Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

vasilis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Η αεροπορική εταιρία προτρέπει τους επιβάτες της να πάρουν... τρένο

Είναι δυνατόν μια αεροπορική εταιρεία να προτείνει στους πελάτες της να προτιμήσουν να πάρουν το τρένο αντί να ταξιδέψουν με τα αεροσκάφη...


Είναι δυνατόν μια αεροπορική εταιρεία να προτείνει στους πελάτες της να προτιμήσουν να πάρουν το τρένο αντί να ταξιδέψουν με τα αεροσκάφη της; Και όμως είναι!

Όπως αναφέρει το Βήμα, η ολλανδική KLM που συνεργάζεται, ως γνωστόν στενά με τη γαλλική Air France, συμφώνησε με τους ολλανδικούς σιδηροδρόμους NS Dutch Railways και με τη γαλλοβελγική Thalys να αντικαταστήσει, από το Μάρτιο του 2020, ένα από τα πέντε δρομολόγια Άμστερνταμ-Βρυξέλλες που πραγματοποιεί ημερησίως με σιδηροδρομική σύνδεση.

Η αλήθεια είναι ότι όσοι θέλουν να ταξιδέψουν από την ολλανδική πρωτεύουσα στη βελγική και αντίστροφα προτιμούν κατά κύριο λόγο το τρένο.

Όπως σημειώνει η Αν ντε Γκινιέ στον «Figaro», την πτήση Βρυξέλλες-Άμστερνταμ κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούν οι Βρυξελλιώτες που πρόκειται να πάρουν άλλο αεροπλάνο από το αεροδρόμιο Σίπχολ της ολλανδικής πρωτεύουσας προς κάποιον υπερατλαντικό προορισμό.

Το 2018 περισσότεροι από 275.000 ταξιδιώτες από το Βέλγιο έκαναν τη σύνδεση αυτή - πρόκειται για έναν αριθμό αυξημένο κατά 8,4% συγκριτικά με το 2017, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών BRUtrends.

Βρυξέλλες και Άμστερνταμ απέχουν μεταξύ τους κάτι λιγότερο από 200 χιλιόμετρα και το σιδηροδρομικό δρομολόγιο με την Thalys διαρκεί μία ώρα και 33 λεπτά.

Περίπου μιάμιση ώρα διαρκεί και η αεροπορική σύνδεση των δύο πρωτεύουσών, αν υπολογίσει κανείς το χρόνο επιβίβασης και αποβίβασης στα αεροσκάφη, που είναι σαφώς μεγαλύτερος συγκριτικά με το χρόνο επιβίβασης και αποβίβασης σε ένα σιδηρόδρομο. Σημειωτέον ότι το τρένο από τις Βρυξέλλες κάνει στάση μέσα στο Σίπχολ.

Πτήσεις της ντροπής


Γιατί η KLM προτείνει στο επιβατικό κοινό να επιλέξει το τρένο αντί για το αεροπλάνο;

Επειδή θέλει να δείξει ότι είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητη, αφού το οικολογικό αποτύπωμα ενός αεροπορικού επιβάτη είναι ασύγκριτα μεγαλύτερο από το αποτύπωμα ενός σιδηροδρομικού - ενώ η ηλεκτροκίνηση εφαρμόζεται ευρέως στα τρένα, στα αεροπλάνα ακόμη αργεί πολύ…

«Στην εποχή του “flyskam”, την εποχή που έχει γίνει ντροπή να ταξιδεύει κανείς με αεροπλάνο, το οικολογικό επιχείρημα κυριαρχεί στην επιλογή της KLM», σημειώνει η αρθρογράφος του «Figaro».

Το «flyskam» είναι μια σουηδική λέξη που έχει επιβληθεί διεθνώς για να υπενθυμίζει ότι το αεροπλάνο είναι ένα εξόχως ρυπογόνο μεταφορικό μέσο και ότι εν καιρώ κλιματικής αλλαγής είναι ντροπή να το χρησιμοποιεί κανείς, όταν έχει εναλλακτικές για να μετακινηθεί.

«Η περιβαλλοντική επίπτωση της συγκεκριμένης αεροπορικής σύνδεσης μάς επιβάλλει να περικόψουμε ένα δρομολόγιο. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα βιώσιμο μέλλον για τις αερομεταφορές συνεργαζόμενοι με τις εταιρείες σιδηροδρομικών συνδέσεων», σημειώνει η KLM σε ανακοίνωσή της.

Μεταφορές του 21ου αιώνα


Πέρα από τους περιβαλλοντικούς λόγους, η επιλογή αυτή επιτρέπει στον ολλανδικό αερομεταφορέα να αποδεσμεύσει αεροσκάφη και προσωπικό για να χρησιμοποιηθούν σε υπερατλαντικές και άλλες γραμμές μεγάλων αποστάσεων.

Ταυτόχρονα αποδεσμεύονται slots (δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης) και εξοικονομείται χρόνος στο διεθνές αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερνταμ, το οποίο φλερτάρει με τον κορεσμό λόγω επιβατικής κίνησης.

«Θέτουμε τις βάσεις ενός βιώσιμου συστήματος μεταφορών που όλοι πρέπει να συμβάλουμε ώστε να δημιουργηθεί τον 21ο αιώνα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής εταιρείας σιδηροδρόμων Thalys Μπερτράν Γκοσλέν.