Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

aggelies_xanthis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Όλοι μπορούμε να κάνουμε την άσκηση που βελτιώνει κατά 30% τη μνήμη

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο McMaster που εξέτασαν τις συνέπειες της άσκησης στον εγκέφαλο βρήκαν ότι η προπόνηση υψηλής έντασης βελτιών...


Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο McMaster που εξέτασαν τις συνέπειες της άσκησης στον εγκέφαλο βρήκαν ότι η προπόνηση υψηλής έντασης βελτιώνει τη μνήμη των γηραιότερων ατόμων.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Applied Physiology, Nutrition and Metabolism υποδεικνύει ότι η ένταση της άσκησης είναι κρίσιμο στοιχείο για τη μνήμη. Συγκεκριμένα, φάνηκε ότι οι ενήλικες που ασκούνταν κάνοντας μικρές εκρήξεις έντονης δραστηριότητας παρουσίασαν βελτίωση έως και 30% στην ικανότητα μνήμης, ενώ οι συμμετέχοντες που ασκούνταν με μέτρια ένταση δεν είχαν καμία βελτίωση σε γενικές γραμμές.

«Είναι επείγουσα η ανάγκη για παρεμβάσεις που μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας σε υγιείς ανθρώπους της τρίτης ηλικίας. Μόλις πρόσφατα αρχίσαμε να εκτιμούμε το ρόλο που παίζει ο τρόπος ζωής σε αυτή την κατάσταση, με τον σπουδαιότερο τροποποιητικό παράγοντα κινδύνου να είναι η σωματική άσκηση. Η εργασία αυτή θα βοηθήσει στην ενημέρωση του κοινού σχετικά με τις οδηγίες άσκησης για την εγκεφαλική υγεία, έτσι ώστε ο κόσμος να γνωρίζει ακριβώς ποιο είδος άσκησης ενισχύει τη μνήμη και κρατά την άνοια μακριά», επισημαίνει η Jennifer Heisz, αναπληρώτρια καθηγήτρια Κινησιολογίας και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

Στη μελέτη συμμετείχαν δεκάδες υγιείς ενήλικες από 60 έως 88 ετών οι οποίοι ακολουθούσαν έναν καθιστικό τρόπο ζωής. Τα άτομα παρακολουθήθηκαν για μια περίοδο 12 εβδομάδων και συμμετείχαν σε τρία προγράμματα άσκησης την εβδομάδα. Κάποιοι από αυτούς έκαναν διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης (HIIT), άλλοι συνεχή προπόνηση μέτριας έντασης (MICT) και μια ξεχωριστή ομάδα ελέγχου έκανε μόνο διατάσεις.

Το πρόγραμμα HIIT περιελάμβανε τέσσερα σετ άσκησης υψηλής έντασης σε διάδρομο για τέσσερα λεπτά με περίοδο ανάπαυσης, ενώ το πρόγραμμα MICT περιελάμβανε ένα σετ αεροβικής άσκησης μέτριας έντασης για περίπου 50 λεπτά.

Για να εντοπίσουν βελτιώσεις που σχετίζονταν με την άσκηση στη μνήμη των συμμετεχόντων, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα συγκεκριμένο τεστ που αναγνωρίζει τη λειτουργία νέων νευρώνων που παρήχθησαν με την άσκηση, οι οποίοι είναι πιο δραστήριοι από τους παλαιότερους και ιδανικοί για τον σχηματισμό νέων συνδέσεων και αναμνήσεων.

Διαπίστωσαν, λοιπόν, ότι οι γηραιότεροι ενήλικες στην ομάδα HIIT είχαν σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με την ομάδα MICT ή την ομάδα ελέγχου όσον αφορά στην υψηλής παρεμβολής μνήμη, η οποία μας επιτρέπει να διακρίνουμε για παράδειγμα το δικό μας αμάξι από ένα άλλο ιδίου χρώματος, μοντέλου και μάρκας. Επιπλέον, οι ερευνητές είδαν βελτιώσεις και στα επίπεδα φυσικής κατάστασης που σχετίζονται άμεσα με τη βελτίωση στην ικανότητα μνήμης.

Στο πλαίσιο αυτό, η Δρ. Heisz τονίζει ότι είναι σημαντικό το κάθε άτομο να προσαρμόσει την άσκηση στα επίπεδα φυσικής κατάστασης που έχει αυτή τη στιγμή, προσθέτοντας ένταση σταδιακά και προσεκτικά, με στόχο να καθυστερήσει την εμφάνιση της άνοιας.
Πηγή ygeiamou.gr