Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

aggelies_xanthis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Ξάνθη: Δύο Ιταλοί φωτογράφοι ανάμεσα στην αρχαιότητα και τον μοντερνισμό

Η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων & Τεχνικών Έργων Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης (ΥΝΜΤΕΑΜΘ), του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού (...


Η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων & Τεχνικών Έργων Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης (ΥΝΜΤΕΑΜΘ), του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ), σε συνεργασία με το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών, σε συνδιοργάνωση με το Δήμο Ξάνθης, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “Tempo Forte” της Ιταλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, έχουν την τιμή να παρουσιάσουν στο κοινό της πόλης της Ξάνθης, τις ατομικές φωτογραφικές εκθέσεις δύο διακεκριμένων Ιταλών φωτογράφων με θέμα την Ελλάδα και την αρχιτεκτονική.

Οι δύο αυτές εκθέσεις, οι οποίες τελούν υπό την επιμέλεια της Αφροδίτης Οικονομίδου, αποτελούν έναν εικαστικό φόρο τιμής στην αδιαμφισβήτητα ισχυρή πολιτισμική σχέση που ενώνει την Ελλάδα με την Ιταλία, αλλά και μία ευκαιρία να ενδυναμωθούν ακόμη περισσότερο οι πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας που έχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης.

Η πρώτη φωτογραφική έκθεση του φωτογράφου Paolo Morello, φέρει τον τίτλο «ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ» και το εκθεσιακό υλικό αφορά στη φωτογραφική έρευνα και τεκμηρίωση των σημαντικότερων αρχαιολογικών χώρων στην Ελλάδα και την Μεγάλη Ελλάδα.

Η δεύτερη, της φωτογράφου Bruna Biamino, φέρει τον τίτλο «Ο ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ» και παρουσιάζει δείγματα της Ιταλικής αρχιτεκτονικής των δεκαετιών ’20 και ’30,που συναντώνται και στα Δωδεκάνησα.

Οι δύο Ιταλοί καλλιτέχνες, ο καθένας με το ύφος του και την προσωπική του ευαισθησία, έχοντας σαν κοινό άξονα την αρχιτεκτονική, εντόπισαν πολιτιστικές ρίζες, συσχετισμούς και εκατέρωθεν επιρροές ανάμεσα στο Αιγαίο και την Αδριατική. Ξεκινώντας ο ένας από την ένδοξη αρχαιότητα και η άλλη από την ταραγμένη εποχή του μεσοπολέμου, κατέγραψαν με τον φακό τους αρχιτεκτονικές μαρτυρίες της κοινής Ιστορίας των δύο χωρών μας. Τα εκτιθέμενα φωτογραφικά έργα προσφέρουν στον θεατή την δυνατότητα να ανακαλύψει, να απολαύσει και να εμβαθύνει την γνώση του γύρω από τους αρχιτεκτονικούς θησαυρούς που κρύβει η χώρα μας, μέσα από την προσεκτική ματιά δύο Ιταλών φωτογράφων που είναι λάτρεις της Ελλάδας.

Eγκαίνια
Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019, ώρα 19.00
στην κεντρική αίθουσα εκδηλώσεων "ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΤΣΟΥΔΕΡΟΥ",
του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης & Παράδοσης οδός Καπνεργατών 9,

Διάρκεια έκθεσης:
18 Δεκεμβρίου 2019 έως 31 Ιανουαρίου 2020
Ωράριο λειτουργίας:
Δευτέρα έως Παρασκευή 9.30 - 14.00 και 17.30 – 21.00
(Η προσέλευση είναι ελεύθερη)


ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ του Paolo Morello

Ο Paolo Morello, γεννημένος στο Παλέρμο της Σικελίας και μεγαλωμένος -όπως αφηγείται ο ίδιος-με τα Έπη του Ομήρου στη σκιά των αρχαίων ναών της Μεγάλης Ελλάδας, γοητευόταν πάντα από το μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Το 2014 αποφάσισε να αφιερώσει ένα μεγάλο κεφάλαιο της φωτογραφικής δουλειάς του στην τεκμηρίωση των σημαντικότερων ελληνικών αρχαιολογικών χώρων, μετην πρόθεση να επανεξετάσει τις μυθικές, τις θεμελιώδεις γι’ αυτόν τοποθεσίες της ευρωπαϊκής κουλτούρας. Φυσικά, ο καλλιτέχνης, ως καλός γνώστης της Ιστορίας, δεν θα μπορούσε να παραλείψει να αποτίσει φόρο τιμής και στα υπέροχα αρχαία μνημεία της Μεγάλης Ελλάδας (Magna Grecia) που βρίσκονται σε ιταλικό έδαφος. Δημιουργήθηκε έτσι μια σειρά 200 φωτογραφιών, 30 από τις οποίες παρουσιάζονται στην έκθεση της Ξάνθης.

Μερικοί από τους αρχαιολογικούς χώρους που αποθανάτισε ο φακός του Paolo Morello είναι οι εξής: Αθήνα, Ολυμπία, Δελφοί, Κόρινθος, Νεμέα, Μυκήνες, Επίδαυρος, Αίγινα, Σούνιο και στην Μεγάλη Ελλάδα, Ποσειδωνία, Κρότων, Μεταπόντιο, Σελινούς, Έγεστα, Ακράγας.


Paolo Morello
Βιογραφικό σημείωμα
Ιστορικός φωτογραφίας, φωτογράφος και εκδότης, ο Paolo Morello σπούδασε στην Scuola Normale τηςΠίζας και στο St. John’s College της Οξφόρδης. Δίδαξε Φωτογραφία και Ιστορία της Φωτογραφίας στο Πανεπιστήμιο του Παλέρμο, και στα Πανεπιστήμια της Μπολώνια, Μπρέσια, Βερόνα, Ca'Foscari της Βενετίας, στο Καθολικού Πανεπιστήμιο Sacro CuoreστοΜιλάνο και στο IUAV της Βενετίας. Στο διάστημα 1999-2011 διηύθυνε το Istituto Superiore per la Storia della Fotografia. Το 2011 ίδρυσε τον εκδοτικό οίκο Glint με έδρα το Λονδίνο, με τον οποίο έχει δημοσιεύσει: In principio (Εν Αρχή), La leggenda del Ficus, La nostalgia di Afrodite (Η νοσταλγία της Αφροδίτης), La pazienza del legno (Η υπομονή του ξύλου), Tat Tvam Asi (Tu sei Quello) e Viaggio in Sicilia (ΤαξίδιστηΣικελία). Είναι συγγραφέας πολλών μελετών με θέμα την ιστορία της φωτογραφίας στην Ιταλία και του οδηγού Guida pratica al mercato della fotografia, που δημοσιεύθηκε από το Ανώτατο Ινστιτούτο Ιστορίας της Φωτογραφίας.

Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στα πρώτα δέκα χρόνια της δραστηριότητάς του διοργανώθηκε τον Ιούλιο-Αύγουστο 2015 από το Ρωσικό Ομοσπονδιακό Μουσείο Φωτογραφίας (Rosphoto) της Αγίας Πετρούπολης. Εκτός από φωτογράφος είναι και ενθουσιώδης συλλέκτης. Εργάζεται εδώ και δεκαπέντε χρόνια για τη δημιουργία μιας συλλογής από vintage prints, οι οποίες προορίζονται να αποτελέσουν τον πυρήνα του πρώτου Μουσείου στην Ιταλία αφιερωμένου εξολοκλήρου στην Ιταλική φωτογραφία.

