Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

aggelies_xanthis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Για τους λόγους αυτούς διακόπηκαν τα τρένα στην Ξάνθη

Η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και αντίστροφα (90/91 & 600Α/601Α) να τερματίζουν και να ξεκ...


Η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και αντίστροφα (90/91 & 600Α/601Α) να τερματίζουν και να ξεκινούν από την Δράμα προκάλεσε όπως ήταν αναμενόμενο πολλές αντιδράσεις.

Η βουλευτής 'Εβρου του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά με επιστολή της προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζήτησε την επανεξέταση της απόφασης αναστολής των δρομολογίων, ενώ από την πλευρά της εταιρίας δόθηκε απάντηση σχετικά με τους λόγους που οδήγησαν στην εν λόγω απόφαση.

Θέμα: «Αναστολή δρομολογίων ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Θράκη και τον Έβρο»
Αξιότιμε κ. Τσαλίδη,
Σε πρόσφατο Δελτίο Τύπου/Ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. πληροφορηθήκαμε πως από την 31/07/2019 και έως την 30/09/2019 τα δρομολόγια των επιβατικών αμαξοστοιχιών από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και Βόρειο Έβρο – και αντίστροφα – θα τερματίζουν στην πόλη της Δράμας.

Είναι ακατανόητες οι αιτίες και τα επιχειρήματα που οδήγησαν ξαφνικά σε μία τέτοια απόφαση, η οποία δημιουργεί τεράστιο πλήγμα σε μία ολόκληρη ακριτική περιοχή της Θράκης.

Το επιχείρημα περί μειωμένης ή ασύμφορης επιβατικής κίνησης για το συγκεκριμένο δρομολόγιο – αν πρόκειται περί αυτού – όπως καταλαβαίνετε, είναι έωλο διότι δείχνει πλήρη άγνοια για τις ιδιαίτερες ανάγκες και τα χαρακτηριστικά της Θράκης, ιδιαίτερα για τον Νομό Έβρου.

Επίσης, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από τους συμπολίτες μου, η διάκριση που γίνεται σε βάρος τους, και οδηγεί στην απώλεια της δυνατότητας εξυπηρέτησής τους, για σημαντικό χρονικό διάστημα, από ένα βασικό και οικονομικό μέσο μαζικής μεταφοράς, όπως το τρένο.

Είμαι σίγουρη ότι γνωρίζετε πως στον Έβρο, τη Θράκη, ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη περίοδο που αποφασίστηκε η αναστολή των δρομολογίων, βρίσκονται χιλιάδες τουρίστες κι επισκέπτες που έρχονται να γνωρίσουν τον πανέμορφο τόπο μας. Και ίσως το προσφορότερο μέσο για να το κάνουν αυτό να είναι το τρένο.

Ωστόσο, το σημαντικότερο είναι πως ιδιαίτερα για τον Νομό Έβρου, μεγάλος αριθμός συμπολιτών μου καθημερινά μετακινείται από το Βόρειο τμήμα του Νομού προς το Νότιο και αντίστροφα. Εργαζόμενοι, στρατιωτικοί, συμπολίτες μου που θέλουν να επισκεφθούν κάποιο από τα 2 νοσοκομεία του Νομού, επαγγελματίες, αγρότες.

Με αυτά τα δεδομένα και επειδή θεωρώ ότι και η εταιρεία σας δεν επιθυμεί να φέρει ένα τόσο σημαντικό πλήγμα στην καθημερινή, ομαλή, μετακίνηση των συμπολιτών μου στον Έβρο,

Επειδή θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά λάθος και άδικο να εκπέμπεται προς τα έξω το μήνυμα ότι η Θράκη και ο Έβρος αντί να ενισχύονται και να στηρίζονται, απογυμνώνονται από υπηρεσίες, μέσα και υποδομές,

Επειδή το εταιρικό σας προφίλ μιλά και επιδιώκει την εξυπηρέτηση των αναγκών των πολιτών και των τοπικών κοινωνιών,

Σας καλώ να επανεξετάσετε άμεσα την απόφαση αναστολής των δρομολογίων από τη Δράμα ως τον Β. Έβρο, ώστε να μη διαταραχθεί η κανονικότητα που είχαμε κατακτήσει όλο το προηγούμενο διάστημα και οι πολίτες εξυπηρετούνταν από τις αμαξοστοιχίες, έχοντας τη δυνατότητα να ταξιδεύουν μέχρι το Ορμένιο και αντίστοιχα να εκκινούν από αυτό.

