Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

vasilis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Συζήτηση για το βιβλίο "Περιγράφοντας τη δυσλεξία"

Με τη διαχειρίστρια της ιστοσελίδα www.d-all.gr , που αποτελεί ηλεκτρονικό περιοδικό σχετικά με τη μαθησιακή διαφορετικότητα, κα Λία Μηλιώνη...

Με τη διαχειρίστρια της ιστοσελίδα www.d-all.gr, που αποτελεί ηλεκτρονικό περιοδικό σχετικά με τη μαθησιακή διαφορετικότητα, κα Λία Μηλιώνη συνομίλησε το XanthiNea.gr, συζητώντας για το βιβλίο “Περιγράφοντας τη δυσλεξία”, που έχει επιμεληθεί η ίδια στα Ελληνικά.

Το να περιγράψει κανείς τη δυσλεξία ίσως είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική και δύσκολη διαδικασία. Το “μεταφράζοντας τη δυσλεξία” πόσο απαιτητικό και δύσκολο ήταν; 
Μετά από χρόνια ενασχόλησης με το θέμα της δυσλεξίας, από την πλευρά του γονιού, είχα την ευκαιρία και τη δυνατότητα να προσεγγίσω το αντικείμενο από διάφορες επαγγελματικές ειδικότητες. Ακόμη, είχα την ευκαιρία να συναναστραφώ άτομα με μαθησιακές διαφορετικότητες που είχαν εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά των παιδιών μου και έτσι να αντιληφθώ την ποικιλομορφία στον τρόπο με τον οποίο εκφράζεται η δυσλεξία και άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Διαβάζοντας λοιπόν το πρωτότυπο βιβλίο, είδα ένα βιβλίο που χρησιμοποιούσε την εικόνα ως κύριο μέσο, που περιέγραφε δυσκολίες που δεν είναι αποκλειστικά της δυσλεξίας αλλά τις περισσότερες φορές συνυπάρχουν, που δεν έθιγε μόνο τις δυσκολίες αλλά και τα πλεονεκτήματα, που παρουσίαζε απλές πρακτικές λύσεις.

Το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν αυτό της προσαρμογής καλών πρακτικών στη ελληνική γλώσσα  και πραγματικότητα, για το οποίο χρειάστηκε η βοήθεια της ειδικού επαγγελματία, έτσι ώστε να αποδοθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι παρεμβάσεις στη δυσκολία επεξεργασίας της γλώσσας.


Διαβάζοντας κανείς το βιβλίο, κατά πόσο μπορεί να αλλάξει η θεώρησή του γύρω από τη δυσλεξία και σε ποιόν βαθμό ο αναγνώστης μπορεί να βοηθηθεί για την κατανόηση του ζητήματος;
Διαβάζοντας λοιπόν κανείς το βιβλίο, αλλάζει τον τρόπο που θεωρεί τη δυσλεξία.  Άνθρωποι που δεν γνωρίζουν, σε πρώτο άκουσμα, νομίζουν ότι η δυσλεξία έχει να κάνει με τον τρόπο που προφέρονται οι λέξεις. Άνθρωποι που έχουν περισσότερη γνώση γύρω από το αντικείμενο τις περισσότερες φορές επικεντρώνονται στα αρνητικά και στις δυσκολίες και ελάχιστες φορές προσπαθούν να δουν την θετική πλευρά της μαθησιακής διαφορετικότητας.

Μέσα από το βιβλίο, γίνεται κατανοητό ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων συνυπάρχουν χαρακτηριστικά από περισσότερες από μία ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Η δυσλεξία λοιπόν δεν είναι μόνο δυσκολία στις αναγνωστικές δεξιότητες (όπως αυστηρά ορίζεται από επιστημονικά εγχειρίδια), αλλά και στην οργάνωση χρόνου και χώρου, στην ακολουθία λέξεων, πράξεων, κινήσεων κ.λπ.

Το βιβλίο αυτό, σκοπό έχει να βοηθήσει ένα παιδί ή ένα γονιό να κατανοήσει από πού προέρχονται οι δυσκολίες, αλλά και να δώσει έμφαση στα θετικά σημεία, έτσι ώστε να ενδυναμώσει ψυχολογικά του παιδί για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις όποιες δυσκολίες.


Με ποιόν τρόπο εκτιμάτε ότι μπορούν συγγραφικά έργα σαν και το παρόν βιβλίο να συμβάλλουν στον έγκαιρο εντοπισμό φαινομένων δυσλεξίας καθώς και στην αποτελεσματική και κυρίως ορθή αντιμετώπισή τους;  
Το βιβλίο λοιπόν αυτό, θα δώσει τροφή για σκέψη σε γονείς που βλέπουν χαρακτηριστικά στα παιδιά τους αλλά δεν έχουν ακόμη μπει στην διαδικασία αξιολόγησης. Δίνει ένα εργαλείο στους εκπαιδευτικούς, για να εξηγήσουν και στους υπόλοιπους συμμαθητές την μαθησιακή διαφορετικότητα.

Θα δώσει την ευκαιρία σε παιδιά που έχουν δυσλεξία ή άλλες μαθησιακές διαφορετικότητες, να δουν τον εαυτό τους μέσα σε αυτό, να κατανοήσουν ότι υπάρχουν και άλλα άτομα με παρόμοιες δυσκολίες. Να δουν άτομα που πέτυχαν επαγγελματικά και υλοποίησαν τα όνειρά τους, εκμεταλλευόμενοι τα ταλέντα τους. 

Τέλος δίνει σαφής, πρακτικές οδηγίες για την ορθή παρέμβαση, με στόχο πάντα την ανάπτυξη της προσωπικότητας ψυχολογικά ανθεκτικών ατόμων.