Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

aggelies_xanthis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Είναι όντως τόσο κακό να τρως υδατάνθρακες για βραδινό;

Ο Michael Mosley, ο άνθρωπος που καθιέρωσε τη δίαιτα 5:2 (5 μέρες τρως κανονικά και 2 μέρες καταναλώνεις μόνο 500-600 θερμίδες ανά ημέρα)...


Ο Michael Mosley, ο άνθρωπος που καθιέρωσε τη δίαιτα 5:2 (5 μέρες τρως κανονικά και 2 μέρες καταναλώνεις μόνο 500-600 θερμίδες ανά ημέρα), τεστάρει τον κανόνα που θέλει να μην τρώμε υδατάνθρακες το βράδυ γιατί παχαίνουν, με ένα πείραμα με αναπάντεχα αποτελέσματα.

Ρώτα όποιον διατροφολόγο ή γυμναστή ξέρεις και σίγουρα θα σε αποθαρρύνει από την κατανάλωση υδατανθράκων, όπως ψωμί και ζυμαρικά, στο βραδινό γεύμα καθώς ανεβάζουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και αν δεν καεί με κάποια δραστηριότητα το πάγκρεας απελευθερώνει ινσουλίνη για να πέσουν τα επίπεδα γλυκόζης και αποθηκεύει τα σάκχαρα ως λίπος.

«Το υπερβολικό αποθηκευμένο λίπος και ειδικά το σπλαχνικό μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως διαβήτη τύπου 2», σημειώνει ο Mosley. Παράλληλα, ο ίδιος αναφέρει ότι πολλοί πιστεύουν πως οι υδατάνθρακες είναι καλύτερο να καταναλώνονται πρωί, γιατί μπορούν να κάψουν τη γλυκόζη μέσω των δραστηριοτήτων τους κατά τη διάρκεια τη μέρας.

Σε πρόσφατο επεισόδιο της τηλεοπτικής εκπομπής του BBC “Trust Me, I’m a Doctor”, ο ίδιος προσπαθεί να διαλευκάνει αν οι παραπάνω θεωρίες ισχύουν, με ένα πείραμα διάρκειας 15 ημερών.
Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με τον Dr Adam Collins του Πανεπιστημίου του Σάρρεϋ υπέβαλλαν εθελοντές στο εξής πείραμα: για 5 μέρες οι συμμετέχοντες έτρωγαν όλοι την ίδια ποσότητα υδατανθράκων κυρίως το πρωί, στη συνέχεια για 5 μέρες έτρωγαν κανονικά και τέλος, για 5 μέρες έτρωγαν τους περισσότερους υδατάνθρακες κατά τη διάρκεια του βραδινού. Καθ όλη τη διάρκεια του πειράματος, μετρούσαν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους.

Όπως διαπίστωσαν, λοιπόν, η μέση απόκριση γλυκόζης στο αίμα των συμμετεχόντων κατά το αρχικό στάδιο του πειράματος ήταν όπως το περίμεναν, ωστόσο τις 5 τελευταίες μέρες (όταν οι συμμετέχοντες έτρωγαν τους υδατάνθρακες στο βραδινό γεύμα) έπεσε κατά περίπου 5,5 μονάδες, ποσοστό που ο Mosley θεωρεί εξαιρετικά χαμηλότερο του προβλεπόμενου.

Σύμφωνα με τους ίδιους, το συμπέρασμα είναι ότι δεν έχει τόση σημασία το πότε τρώει κάποιος υδατάνθρακες, αλλά αν θα έχει προηγηθεί μία περίοδος «νηστείας», όπως το μεσοδιάστημα των 5 ημερών όπου δεν έτρωγαν μεγάλες ποσότητες υδατανθρακών.

«Αν προηγηθεί ένα μεγάλο διάστημα από το τελευταίο σας πλούσιο σε υδατάνθρακες γεύμα, το σώμα σας θα είναι πιο έτοιμο για να τους αντιμετωπίσει» σημείωσε, προσθέτοντας ότι το πρωί η «νηστεία» έχει γίνει κατά τη διάρκεια του ύπνου όπου για πολλές ώρες δεν καταναλώνει κάποιος υδατάνθρακες, το ίδιο όμως θα μπορούσε να ισχύσει και με το βραδινό αν κάποιος αποφεύγει τους υδατάνθρακες κατά τη διάρκεια της μέρας.

«Με άλλα λόγια, μετά από λίγες μέρες που θα καταναλώνετε πρωινό με λίγους υδατάνθρακες και πλούσιο σε υδατάνθρακες βραδινό γεύμα, το σώμα θα προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση και θα μπορεί να ανταποκριθεί ανάλογα», κατέληξε.

Όπως ανέφερε ο Mosley, ο Dr Collins ετοιμάζει τώρα μία μεγαλύτερη έρευνα πάνω στο θέμα, προσθέτοντας ότι στο μεταξύ η συμβουλή του είναι να μην επικεντρωνόμαστε τόσο στο πότε τρώμε υδατάνθρακες, αλλά στο να μην το παρακάνουμε φορτώνοντας με αυτούς κάθε γεύμα. Αν λοιπόν είχε πολλούς υδατάνθρακες το βράδυ, μείωσε τους το πρωί και αν για πρωινό έφαγες φρυγανιές καλύτερα να παραλήψεις τα ζυμαρικά το βράδυ.

OliveMagazine