Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

«Βραχυκύκλωμα» στα κούριερ: Διπλάσιες παραγγελίες από όσες αντέχουν

Τρέχουν και δεν φτάνουν οι εταιρίες courier μετά το διπλασιασμό των παραγγελιών στα e-shop τελευταίο διάστημα Με διπλάσιο ρυθμό «τρέχουν» οι...

«Βραχυκύκλωμα» στα κούριερ: Διπλάσιες παραγγελίες από όσες αντέχει το σύστημα

Τρέχουν και δεν φτάνουν οι εταιρίες courier μετά το διπλασιασμό των παραγγελιών στα e-shop τελευταίο διάστημα

Με διπλάσιο ρυθμό «τρέχουν» οι παραγγελίες των Ελλήνων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου σε σχέση με τη δυνατότητα εξυπηρέτησης από τις ταχυμεταφορές κατά τη διάρκεια του β’ κύματος της πανδημίας. Το αποτέλεσμα είναι να «φρακάρουν» τα courier, δημιουργώντας αλυσιδωτές παρενέργειες, σε πελάτες, και επιχειρήσεις, προσθέτοντας ακόμη ένα πλήγμα στην επιβαρυμένη λόγω κορονοϊού οικονομία.

Ενδεικτικό είναι ότι η  Γενική Ταχυδρομική ανακοίνωσε την αναστολή δύο υπηρεσιών της, η ACS είχε ενημερώσει από την προηγούμενη εβδομάδα, πως ο μέσος όρος αναμονής παράδοσης είναι 6 ημέρες ενώ καθυστερήσεις παρατηρούνται και από τα ΕΛΤΑ. Η κίνηση αναμένεται να αυξηθεί τις επόμενες μέρες ακόμη περισσότερο ενόψει και της εορταστικής περιόδου. 

«Λόγω της εκρηκτικής αύξησης των παραγγελιών στο διπλάσιο βλέπουμε ότι έχει κορεστεί το Εθνικό Δίκτυο Ταχυμεταφορών. Για παράδειγμα αν η μέση  χωρητικότητα του εγχώριου συστήματος logistic, δηλαδή αποθηκευτικών χώρων και ταχυμεταφορών, είναι στα 100 δέματα την μέρα, εμείς έχουμε ζήτηση 200 δέματα. Ειδικά σε ό,τι αφορά τον κλάδο των ταχυμεταφορών παρουσιάζονται κάποιες αδυναμίες εκτέλεσης παραγγελιών λόγω του πάρα πολύ μεγάλου όγκου που χρειάζονται να εξυπηρετήσουν αυτό το διάστημα. Υπάρχουν, όμως, και μικρές  ταχυμεταφορές οι οποίες θα μπορούσαν να παραδώσουν άμεσα» δήλωσε στο ethnos.gr o αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Μάκης Σαββίδης. 


Η ανέπαφη παράδοση δεμάτων εκτόξευσε τις παραγγελίες 


Όπως εξήγησε ο κ. Σαββίδης η έκρηξη αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι από την περίοδο του Πάσχα εφαρμόστηκε πρώτα στην Ελλάδα, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η ανέπαφη παράδοση των δεμάτων και αυτό εξομάλυνε τον φόβο που είχε ο Έλληνας καταναλωτής. «Μέχρι τότε το διάστημα που η ζήτηση έτρεχε με διπλάσιους ρυθμούς ήταν μικρό. Κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown αλλά και το καλοκαίρι το ηλεκτρονικό εμπόριο κινούνταν- όχι όμως με τεράστιες αυξήσεις- επειδή υπήρχε ανησυχία. Οι Έλληνες δεν γνώριζαν πως να αντιμετωπίσουν την νέα κατάσταση, φοβόταν τα courier και δεν προχωρούσαν σε αγορές». 

Αν και το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο είναι διακαναλικό καθώς το 70% των ελληνικών e-shop είναι επέκταση των ελληνικών καταστημάτων, δημιουργώντας ηλεκτρονικό καταστήματα από κοινού εκτιμάται ότι ο τζίρος των e-shop έφτασε τα 10 δις ευρώ πέρσι ενώ στόχος του κλάδου είναι να κλείσει το 2020 με 15 δισ ευρώ τζίρο.  Λόγω της ανάπτυξης του e-commerce, το 2018 η αγορά των ταχυμεταφορών έφτασε σε μέγεθος περίπου τα 360 εκατ. ευρώ και  το 2019 διακινήθηκαν πάνω από 70 εκατ. αποστολές 


Ιστορικό υψηλό την Black Friday 


Ενδεικτική της εκτόξευσης του ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν η βδομάδα της Black Friday όπου καταγράφηκε ιστορικό υψηλό για τις ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων από Έλληνες καταναλωτές με αποκορύφωση την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου.

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), κατέγραψε την εντυπωσιακή άνοδο 154,9% στην αξία των online αγορών για την εβδομάδα Σάββατο 21 έως Παρασκευή 27 Νοεμβρίου σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων του 2020 (μέσα Σεπτέμβρη- μέσα Νοέμβρη 2020).

