Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

aggelies_xanthis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Η σωστή διατροφή των παιδιών

Σουζάνα Ριζγκάλα  Διαιτολόγος -Διατροφολόγος ,Επίσημη Συνεργάτιδα του ΚΕΑΔΔ Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές σε Ενήλικες και Παιδ...

Η Σωστή Διατροφή των Παιδιών

Σουζάνα Ριζγκάλα 
Διαιτολόγος -Διατροφολόγος ,Επίσημη Συνεργάτιδα του ΚΕΑΔΔ Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές σε Ενήλικες και Παιδιά.

Πολλές φορές θυμάμαι τα λόγια των παππούδων, των ανθρώπων που έχουν περάσει από κατοχή και άσχημη φτώχεια, και προβληματίζομαι καθώς αυτοί, ενώ ήταν τόσο φτωχοί, ό,τι έτρωγαν ήταν όντως τροφή, αγνή και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως ψωμί από αλεύρι Ζέας, αυγά, πατάτα βραστή, καλαμπόκι βραστό, ελιές, καρύδια, χόρτα, σαλιγκάρια, άγριες φράουλες, ενώ εμείς χίλιες δύο τροφές τρώμε και δεν χορταίνουμε ποτέ!

Πόση χαρά αισθανόμαστε μόλις το παιδί μας φάει όλο το φαγητό του! Άραγε είναι αρκετό αυτό για την υγεία του;

Η σωστή διατροφή είναι σημαντική και αναγκαία σε κάθε ηλικία, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για παιδιά στην ανάπτυξη. Έτσι είναι απαραίτητο η διατροφή των παιδιών να αποτελείται από αγνές πρώτες ύλες και όσο το λιγότερο επεξεργασμένες. Ευθύνη των γονέων είναι να μάθουν στα παιδιά τους τη σωστή διατροφή.

Ένας γονέας που τρέφεται υγιεινά είναι πολύ πιο εύκολο να μάθει στο παιδί του να τρέφεται σωστά, γιατί τα παιδιά μιμούνται. Ένα σπίτι γεμάτο γλυκά και ανθυγιεινά σνακ είναι μία παγίδα και ένα συνεχόμενο σαμποτάζ για μικρούς και μεγάλους, έτσι είναι δύσκολο να αντισταθεί το παιδί σε αυτά.
Μία όμορφη και ιερή συνήθεια που είναι βασικό να υιοθετήσουμε στην καθημερινότητά μας είναι το οικογενειακό τραπέζι. Πόση αγάπη και φροντίδα  εκφράζει αυτό το οικογενειακό τραπέζι ! Είναι μία μικρή κοινωνία και είναι καλό να είναι χαρούμενη και υγειές κοινωνία !

Η Σωστή Διατροφή των Παιδιών

Ένα τραπέζι γεμάτο με υγιεινές τροφές, όπως σαλάτα εποχής, ελιές, μαύρο ψωμί και προϊόντα ολικής (π.χ. μακαρόνια ολικής, καστανό ρύζι), κρέας από χωριό ή βιολογικό (για να αποφύγουμε τις ορμόνες, αντιβίωση κ.ά.), ξηροί καρποί, γιαούρτι κατσικίσιο ή πρόβειο, φρούτα, βρόμη κ.ά., θα βοηθήσει πάρα πολύ στην εκμάθηση του παιδιού στην υγιεινή διατροφή.

Αυτή η ήρεμη και ζεστή ατμόσφαιρα στο οικογενειακό τραπέζι μαζί με τις νόστιμες αλλά υγιεινές συνταγές της μαμάς θα αποτυπωθούν στο μυαλό και στην καρδιά των μικρών μας μιμητών. Μην περιμένετε να αντιδράσουν θετικά άμεσα όλα τα παιδιά στις νέες αλλαγές, αλλά εμείς θα συνεχίσουμε να εισάγουμε στη διατροφή τους τις νέες υγιεινές τροφές και τα παιδιά ας τις δοκιμάσουν, μπορεί να χρειαστεί να δοκιμάσουν πάνω από 10 φορές μία τροφή, όμως εσείς θα τους επιβραβεύετε για αυτό κάθε φορά.

