Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

aggelies_xanthis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Εγνατία Οδός: Επικίνδυνο οδόστρωμα μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής

Εγνατία Οδός: 20 χρόνια χωρίς συντήρηση το τμήμα της Εγνατίας μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής

egnatia-odos-xanthis
Εγνατία Οδός: 20 χρόνια χωρίς συντήρηση το τμήμα της Εγνατίας μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής


Σχεδόν 20 χρόνια έχει να συντηρηθεί το τμήμα της Εγνατίας οδού, από την Ξάνθη ως και την Κομοτηνή, παρότι στην περιοχή λειτουργούν και διόδια. Η κατάσταση του οδοστρώματος, στο συγκεκριμένο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, είναι κάκιστη, ενώ υπάρχουν φόβοι για πρόκληση ατυχήματος.

Σε κακή κατάσταση και επικίνδυνο είναι το οδόστρωμα της Εγνατίας Οδού στο ύψος μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής, καθώς, εδώ και χρόνια, δεν έχει γίνει καμία συντήρηση.

Η Εγνατία Οδός είναι ένας αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών, μήκους 670 χιλιομέτρων, που ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, τους Κήπους του Έβρου, και καταλήγει στην Ηγουμενίτσα, με το όριο ταχύτητας στο μεγαλύτερο μέρος του, τα 130 χιλιόμετρα.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στο συγκεκριμένο τμήμα της Εγνατίας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, σε μια απόσταση δηλαδή περίπου 60 χιλιομέτρων, όπου το οδόστρωμα παρουσιάζει εικόνα ξεχασμένου επαρχιακού δρόμου, με λακκούβες και διαλυμένη άσφαλτο.

Χρήστες του αυτοκινητόδρομου έχουν παραπονεθεί για την κατάσταση που επικρατεί στο συγκεκριμένο τμήμα, που χρησιμοποιείται καθημερινά και από κατοίκους της περιοχής, για τις καθημερινές μετακινήσεις τους.

«Έχουν έρθει συνδημότες μου κι έχουν διαμαρτυρηθεί και σκοπεύω να επικοινωνήσω με την διαχειρίστρια εταιρεία γιατί μπορεί να γίνουν κι ατυχήματα γιατί δεν έχει συντηρηθεί. Είναι επικίνδυνο και έχει πολλούς κραδασμούς λόγω του μη συντηρημένου οδοστρώματος», δήλωσε στο Sputnik ο δήμαρχος Ξάνθης, Εμμανουήλ Τσέπελης.

Ασυντήρητο από το 2000

Το τμήμα αυτό της Εγνατίας οδού, όπου λειτουργούν μάλιστα και διόδια στον Ίασμο και στη Μέστη, δεν έχει συντηρηθεί εδώ και πολλά χρόνια και όπως παραδέχτηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Εγνατίας Οδού Α.Ε», κ. Κωνσταντίνος Κουτσούκος,  που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, έχει να γίνει συντήρηση από τις αρχές της δεκαετίας του 2000.

«Το πρόβλημα είναι από τον Ανισόπεδο Κόμβο Βαφαϊκων (Ανατολική Ξάνθη) και μέχρι τη Μέστη. Οι χρήστες αυτού του τμήματος έχουν δίκιο που παραπονιούνται. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Το κομμάτι αυτό έχει κατασκευαστεί το 2000 -2004 και όντως δεν έχει συντηρηθεί» είπε στο Sputnik ο κ. Κουτσούκος.

Όπως ανέφερε μάλιστα, η νέα διοίκηση της εταιρείας, που ανέλαβε τον Σεπτέμβριο του 2019, προχώρησε στην δημοπράτηση έργου συντήρησης του συγκεκριμένου τμήματος της Εγνατίας Οδού, προϋπολογισμού 23 εκατομμυρίων ευρώ ευελπιστώντας ότι μετά τους ελέγχους της δημοπρασίας από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, ο εργολάβος θα έχει εγκατασταθεί μέχρι την άνοιξη.

Ο αυτοκινητόδρομος

Η Εγνατία οδός έχει συνολικό μήκος 670 χλμ. Είναι ένας αυτοκινητόδρομος δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα και λωρίδα έκτακτης ανάγκης, το κόστος κατασκευής του οποίου ξεπέρασε τα 6 δισ. ευρώ. Κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, λειτουργούν 11 σταθμοί διοδίων. Διέρχεται από τις πόλεις:

Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Κοζάνη, Γρεβενά, Μέτσοβο, Ιωάννινα και καταλήγει στην Ηγουμενίτσα.

Συνδέει έξι αεροδρόμια (Ιωαννίνων, Καστοριάς, Κοζάνης, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης) και τέσσερα λιμάνια (Ηγουμενίτσας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης). Διαθέτει 63 κόμβους, 350 άνω και κάτω διαβάσεις εισόδου – εξόδου, 73 σήραγγες συνολικού μήκους 50 χλμ. και 177 μεγάλες γέφυρες συνολικού μήκους 40 χλμ.
Πηγή: sputniknews