Μάλιστα, υπήρξε έντονη αγοραστική τάση των καταναλωτών η οποία οδήγησε στο να καταγραφεί 43,6% μεγαλύτερος τζίρος σε επίπεδο εβδομάδας στην φετινή Black Friday σε σχέση με την περσινή και 73,5%, βραχυκλώνοντας τα courier 

To 2020 καταγράφηκε και ιδιαίτερα υψηλή αύξηση επισκεψιμότητας κατά 78,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων των μηχανών σύγκρισης τιμών, καθότι οι καταναλωτές αναζητούσαν σε αυτές τις καλύτερες εκπτώσεις, οι οποίες ακούμπησαν και το 79% σε κατηγορίες τεχνολογίας, ειδών σπιτιού, μόδας, ψυχαγωγίας & αθλητισμού, υγείας και ομορφιάς, παιδικών & βρεφικών ειδών, αυτοκίνησης & μοτοκίνησης και επαγγελματικών ειδών.


Η υποδομή των ταχυμεταφορών δεν μπορούσε να αντέξει όλο αυτό το φορτίο


«Η υποδομή των ταχυμεταμοφορών δεν μπορούσε να αντέξει όλο αυτό το φορτίο. Όσες εταιρίες δεν έχουν δικά τους μεταφορικά μέσα έχουν ‘φρακάρει΄ και υπολειτουργούν καθώς δυσκολεύονται στην μετακίνηση των πρώτων υλών. Και αυτό που έγινε με τα courier είναι το κερασάκι στην τούρτα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο την διακίνηση των προϊόντων» δήλωσε στο ethnos.gr o Α΄ Αντιπρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου της Αθήνας Κωνσταντίνος Δαμίγος. 


Έκλεισαν e-shop λόγω εξάντλησης αποθεμάτων 


Παρά τις δυσκολίες που παρατηρούνται ο κ. Σαββίδης τονίζει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αποθέματος ή λειτουργίας των e-shop, ενώ αυτά ανταποκρίθηκαν 100% στις παραγγελίες τους. «Όσες έκλεισαν, έκλεισαν επειδή εξαντλήθηκε το απόθεμά τους. Εξαιτίας της υπερβολικής ζήτησης που παρατηρήθηκε, άδειασαν την αποθήκη τους. Προσπάθειες έγιναν από όλες τις εταιρίες ταχυμεταφορών το Σαββατοκύριακο οι οποίες δούλεψαν εντατικά προκειμένου να ρθουν σε ισορροπία και να εξομαλυνθεί η κατάσταση τις επόμενες μέρες. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας λειτουργούν και αποστέλλουν κανονικά τα προϊόντα τους. Αυτή η τάση του ηλεκτρονικού εμπορίου και της ηλεκτρονικής οικονομίας θα συνεχιστεί και τώρα είναι η ώρα να επενδύσουν οι επιχειρηματίες έτσι ώστε να δημιουργηθούν νέες ταχυμεταφορές για να εξυπηρετήσουν την μεγαλύτερη ζήτηση από την προσφορά που δημιουργείται» πρόσθεσε ο κ. Σαββίδης.


ΕΛΣΤΑΤ: Ένας στου 2 μπήκαν στο διαδίκτυο το 2020 αγόρασε κάτι


Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ  ένας στους δύο (47,8%) ηλικίας 16 – 74 ετών, που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν, κατά το Α΄ τρίμηνο του 2020, κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση.

Αναφορικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγόρασαν ή παράγγειλαν, από το διαδίκτυο, κατά το Α΄ τρίμηνο του 2020, για προσωπική χρήση σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ: 

Το 65,0% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2020, αγόρασαν είδη ένδυσης (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), είδη υπόδησης και αξεσουάρ (τσάντες, κοσμήματα κ.ά.) και

Το 30,4% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2020, αγόρασαν ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ταμπλέτες (tablets), κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ αυτών (εκτυπωτές, καλώδια, θήκες, ακουστικά, κ.ά.).


Η μεγέθυνση του ηλεκτρονικού τζίρου δεν κατανέμεται ισόρροπα


Χαρακτηριστικό, επίσης, είναι ότι η πανδημία ώθησε 7 στις 10 επιχειρήσεις να επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό της επιχείρησης, χωρίς, ωστόσο η μεγέθυνση του  ηλεκτρονικού τζίρου να κατανέμεται ισόρροπα. Πέρα από κάθε αμφιβολία, οι μεγάλες αλυσίδες του λιανικού εμπορίου είναι εκείνες πως έχουν ευνοηθεί περισσότερο από την εντυπωσιακή αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Από την άλλη οι μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται πως καταγράφουν μια σημαντική υστέρηση σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες. Ωστόσο, βρίσκουν τρόπους να ανταποκριθούν και συγχρόνως αντιλαμβάνονται την πρόκληση της «νέας εποχής». Είναι ενδεικτικό πως για τις μικρότερες επιχειρήσεις, σύμφωνα και με τις σχετικές έρευνες του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ (Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας), περισσότερες από το 70% διαθέτουν πλέον σύνδεση στο διαδίκτυο, το 36% έχει ενεργή ιστοσελίδα και πάνω από 55% ενεργή σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