Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

aggelies_xanthis

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Στον αστερισμό… της ηλεκτρονικής μηχανογράφησης και ο ΟΑΕΔ Ξάνθης

Η πανδημία του κορονοϊού έχει επιφέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις στον τρόπο με τον οποίον εξυπηρετούν τους πολίτες οι δημόσιες υπηρεσίες στην χ...

Στον αστερισμό… της ηλεκτρονικής μηχανογράφησης και ο ΟΑΕΔ Ξάνθης

Η πανδημία του κορονοϊού έχει επιφέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις στον τρόπο με τον οποίον εξυπηρετούν τους πολίτες οι δημόσιες υπηρεσίες στην χώρα, ενώ μέσα σε διάστημα μόλις μερικών μηνών πραγματοποιήθηκε ένα ψηφιακό άλμα με την επιτάχυνση της ηλεκτρονικής μηχανογράφησης. 

Από τον “αστερισμό” της νέας αυτής πραγματικότητας δεν θα μπορούσε να λείπει και ο ΟΑΕΔ Ξάνθης, ο οποίος εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες πολίτες από την ευρύτερη περιοχή και μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια υπηρεσία με υψηλό φόρτο εργασίας και διευρυμένο κύκλο δραστηριοτήτων. 

Λόγω Covid-19 οι πολίτες εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα ηλεκτρονικά, υποβάλλοντας από τον ψηφιακό ιστότοπο του ΟΑΕΔ τις αιτήσεις τους, για την ασφάλεια των ιδίων αλλά και του προσωπικού της υπηρεσίας. Ωστόσο αυτή η απότομη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή επέφερε αρκετά προβλήματα, τα οποία αποδίδονται πρωτίστως στην έλλειψη εξειδικευμένων γνώσεων από πλευράς των πολιτών. 

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι αρκετοί εξ’ αυτών υποβάλλουν μεν ψηφιακά τις αιτήσεις τους, ωστόσο αυτές παρουσιάζουν κενά (ελλιπή ή λανθασμένα δικαιολογητικά) με αποτέλεσμα κατά τον έλεγχο από την αρμόδια υπηρεσία να προκύπτουν κωλύματα και να απαιτείται περισσότερος χρόνος για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων. Δεν είναι λίγοι μάλιστα οι πολίτες που εκτιμούν ότι είναι δικαιούχοι επιδομάτων και βοηθημάτων – χωρίς ωστόσο να το έχουν ελέγξει πλήρως – υποβάλλουν αιτήσεις, οι οποίες στη συνέχεια ελέγχονται και απορρίπτονται. Οι διαδικασίες αυτές ωστόσο απαιτούν χρόνο με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται η εν γένει λειτουργία των υπηρεσιών. 

Στα παραπάνω εάν προστεθεί το γεγονός ότι η Ξάνθη διαθέτει μεγάλο αριθμό ανέργων και η αντίστοιχη υπηρεσία του ΟΑΕΔ διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο αριθμό αιτήσεων για επιδόματα ανεργίας στην ΑΜΘ, ενώ ταυτόχρονα στην περιοχή καταγράφονται χιλιάδες δικαιούχοι εποχιακών βοηθημάτων, γίνεται αντιληπτός ο όγκος εργασιών με τον οποίον επιβαρύνεται η αντίστοιχη υπηρεσία. 

Οι πολίτες στο σύνολό τους δείχνουν να κατανοούν αυτή τη νέα πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί και επιφέρει αλυσιδωτές καθυστερήσεις, σίγουρα ωστόσο υπάρχουν και αυτοί που εκφράζουν τη δυσφορία τους αλλά και τον προβληματισμό τους. 

Το βέβαιο είναι πως η μετάβαση στην ψηφιακή εξυπηρέτηση των πολιτών κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και στο μέλλον θα αποτελεί ένα ισχυρό όπλο στην καλύτερη εξυπηρέτηση των ανέργων, ωστόσο μέχρι τότε οι πολίτες οφείλουν και αυτοί από τη μεριά τους να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, να αναζητήσουν τρόπους καλύτερης ενημέρωσής τους για τα δικαιολογητικά, τα επιδόματα, τα ειδικά βοηθήματα και φυσικά να βελτιώσουν τις ψηφιακές δεξιότητές τους για να μπορούν να χρησιμοποιούν με άνεση τις νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες.