικό ανθρώπινο που πρέπει να προσεχθεί.» δηλώνει και προσθέτει με συγκίνηση «Το βραβείο θα έπρεπε να το πάρουν τα παιδιά. Αν δεν ανταποκρίνονταν τα παιδιά, τίποτα δεν θα γινόταν. Μια καλή ιδέα χρειάζεται ανθρώπους για να πραγματοποιηθεί, αν δεν υπάρχουν άνθρωποι δεν γίνεται τίποτα. Βοήθησαν πάρα πολύ η ΠΑνΜΘ, η Περιφερειακή Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, το Γραφείο Μειονοτικής Εκπαίδευσης, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης και η Σχολή Φυσικής Αγωγής κι Αθλητισμού με την Κοσμήτορα, την κυρία Μαρία Μιχαλοπούλου. Σημαντική επίσης ήταν η υποστήριξη των καθηγητών κ.κ.: Ματσούκα, Κουρτέση, Καμπά και Αλμπανίδη.» Στόχος αυτών των προγραμμάτων είναι πάντα η διάχυση των αποτελεσμάτων στην τοπική κοινωνία, αλλά και η σύνδεση με την τοπική κοινωνία . Είχαμε την τοπική κοινωνία και τους γονείς αρωγούς. Τρία χρόνια, τρία διαφορετικά προγράμματα: «Η Ευρώπη μια ομάδα», «Παίζουμε και μαθαίνουμε μαζί για τη Θράκη», «Παίζουμε και μαθαίνουμε μαζί για την Ευρώπη».

Δίνοντας ένα ερέθισμα στα παιδιά διαφορετικό φέτος θα προσπαθήσει να συνδυάσει τα μαθήματα της φυσικής αγωγής με διάφορες μορφές τέχνης. «Αν τα παιδιά είναι σύμφωνα, θα το προχωρήσουμε.» δηλώνει αποκαλύπτοντας τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί.
ert.gr / Φώτο:Νίκος Καμέας Ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου
Από το Blogger.