Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

vasilis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Μαγεύει η Ξάνθη στο Instagram – ΦΩΤΟ

Του Γιώργου Μαυρίδη geoxanthi@gmail.com  Το Instagram, ένα από τα πιο δημοφιλή μέσα ψηφιακής δικτύωσης που αριθμεί πάνω από 1 δισεκατο...


Του Γιώργου Μαυρίδη
geoxanthi@gmail.com 

Το Instagram, ένα από τα πιο δημοφιλή μέσα ψηφιακής δικτύωσης που αριθμεί πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες, φαίνεται πως αποτελεί ένα δημοφιλες μέσο προβολής της Ξάνθης. Καθημερινά, δεκάδες χρήστες του διαδραστικού και αμφίδρομου αυτού μέσου ψηφιακής επικοινωνίας επιδίδονται – ηθελημένα ή άθελά τους – σε μια διαδικασία προώθησης του φυσικού κάλλους της περιοχής, των αξιοθέατων αλλά και της γραφικής και συνάμα μοναδικής ομορφιάς της Ξάνθης.

Μπορεί η καθημερινότητα στην ακριτική πόλη να μην αποτελεί θέλγητρο τουριστών, ωστόσο η ιστορία της περιοχής, ο φυσικός πλούτος αλλά και η αρχιτεκτονική διάταξη της παλιάς πόλης συγκαταλέγονται ανάμεσα στους λόγους που ωθούν αρκετούς επισκέπτες, τόσο από την Ελλάδα όσο και το εξωτερικό, στο να ταξιδέψουν στην Ξάνθη.

Τη στιγμή που κατά το παρελθόν – αλλά και το παρόν – φορείς που έχουν επωμιστεί το έργο της τουριστικής προβολής της περιοχής έχουν δαπανήσει ουκ ολίγες δεσμίδες χρημάτων, με τα ανταποδοτικά οφέλη τέτοιων δράσεων να παραμένουν ακόμη και σήμερα υπό καθεστώς έντονης αμφισβήτησης, οι χρήστες του Instagram φαίνεται πως είναι σε θέση να προβάλουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το κάλλος της πόλης και να αναδείξουν τις ομορφιές της. Μυσταγωγικές φωτογραφίες με θέμα τον ποταμό Κόσυνθο, πανοραμικές λήψεις της πόλης υπό το πρώτο φως της ημέρας ή κατά της διάρκεια ενός ηλιοβασιλέματος, φιλτραρισμένες εκδοχές της παλιάς πόλης, και νυχτερινές λήψεις στο Πόρτο Λάγος αποτελούν μόνο ελάχιστες από τις θεματικές που επιλέγουν οι χρήστες του γνωστού μέσου κοινωνικής δικτύωσης για τις αναρτήσεις τους με θέμα την Ξάνθη.

Μαθητές, εργαζόμενοι, φοιτητές, άνεργοι, τουρίστες ή ακόμη και γνωστοί καλλιτέχνες και influencers συνθέτουν το προφίλ των χρηστών που από το 2010, όταν και έκανε την εμφάνισή του το Instagram, άρχισαν δειλά δειλά να αποθανατίζουν τις ομορφιές της Ξάνθης με τις φωτογραφικές μηχανές των κινητών τους τηλεφώνων. Πλέον, η ποιότητα λήψης που προσφέρουν τα σύγχρονα κινητά τηλέφωνα έχει δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες να παράγουν πρωτογενές φωτογραφικό υλικό επαγγελματικού επιπέδου, με το τελικό αποτέλεσμα των φωτογραφιών να εντυπωσιάζει. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μάλιστα που η Ξάνθη, μέσω αναρτήσεων στο Instagram, έχει χρησιμοποιηθεί ως τόπος προβολής προϊόντων γνωστών εταιριών. Influencers από γειτονικές χώρες, όπως η Βουλγαρία αλλά και η Ρουμανία, έχουν βρεθεί στην περιοχή και έχουν φωτογραφηθεί με προϊόντα μόδας ή προϊόντα γνωστών αλυσίδων διατροφής, προβάλλοντας με αυτό τον τρόπο τόσο την Ξάνθη όσο και τα ίδια τα προϊόντα.

Συνθέτοντας το κάδρο των αναρτήσεων που έχουν ως γεωγραφικό προσδιορισμό την Ξάνθη, δεν λείπουν φυσικά οι αναρίθμητες selfies των χρηστών του Instagram, που αν και εκ πρώτης όψεως αποσκοπούν σε διαφορετική κατεύθυνση, σε ένα δεύτερο επίπεδο συμβάλλουν και αυτές (έως έναν βαθμό) στην ταυτόχρονη προβολή της περιοχής. Βέβαια, δεν είναι λίγες οι φορές που κοιτάζοντας κάποιες εξ αυτών των φωτογραφιών, μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής προχωρούν στη σύγκριση ανάμεσα στη φωτογραφική αποτύπωση της περιοχής και τις πραγματικές διαστάσεις της καθημερινότητας, έξω από το στενό πλαίσιο μιας φωτογραφίας – καλλιτεχνικής ή μη – με τη σύγκριση σίγουρα να δημιουργεί μια πολύ στενάχωρη πραγματικότητα.






Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη GüzelBirKare (@_guzelbirkare_) στις








Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Thanasis Sendros (@sendrosjr) στις








Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Anastasia Efthymiadou ☄ (@anastasia_efth) στις





Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hotel Nemesis (@hotelnemesis) στις







Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Panos Katros (@panos.jpg) στις