Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

aggelies_xanthis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Πρακτικά tips για καλύτερο content στα social media

Σύντομες και περιεκτικές αναρτήσεις με συμπυκνωμένη πληροφορία Πώς να κάνετε τα posts σας πιο ελκυστικά, να αυξήσετε την αλληλεπίδραση ...

Πρακτικά tips για social media content
Σύντομες και περιεκτικές αναρτήσεις με συμπυκνωμένη πληροφορία

Πώς να κάνετε τα posts σας πιο ελκυστικά, να αυξήσετε την αλληλεπίδραση με το κοινό σας και να κερδίσετε περισσότερους ακολούθους

Το να κάνει κανείς ένα post στα social media φαντάζει κάτι παραπάνω από απλό. Αυτό που δεν είναι και τόσο απλό ωστόσο είναι το να δημιουργήσει ένα post πετυχημένο, να συγκεντρώσει εκατοντάδες (επιθυμητά και χιλιάδες) likes και shares, να προκαλέσει το ενδιαφέρον των χρηστών και φυσικά να δημιουργήσει ένα φανατικό και πιστό κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ένα post στα social media μπορεί να έχει διάφορους στόχους.

Συνήθως οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσουν προϊόντα ή υπηρεσίες τους και μέσω των αναρτήσεων τους επιχειρούν να χτίσουν το brand τους, να προσελκύσουν νέους πελάτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Ένα πετυχημένο και καλά σχεδιασμένο post στα social media μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην επίτευξη των παραπάνω στόχων.

Πρακτικά tips για καλύτερο content

Στα social media αυτό που μετράει είναι το content, δηλαδή το περιεχόμενο. Δημιουργώντας ένα ελκυστικό περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μια επιχείρηση μπορεί να οχυρώσει το ψηφιακό της brand, να αναπτύξει μια διαδραστική επικοινωνία με τους πελάτες της και φυσικά να προωθήσει προϊόντα και υπηρεσίες με όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Γραμματική: Το Α και το Ω

Μπορεί να φαντάζει αστείο, ωστόσο είναι πέρα για πέρα σημαντικό. Ένα πετυχημένο post στα social media πρέπει πρωτίστως να είναι γραμμένο σωστά, χωρίς ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη. Όσο σύντομη και περιεκτική και εάν είναι μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (συνήθως οι περισσότερες επιχειρήσεις επιλέγουν μικρές και συμπυκνωμένες αναρτήσεις) δεν αποκλείεται — είτε λόγω προχειρότητας, είτε λόγω αβλεψίας — να περιέχει λάθη. Τέτοιου είδους λάθη άλλωστε αποτελούν βούτυρο στο ψωμί αρκετών χρηστών που σπεύδουν να σχολιάσουν αρνητικά και να διαβάλουν ένα brand λόγω… ορθογραφικών λαθών. Φυσικά, συμπτύξεις, συντομογραφίες ή ακόμη και λέξεις/άρθρα χωρίς φωνήεντα καλό είναι να αποφεύγονται πλήρως!

Βάλτε μια καρδούλα

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, posts στα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί emoji φαίνεται πως παρουσιάζουν καλύτερο engagement, με τους χρήστες να αλληλεπιδρούν πιο άμεσα. Ακόμη και εάν η ανάρτησή σας αφορά ένα — θεωρητικά — πιο σοβαρό και σημαντικό ζήτημα, τα emoji δεν χρειάζεται να απουσιάζουν από το post σας. Τα σύγχρονα πληκτρολόγια προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα σε emoji, ενώ οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν κάτι πιο συγκεκριμένο στο διαδίκτυο και πρακτικά οι επιλογές είναι αρρύθμιστες.

Οι αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να γίνονται με έναν και μοναδικό στόχο: τους χρήστες!

Ελκυστικές φωτογραφίες

Στην εποχή των stories, των likes και της καρδούλας, οι ελκυστικές φωτογραφίες σε ένα post είναι κάτι παραπάνω από επιτακτικές. Οι χρήστες αλληλεπιδρούν καλύτερα με ένα post στο οποίο έχουν χρησιμοποιηθεί εικόνες που κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους, παρουσιάζουν καλή ποιότητα και αισθητική. Οι εικόνες ενός post πρέπει πάντα να συμβαδίζουν με το υπόλοιπο κομμάτι της ανάρτησης και να μην είναι άσχετες, ενώ ιδιαίτερα θετικά αξιολογείται η αναφορά στην πηγή της φωτογραφίας, όταν αυτή δεν αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του χρήστη που τη μεταφορτώνει.

Ένα ποιοτικό content περιλαμβάνει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες σε όσο το δυνατόν λιγότερες λέξεις και με όσο το δυνατόν πιο άμεσο και φιλικό τόνο

Γράψτε για τους χρήστες

Σίγουρα τα posts στα social media οφείλουν να ακολουθούν πρακτικά tips, όπως το να είναι σύντομα και περιεκτικά, να παρουσιάζουν συμπυκνωμένη πληροφορία και να διατηρούν σε εμφανές σημείο ένα call to action κομμάτι. Ωστόσο αυτά δεν αρκούν για να γίνει ένα post πετυχημένο. Οι αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να γίνονται με έναν και μοναδικό στόχο: τους χρήστες!
Η χρήση ενεργητικής φωνής και η ενσωμάτωση λέξεων και φράσεων που είναι trend στα social media μπορούν να συμβάλουν πρακτικά στη βελτίωση μιας ανάρτησης. Το post δεν πρέπει να φαίνεται — ούτε να είναι — τυποποιημένο. Στόχος είναι πρωτίστως οι χρήστες και η ικανοποίησή τους. Εάν μια επιχείρηση, για παράδειγμα, στοχεύει στο να αυξήσει τις πωλήσεις της στο νεανικό κοινό, τότε οι αναρτήσεις της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οφείλουν να γίνονται στη γλώσσα των νέων, να περιέχουν φράσεις ή λέξεις που χρησιμοποιούν οι ίδιοι στα social media, να συμπεριλαμβάνουν emoji δημοφιλή στους νέους και φυσικά να γίνονται σε ύφος και τόνο φιλικό και άμεσο.

Ένα ποιοτικό content, που περιλαμβάνει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες σε όσο το δυνατόν λιγότερες λέξεις και με όσο το δυνατόν πιο άμεσο και φιλικό τόνο, σίγουρα θα βρει τον δρόμο προς τα likes, τα shares και τα comments στα social media. Στο ψηφιακό κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης άλλωστε αυτό που μετράει είναι οι εντυπώσεις και ένα post που μπορεί να κλέψει τις εντυπώσεις, είναι και πετυχημένο.

Η δημιουργική γραφή περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι εύκολη υπόθεση. Απαιτεί εντατική προσπάθεια, αφοσίωση και μελέτη καθώς και αδιάκοπη παρακολούθηση όλων των εξελίξεων στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τα social media είναι άλλωστε “ζωντανοί” οργανισμοί που εξελίσσονται διαρκώς και το ίδιο συμβαίνει και με τα πρακτικά tips που αφορούν το ψηφιακό content.

Γιώργος Μαυρίδης 
Content Editor / Digital Media Specialist / MA Media Studies Malmo University of Sweden