Εκτός από την ήρεμη ατμόσφαιρα και το να τρώει όλη η οικογένεια μαζί σημαντικό είναι το φαγητό να έχει και όμορφη όψη, ώστε να τραβήξει την προσοχή των παιδιών. Μπορείτε για παράδειγμα να φτιάξετε προσωπάκια ή διάφορα σχήματα με τις τροφές ή σουβλάκι με φρέσκα λαχανικά και κομματάκια κρέας ή με φρούτα. Επίσης, μπορείτε να κάνετε ένα βουνό με το καστανό ρύζι και πρόσωπο με το κρέας και δίπλα να έχετε ένα σουβλάκι από αγγουροντομάτα. Είμαι σίγουρη πως η κάθε μαμά έχει όμορφες ιδέες για το δικό της αγγελούδι.

Πολλές ιδέες υπάρχουν και για τα διάφορα σνακ με γλυκιά γεύση που θα θελήσουν τα παιδιά . Φυσικά και υπάρχουν υγιεινά σνακ και νόστιμα και θρεπτικά .

Υγιεινό σνακ μπορεί να είναι:


    • Λίγοι ξηροί καρποί ωμοί και ανάλατοι με λίγες σταφίδες ή 2 αποξηραμένα φρούτα
    • Ένα κομμάτι κέικ με αλεύρι ολικής + μισό ποτήρι κεφίρ + ένα μήλο
    • Ένα ποτήρι κακάο με μέλι + μία μπάρα δημητριακών
    • Μια ρυζογκοφρέτα με λίγο ταχίνι ολικής και μπανάνα
    • Μια ωμή μπάρα + ένα φρέσκο φρούτο
    • Μία μπανάνα +1-2 κουταλάκια του γλυκού μέλι ανεπεξέργαστο + λίγα καρύδια +λίγη κανέλα Κεϋλάνης
    • Δύο μπισκότα ολικής +1 κουτάλι σούπας καλό φυστικοβούτυρο + 1 κουταλάκι του γλυκού μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη
    • Μία φέτα ψωμί Ζέα +1κ.σ ταχίνι ολικής + κομμάτια μπανάνας +ένα ποτήρι γάλα αμυγδάλου ή καρύδας

Έτσι ένα παιδί που θα απολαύσει ένα οικογενειακό γεύμα, όπως μία φέτα μαύρο ψωμί με λίγη γραβιέρα, ντοματίνια και ελιές θα έχει όντως φάει και θα έχει χαρίσει στον οργανισμό του πλούσια θρεπτικά  συστατικά που θα βοηθήσουν στη σωματική και ψυχολογική του ανάπτυξη, σε αντίθεση με ένα παιδί που θα φάει μία τυρόπιτα και θα πιει ένα χυμό εμπορίου βλέποντας τηλεόραση. Αυτό το παιδί θα δώσει στο σώμα του ζάχαρη, λίπος και πρόσθετα τροφίμων και η τηλεόραση θα αποσπά την προσοχή του από το φαγητό, με αποτέλεσμα να ξαναπεινάσει σύντομα !

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ


Η Σουζάνα Ριζγκάλα γεννήθηκε στην Ιορδανία . Από τα εφηβικά της χρόνια ζει μόνιμα στην Ελλάδα .
Είναι Διαιτολόγος -Διατροφολόγος , Απόφοιτος Πτυχιούχος του Τμήματος Διατροφής-Διαιτολογίας. Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης.

Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία σε ενήλικες και παιδιά [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).

Ως Διαιτολόγος που ανήκει στην οικογένεια του ΚΕΑΔΔ εκπαιδεύεται συνέχεια σε θέματα Υγείας και Διατροφής.

Είναι αρθρογράφος στο Διαδικτυακό παιδαγωγικό περιοδικό για παιδαγωγούς και γονείς παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας https://ekpaideutikomelani.blog/  ,στο  XanthiNea.gr και στο www.diatrofi.gr

Διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στην Ξάνθη
Περιοχή: Ξάνθη
ΤΚ:67100
Κινητό: 6987661809
Email: souzanarizgkala@gmail.com