Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

aggelies_xanthis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Πανελλήνιες και πρωταθλητισμός

Γράφει ο Γιώργος Ματζαρίδης Με τον Σεπτέμβριο να έχει μπει για τα καλά και την καλοκαιρινή ανάπαυλα να αποτελεί παρελθόν, οι αθλητές κάθε ηλ...

Πανελλήνιες και πρωταθλητισμός

Γράφει ο Γιώργος Ματζαρίδης

Με τον Σεπτέμβριο να έχει μπει για τα καλά και την καλοκαιρινή ανάπαυλα να αποτελεί παρελθόν, οι αθλητές κάθε ηλικίας και δυνατοτήτων επιστρέφουν στα γήπεδα οργανώνοντας σε συνεργασία με τους προπονητές τους και παρά τις αντίξοες συνθήκες λόγω Covid-19 το προπονητικό και αγωνιστικό πλάνο της επερχόμενης σεζόν. 

Παρόλα αυτά υπάρχει μία ηλικιακή ομάδα αθλητών η οποία βρίσκεται σε μία περίεργη κατάσταση. 

Ο λόγος για την γενιά του 2003, αλλά και για τα παιδιά που επιχειρούν ξανά στην δύσκολη και συνάμα ιδιαίτερα ψυχοφθόρα διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.

Αρχικά, απαιτείται να συνειδητοποιήσουμε την σοβαρότητα της κατάστασης χωρίς όμως τάσεις υπερβολής. 

Οι πανελλαδικές είναι μια δύσκολη διαδικασία, όχι το τέλος το κόσμου. 

Στην συνέχεια απαραίτητο κρίνεται ο κάθε μαθητής να κάνει μία αυτοκριτική αξιολογώντας τις ικανότητες του στην αποστήθιση, στην κατανόηση, στις γνώσεις που διαθέτει από τις προηγούμενες χρονιές, αλλά και στην δύναμη της θέλησης που διαθέτει, ενώ μετέπειτα θα πρέπει να θέσει κάποιους στόχους, οι οποίοι θα είναι μέσα στα όρια του εφικτού βάση των δυνατοτήτων του. 

Οι στόχοι αυτοί καλό θα ήταν να είναι συγκεκριμένοι, ώστε να προσδώσουν ένα επιπλέον κίνητρο στον υποψήφιο. 

Συνεχίζοντας έρχεται ο αθλητισμός για τον οποίο θα πρέπει να ακολουθηθεί παρόμοια διαδικασία. 

Η παραπάνω διαδικασία δεν θα διαρκέσει πάνω από λίγες μέρες, όμως θα καταστήσει σαφές το τι πραγματικά επιδιώκει ο υποψήφιος από αυτή την χρονιά που βρίσκεται μπροστά του.

Οι στόχοι ορίστηκαν, οι δυνατότητες αξιολογήθηκαν και τώρα σειρά έχει το σχέδιο, ο τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθεί ο στόχος. 

Η συνταγή της επιτυχίας βασίζεται στην κατανόηση ότι το διάβασμα για φέτος θα πρέπει να αποτελεί το πρωταρχικό μέλημα του κάθε μαθητή, χωρίς όμως να παραμελεί τον αθλητισμό και στην δημιουργία ενός προγράμματος βασισμένο πάνω στις δυνατότητες του, το οποίο θα είναι βιώσιμο και μέσω αυτού θα αξιοποιηθεί όλος ο διαθέσιμος χρόνος. 

Οι υπερβολές στο διάβασμα σε διάφορες χρονικές περιόδους καλό θα ήταν να αποφεύγονται. 

Η ενασχόληση με καινούργιες δραστηριότητες και οι νέες γνωριμίες σίγουρα δεν αποτελούν συστατικό της επιτυχίας, ενώ οι χρήση του κινητού τηλεφώνου θα πρέπει σχεδόν να μηδενιστεί. 

Οι περιττές έξοδοι, τα ξενύχτια και το χόμπι του πιοτού κρίνεται αναγκαίο να περιοριστούν αρκετά. 

Ο αθλητισμός τώρα έρχεται να χωρέσει στο πρόγραμμά μας, ως ανάπαυλα από το διάβασμα, καθώς στο απαιτητικό πρόγραμμα της χρονιάς αυτής είναι απαραίτητο να συμπεριλαμβάνει και διαλείμματα. 

Τα διαλείμματα αυτά για τους περισσότερους μαθητές ισοδυναμούν με μία βόλτα με φίλους τους για ένα περίπατο ή ένα καφέ, όμως για τον μαθητή-αθλητή που επιθυμεί να συνεχίσει τον αθλητισμό είναι η προπόνηση, όπου φυσικά θα έχει την δυνατότητα να συναναστραφεί με τους φίλους που σίγουρα έχει μέσω του αθλητισμού. 

Τα παραπάνω θα δώσουν στο παιδί χρόνο για διάβασμα, χρόνο για προπόνηση χωρίς να επηρεάζεται η ποσότητα και η ποιότητα του διαβάσματος, με μοναδική συνέπεια τον περιορισμό των εξόδων κατά την διάρκεια της χρονιάς στις 2-3 τον μήνα. 

Παρόλα αυτά, αυτήν την δύσκολη χρονιά θα ήταν τουλάχιστον υπερβολικό να απαιτήσει κάνεις να είναι μέσα σε όλα και να μην περιοριστεί από πουθενά. 

Όσο για τους φίλους που όλοι έχουν, η επαφή δεν θα χαθεί, καθώς υπάρχει το σχολείο, το φροντιστήριο, το γήπεδο, αλλά και οι 2-3 έξοδοι που θα υπάρχουν κάθε μήνα. 

Αρκετοί θα είναι εκείνοι που θα δυσανασχετήσουν όσον αφορά τα παραπάνω λέγοντας πως μία σχολή με αρκετά υψηλή βάση θα ήταν αδύνατον να επιτευχθεί εάν υπάρχει ενασχόληση με τον αθλητισμό, όμως εάν λάβουμε υπόψιν μας ότι φέτος υπήρχε μαθητής που από την θετική  κατεύθυνση συγκέντρωσε 18.600 μόρια περνώντας δεύτερος στην σχολή επιλογής του και σύγχρονος κατέκτησε πανελλήνιο μετάλλιο στο απαιτητικό αγώνισμα των 200 μέτρων, τότε τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο αρκεί κανείς να προσπαθήσει και να θέλει πραγματικά να πετύχει, χωρίς να χάσει ούτε τον αθλητισμό, αλλά ούτε και τα μαθήματα. 

Συμπερασματικά και κατά την άποψή μου εάν κάποιος έχει σκοπό να διαβάσει και να κάνει μία πραγματικά οργανωμένη προσπάθεια, ο αθλητισμός όχι μόνο δεν θα τον περιορίσει από το διάβασμα, αλλά θα τον βοηθήσει να διαβάσει ακόμα παραπάνω, αφού μετά από κάθε προπόνηση θα έχει πιο καθαρό μυαλό και σίγουρα μια αρκετά βελτιωμένη ψυχολογία, τώρα όσο για αυτούς που θα πούνε πως είναι αδύνατον να πετύχει κανείς ταυτόχρονα σε πανελλήνιες και αθλητισμό, η απάντηση θα έρθει την μέρα των αποτελεσμάτων. 

Αρκεί όμως ο κάθε μαθητής να έχει θέληση να μοχθήσει, ειδάλλως ακόμα και με τον αθλητισμό να μην ασχοληθεί, η αποτυχία του θα είναι σχεδόν βέβαιη.