Με εκτίμηση,
Αναστασία Γκαρά,
Βουλευτής Έβρου

Η απάντηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: 

"ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΒΡΟ"
Αξιότιμη κυρία Γκαρά, Σε απάντηση της επιστολής που μας αποστείλατε την 1η Αυγούστου 2019, σας γνωστοποιούμε τα κάτωθι: Η εν λόγω γραμμή (θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-θεσσαλονίκη) συντηρήθηκε από την ΟΣΕ Α.Ε. κατά το χρονικό διάστημα από 22 Σεπτεμβρίου 2016 έως 12 Αυγούστου 2017 και δαπανήθηκε ένα ποσό της τάξης των 4-5 εκ. ευρώ.

Κατά το χρονικό αυτό διάστημα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. υποκατέστησε τα δρομολόγια της με λεωφορεία. Παρά ταύτα, συγκεκριμένα τμήματα της γραμμής αυτής εξακολουθούν να παρουσιάζουν τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. να είναι υποχρεωμένη (κατ' εντολή της ΟΣΕ Α.Ε.) να χρησιμοποιεί αμαξοστοιχίες παλαιού τύπου (πεντάδυμες αυτοκινητάμαξες AEG) και όχι επιβατάμαξες με επικεφαλής ντηζελάμαξες AD tranz.

Πέραν των μηχανικών προβλημάτων που παρουσιάζουν αυτές οι παλαιού τύπου αυτοκινητάμαξες AEG (τα οποία αυξάνονται κατά τους θερινούς μήνες), δεν μας δίνουν καν τη δυνατότητα να εξυπηρετούμε επιβάτες οι οποιοι είναι AMEA. Από 20.05.2019, με την ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ο χρόνος της διαδρομής των δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονικη (όπως αυτός ορίστηκε από το Διαχειρισιή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, δηλαδή την ΟΣΕ Α.Ε.), αυξήθηκε σημαντικά.

Πιο συγκεκριμένα, πριν την ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων, ο συνολικός χρόνος των IC δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη (και αντιστρόφως) ήταν 6 ώρες και 35 λετπά και των απλών δρομολογίων 7 ώρες και 07 λεπτά. Με τη νέα χάραξη των δρομολογίων αυτών (από την ΟΣΕ Α.Ε.), οι αντίστοιχοι χρόνοι είναι 8 ώρες και 11 λεπτά και 8 ώρες και 38 λεπτά.

Η χρονική αυτή επιβάρυνση των νέων δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη ξεπερνάει την 1,5 ώρα στα απλά δρομολόγια και προσεγγίζει τις 2,5 ώρες στα δρομολόγια 1C. Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η χρονική διάρκεια των νέων δρομολογίων – δυστυχώς- κρίνεται ιδιαιτέρως προβληματική και προκάλεσε σημαντικό πρόβλημα στα προγράμματα εργασίας της εταιρείας, η οποία τους καλοκαιρινούς μήνες (λόγω και των καλοκαιρινών αδειών των μηχανοδηνών) δεν είχε άλλη επιλογή από το να προβεί από τις 31.07.2019 στην προσωρινή διακοπή της εκτέλεσης των σιδηροδρομικών δρομολογίων μεταξύ Δραμας και Αλεξανδρούπολης και της υποκατάστασης αυτών με λεωφορεία.

Είναι πολύ σημαντικό να επισημανθεί ότι δεν έχει υπάρξει διακοπή στη μεταφορά επιβατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α,Ε. στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμενιο (και αντιστρόφως), αλλά υποκατάσταση -τμήματος αυτής- με λεωφορεία, προκειμένου να μην υπάρξει διακοπή της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. ταυτόχρονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έχει ζητήσει από την ΟΣΕ Α.Ε. να αξιοποιήσει το δίμηνο αυτό, προκειμενου να αποπερατωθούν ταχύτερα οι εναπομείνασες απαιτούμενες εργασίες, ώστε να μπορεί να παρέχει καλύτερες, ασφαλέστερες και πιο αξιόπιστες υπηρεσίες.

Σε κάθε περίπτωση, δεσμευόμαστε ότι θα επανεξετάσουμε την απόφαση μας αυτή, εντός του ερχόμενου Σεπτεμβρίου, ελπίζοντας ότι και η ΟΣΕ Α.Ε. θα ανταποκριθεί θετικά στο ρόλο της, δηλαδή εκείνο του Διαχειριστή της Υποδομής