Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

aggelies_xanthis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Πιέζουν για τον νέο κάθετο άξονα στην Ξάνθη οι Βούλγαροι

Η Υπουργός Εξωτερικών της Βουλγαρίας Εκατερίνα Ζαχάριεβα ζήτησε να προχωρήσουν οι εργασίες του δρόμου στην Ξάνθη πιο γρήγορα  Ξάνθη ε...

“Πιέζουν” για τον νέο κάθετο άξονα στην Ξάνθη οι Βούλγαροι


Η Υπουργός Εξωτερικών της Βουλγαρίας Εκατερίνα Ζαχάριεβα ζήτησε να προχωρήσουν οι εργασίες του δρόμου στην Ξάνθη πιο γρήγορα 

Ξάνθη ελληνοβουλγαρικά σύνορα: Την ανάγκη της άμεσης ολοκλήρωσης του νέου κάθετου άξονα που θα συνδέει τη Βουλγαρία με την Ξάνθη επισημαίνει η γειτονική χώρα.

Όπως προκύπτει από την έρευνα του XanthiNea.gr, η Υπουργός Εξωτερικών της Βουλγαρίας  Εκατερίνα Ζαχάριεβα ζήτησε από τον Έλληνα ομόλογό της Νίκο Δένδια να προχωρήσουν όσο πιο άμεσα γίνονται οι εργασίες ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου έργου.

Το ζήτημα τέθηκε επί τάπητος κατά την πρόσφατη επίσκεψη της Υπ. Εξωτερικών της γείτονος χώρας στην Ελλάδα, στα τέλη Ιουλίου, όταν κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με τον κύριο Δένδια η συζήτηση έφτασε στον νέο κάθετο άξονα της Ξάνθης.


“Πιέζουν” για τον νέο κάθετο άξονα στην Ξάνθη οι Βούλγαροι
Από την πρόσφατη επίσκεψη της Υπ. Εξωτερικών της Βουλγαρίας στην Ελλάδα όπου συζητήθηκε το θέμα του δρόμου στην Ξάνθη

Η Υπ. Εξωτερικών της Βουλγαρίας έθεσε το θέμα της όσο το δυνατόν ταχύτερης κατασκευής του συνοριακού σημείου ελέγχου Rudozem – Ξάνθη τονίζοντας πως πρόκειται για έναν δρόμο που όχι απλώς θα βελτιώσει την κυκλοφορία των οχημάτων αλλά θα συμβάλει επίσης στην οικονομική ανάπτυξη των δύο χωρών.

Οι εργασίες του νέου κάθετου άξονα προχωρούν και ήδη τα πρώτα δείγματα του δρόμου εντυπωσιάζουν, καθώς πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σύγχρονο οδικό δίκτυο.

Υπενθυμίζεται ότι στην Ξάνθη λειτουργεί ο Μεθοριακός Σταθμός του Αγίου Κωνσταντίνου εδώ και χρόνια, που συνδέει της δύο χώρες, ωστόσο ο νέος κάθετος άξονας παρουσιάζει πολύ καλύτερες προδιαγραφές και εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην πιο άμεση και εύκολη κυκλοφορία των οχημάτων σε Ελλάδα και Βουλγαρία.


Περιγραφή του έργου


Ο Κάθετος Άξονας “Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα” θα βοηθήσει στην ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας και θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη, λόγω των εμπορικών και γενικότερων δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν, τόσο στην πόλη της Ξάνθης και σε ολόκληρη τη Θράκη όσο και στην ενδοχώρα της Βουλγαρίας (Σμόλιαν, Φιλιππούπολη, κλπ).

Η βούληση υλοποίησης του ΄Αξονα αυτού, εκφράσθηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, το 1998.

“Πιέζουν” για τον νέο κάθετο άξονα στην Ξάνθη οι Βούλγαροι
Εντός της Ελληνικής επικράτειας, το μήκος του άξονα ανέρχεται σε 49 χλμ. περίπου

Τεχνικά Χαρακτηριστικά


Η Διακρατική Συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, καθόρισε για όλο τον άξονα, τόσο σε Ελληνικό όσο και Βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5μ./10,5μ.) και ταχύτητα μελέτης 60 km/h.

Εντός της Ελληνικής επικράτειας, το μήκος του άξονα ανέρχεται σε 49 χλμ. περίπου, εκ των οποίων στα 40 χλμ. (τμήμα “Ξάνθη-Εχίνος-Δημάριο”), ο υφιστάμενος δρόμος παρουσιάζει μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (ταχύτητα Ve=30 km/h περίπου) και στα επόμενα 9 χλμ. (τμήμα “Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα”), υπάρχει μόνο ένας δασικός χωματόδρομος.

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ορίστηκε το 2006 φορέας υλοποίησης για τον άξονα “Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα”.

Με την ΚΥΑ Δ1/ο/3145/01-09-2010 εκχωρήθηκε και μεταβιβάστηκε σε αυτή η αρμοδιότητα για την μελέτη και κατασκευή, μεταξύ άλλων, και του υπ’οψιν έργου καθώς και την προώθηση του συνόλου των διαδικασιών ένταξης σε χρηματοδότηση, τη δημοπράτηση και ανάθεση καθώς και τη διοίκηση της κατασκευής του.


Αφού εξέτασε τις υπάρχουσες μελέτες και μετά από επιτόπιες αυτοψίες διαπιστώθηκαν σημαντικά γεωλογικά-γεωτεχνικά προβλήματα.

Εξετάστηκε και εγκρίθηκε μια δυτικότερη χάραξη, στην περιοχή του Δημαρίου (μήκους 9χλμ περίπου) η οποία προστίθεται μαζι με τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου “Μελίβοια-Δημάριο”, μήκους 10 χλμ., ώστε το τμήμσ συτό του Κάθετου Αξονα να αποκτήσει διατομή και ταχύτητα που προδιαγράφει η Διακρατική Συμφωνία.