Header Ads

kotakkis

“Σύγχυση” και στην Ξάνθη με το νέο σύστημα χορήγησης γυαλιών οράσεως


Σε σύγχυση βρίσκονται ασθενείς και οπτικοί και στην Ξάνθη μετά και την εφαρμογή του νέου συστήματος χορήγησης γυαλιών οράσεως, από 1η Οκτωβρίου. Από τη μεριά τους οι οπτικοί, τόσο σε πανελλαδικό όσο και σε τοπικό επίπεδο, παραμένουν αμετακίνητοι στη στάση τους αρνούμενοι να εφαρμόσουν το νέο σύστημα. Οι ασθενείς από την άλλη πλευρά, δεν μπορούν να προχωρήσουν τις διαδικασίες αγοράς γυαλιών μέσω δαπάνης, καθώς αναμένουν τις εξελίξεις σε πανελλαδικό επίπεδο.

Προς το παρόν οι οπτικοί στην περιοχή δεν είναι συμβεβλημένοι και ως εκ τούτου δεν προχωρούν στην εκτέλεση των σχετικών δαπανών με το νέο σύστημα. Μέχρι πρόσφατα οι ασθενείς προσέρχονταν στα κατά τόπους οπτικά καταστήματα, αγόραζαν γυαλιά, πλήρωναν το αντίστοιχο αντίτιμο και στη συνέχεια υπέβαλαν τα δικαιολογητικά τους ώστε να τους επιστραφεί πίσω η δαπάνη (μέχρι του ποσού των 100 ευρώ). Με το νέο σύστημα οι καταναλωτές δεν καταβάλλουν χρήματα, ενώ τις σχετικές διαδικασίες για την καταβολή των χρημάτων πραγματοποιούν οι οπτικοί. Ωστόσο από την πλευρά τους οι οπτικοί επισημαίνουν ότι το κράτος είναι αφερέγγυο προς αυτούς, υπάρχουν οφειλές προς οπτικούς από παλαιότερες συνεργασίες και τα χρήματα δεν καταβάλλονται εγκαίρως με αποτέλεσμα οι ίδιοι να αδυνατούν με το νέο σύστημα να επιβιώσουν οικονομικά.  

"Αμετακίνητοι" οι οπτικοί
Την αντίθεσή του για τις αλλαγές που προωθεί ο ΕΟΠΥΥ ως προς την χορήγηση των γυαλιών οράσεως με κατάργηση της προπληρωμής από τους ασφαλισμένους και την απευθείας πληρωμή των οπτικών από τον Οργανισμό εκφράζει ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Οπτικών και Οπτομετρών, Στέλιος Μυλόβας, μιλώντας στον RealFM 97,8 και την εκπομπή των Δημήτρη Καμπουράκη και Βασίλη Λυριτζή.

"Η μνημονιακή υποχρέωση της χώρας ήταν να κάνει συμβάσεις με τους επαγγελματίες εκείνους στην περίπτωση τη δική μας, που παρέχουν υπηρεσίες. Αυτό μεταφράστηκε σε οπτικά παραδόξως. Το εξηγήσαμε στον υπουργό και στον ΕΟΠΥΥ ότι δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό το νέο σύστημα που προωθείται. Τα γυαλιά είναι προϊόν που έχει αγοραστεί, έχει πληρωθεί συν ότι δίνουμε και φόρους. Ο Οργανισμός και τα Ταμεία μας οφείλουν από το 2011, άρα ποιος μπορεί να αποδεχθεί μια τέτοια λογική" τόνισε ο κ. Μυλόβας.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι "και βέβαια θέλουμε να βοηθήσουμε τον ασφαλισμένο και μπορούμε να τον βοηθήσουμε ώστε να μην στέκεται στην ουρά και να μην επανέρχεται ξανά και ξανά στον Οργανισμό. Προτείναμε να πάρουμε εμείς όλη τη γραφειοκρατία με την προϋπόθεση ότι θα πληρώνεται ο ασφαλισμένος. Τα καταστήματα οπτικών είναι οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις εκτός από δύο τρεις αλυσίδες μεγάλες που έχουν δημιουργηθεί. Δεν μπορούμε να αντέξουμε αυτό το σύστημα".

Ένα άλλο πρόβλημα που επεσήμανε ο κ. Μυλόβας είναι ότι οπτικά είδη πωλούνται ανεξέλεγκτα παντού. "Υπάρχουν περίπου 500 παράνομα καταστήματα, τα οποία δεν έχουν την ειδική βεβαίωση και πιστοποίηση λειτουργίας" υποστηρίζει.

Ο Γενικός Γραμματέας των Οπτικών είπε ακόμη ότι "έχουν προσκληθεί από τον ΕΟΠΥΥ για συνάντηση" και τόνισε ότι "θα πάμε, έχουμε θέση και άποψη και η ουσία είναι ότι θέλουμε και μπορούμε να βοηθήσουμε τους ασφαλισμένους αλλά να πληρωνόμαστε κι εμείς".

Σχετικά με φαινόμενα που πολλές φορές συνταγές για γυαλιά οράσεων "μετατρέπονται" σε αγορά γυαλιών ηλίου, ο κ. Μυλόβας είπε ότι "θα μπορούσε πολύ εύκολα να αντιμετωπιστούν τέτοια φαινόμενα αν το Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου των Οπτικών και Οπτομετρών, το οποίο έχει νομοθετηθεί, ενεργοποιείτο αμέσως".