Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

vasilis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Ξάνθη: Προχωρά και εντυπωσιάζει ο κάθετος άξονας στα σύνορα

Ο Κάθετος Αξονας Ξάνθη - Εχίνος - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα   Οι εργασίες για τη δημιουργία του κάθετου άξονα που θα συνδέει τα Ελληνοβου...

Ο Κάθετος Αξονας Ξάνθη - Εχίνος - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα  

Οι εργασίες για τη δημιουργία του κάθετου άξονα που θα συνδέει τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα στην ορεινή περιοχή του Εχίνου με την Ξάνθη, προχωρούν με σταθερούς ρυθμούς. Το έργο μέχρι στιγμής εντυπωσιάζει ενώ η ολοκλήρωσή του αναμένεται να δώσει νέα πνοή στην περιοχή και να συμβάλει δραστικά στη βελτίωση της οδικής σύνδεσης της πόλης με τη γειτονική Βουλγαρία.

Ο Κάθετος ΄Αξονας "Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα" θα βοηθήσει στην ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας και θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη, λόγω των εμπορικών και γενικότερων δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν, τόσο στην πόλη της Ξάνθης και σε ολόκληρη τη Θράκη όσο και στην ενδοχώρα της Βουλγαρίας (Σμόλιαν, Φιλιππούπολη, κλπ).  Η βούληση υλοποίησης του ΄Αξονα αυτού, εκφράσθηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, το 1998.














Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

Η Διακρατική Συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, καθόρισε για όλο τον άξονα, τόσο σε Ελληνικό όσο και Βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5μ./10,5μ.) και ταχύτητα μελέτης 60 km/h.  Εντός της Ελληνικής επικράτειας, το μήκος του άξονα ανέρχεται σε 49 χλμ. περίπου, εκ των οποίων στα 40 χλμ. (τμήμα "Ξάνθη-Εχίνος-Δημάριο"), ο υφιστάμενος δρόμος παρουσιάζει μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (ταχύτητα Ve=30 km/h περίπου) και στα επόμενα 9 χλμ. (τμήμα "Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα"), υπάρχει μόνο ένας δασικός χωματόδρομος.

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ορίστηκε το 2006 φορέας υλοποίησης για τον άξονα "Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα". Με την ΚΥΑ Δ1/ο/3145/01-09-2010 εκχωρήθηκε και μεταβιβάστηκε σε αυτή η αρμοδιότητα για την μελέτη και κατασκευή, μεταξύ άλλων, και του υπ'οψιν έργου καθώς και την προώθηση του συνόλου των διαδικασιών ένταξης σε χρηματοδότηση, τη δημοπράτηση και ανάθεση καθώς και τη διοίκηση της κατασκευής του.  Αφού εξέτασε τις υπάρχουσες μελέτες και μετά από επιτόπιες αυτοψίες διαπιστώθηκαν σημαντικά γεωλογικά-γεωτεχνικά προβλήματα.  Εξετάστηκε και εγκρίθηκε μια δυτικότερη χάραξη, στην περιοχή του Δημαρίου (μήκους 9χλμ περίπου) η οποία προστίθεται μαζι με τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου "Μελίβοια-Δημάριο", μήκους 10 χλμ., ώστε το τμήμσ συτό του Κάθετου Αξονα να αποκτήσει διατομή και ταχύτητα που προδιαγράφει η Διακρατική Συμφωνία.

Φωτογραφίες: Χαμδή Χαλίλογλου