Ο ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ της Bruna Biamino

H Bruna Biamino, Τορινέζα και εξειδικευμένη στη φωτογραφία αρχιτεκτονικού τοπίου - από τα Μπαρόκ ανάκτορα της Βόρειας Ιταλίας ως τα πιο γνωστά μνημεία βιομηχανικής αρχαιολογίας - αφιέρωσε ένα μεγάλο τμήμα της δουλειάς της στην έρευνα και την καταγραφή των πρωτοποριακών κινημάτων στην ιταλική αρχιτεκτονική. Ξεκινώντας από την πεποίθηση της άρρηκτης διαλεκτικής σχέσης που ενώνει την αρχιτεκτονική με τη φωτογραφία, η Biamino μεταθέτει την τρισδιάστατη αισθητική της αρχιτεκτονικής στη δισδιάστατη φωτογραφική αναπαράσταση, προσαρμόζοντάς την στις σύγχρονες εικαστικές/εικονικές επιταγές. Στα πλαίσια αυτής της αναζήτησης η φωτογράφος επικέντρωσε την προσοχή της στο κίνημα του Ρασιοναλισμού, που αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα κεφάλαια της πρόσφατης ιταλικής αρχιτεκτονικής κληρονομιάς και το οποίο από αισθητική άποψη επηρεάστηκε από τις καλλιτεχνικές τάσεις των δεκαετιών ’20 και ’30 και από το ρεύμα του φουτουρισμού και της μεταφυσικής ζωγραφικής, ενώ από τεχνική άποψη πρωτοστάτησε στην έρευνα και την χρήση νέων υλικών και τεχνολογιών, πολύ πρωτοποριακών για την εποχή τους.

Το αρχιτεκτονικό αυτό κίνημα άφησε έντονο το αποτύπωμά τουστην Ιταλία αλλά και σε πολλές χώρες που περιβάλλουν τη Μεσόγειο όπως και στον ελληνικό χώρο, στα Δωδεκάνησα. Οι πολεοδομικές επεμβάσεις περιλάμβαναν την αναδιαμόρφωση των ιστορικών κέντρων, τη βελτίωση του οδικού δικτύου, την επέκταση ή και επανασχεδίαση του πολεοδομικού ιστού. Τα δημόσια κτήρια που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από Ιταλούς αρχιτέκτονες στη Ρόδο, Κάλυμνο, Κω και Λέρο - όπου και εντοπίζεται η μεγαλύτερη πολεοδομική επέμβαση - είναι σχολεία, νοσοκομεία, κινηματογράφοι και θέατρα, στρατώνες, σταθμοί και γέφυρες, εξαιρετικά αρχιτεκτονήματα, πολλά από τα οποία είναι σε χρήση μέχρι σήμερα, έχοντας ενσωματωθεί πλήρως στον αρχιτεκτονικό ιστό των νησιωτικών πόλεων.

Bruna Biamino
Βιογραφικό σημείωμα
Γεννήθηκε στο Τορίνο, όπου ζει και εργάζεται.
Το 1984 έλαβε υποτροφία για το Εργαστήριο Οπτικών Σπουδών στο Rochester Ν.Υ., όπου σπούδασε με τον Nathan Lyons, παρακολουθώντας μαθήματα ασπρόμαυρης φωτογραφίας και μαθήματα Ψυχανάλυσης και Φωτογραφίας.

Εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος στον τομέα της αρχιτεκτονικής και της βιομηχανικής φωτογραφίας. Τα τελευταία χρόνια εστιάζει την έρευνά της στο αστικό τοπίο, ενώ έχει εξειδικευτεί και στην φωτογραφία επαγγελματικού πορτρέτου.

Διδάσκει στο Istituto Europeo di Design και στη Σχολή Holden. Οι φωτογραφίες της φυλάσσονται στις συλλογές μουσείων και πολιτιστικών ιδρυμάτων στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, συμπεριλαμβανομένων των: Musee de l'Elysée στη Λωζάνη, Ιταλικό Ίδρυμα Φωτογραφίας στο Τορίνο, Αρχείο Διαστήματος του Μιλάνου, Ίδρυμα Polaroid στο Cambridge Μασσαχουσέτης, GAM Δημοτική Πινακοθήκη Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης του Τορίνο, MAXXI της Ρώμης.