Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Πως να ελέγξω την όρεξη μου στις γιορτές

Γράφει η Σουζάνα Ριζγκάλα* Πέρασαν οι πρώτες γιορτινές μέρες και πάμε για τις επόμενες. Ήδη όμως ακούω πολλούς απο σας να παραπονούνται ότι ...

Πως να ελέγξω την όρεξη μου στις γιορτές

Γράφει η Σουζάνα Ριζγκάλα*

Πέρασαν οι πρώτες γιορτινές μέρες και πάμε για τις επόμενες. Ήδη όμως ακούω πολλούς απο σας να παραπονούνται ότι δεν κατάφεραν να συγκρατηθούν στις πολλές και λαχταριστές λιχουδιές και νοστιμιές που έχουμε πάντα συνδυάσει με τις γιορτινές μέρες.

Για να δούμε μαζί τι είναι καλό να κάνετε για να αποφύγετε την αύξηση βάρους τέτοιες μέρες ειδικά αυτην την περίοδο που η φυσική άσκηση έχει μειωθεί κατά πολύ λογω πανδημίας.

Το πρώτο και βασικό είναι να μην μπουν στο σπίτι παραπάνω τρόφιμα και λιχουδιές ,γιατί είναι πολύ δύσκολο να αντισταθεί κανείς σε αυτά. Φυσικά και θα ψωνίσουμε για το γιορτινό τραπέζι. Αλλά ας σκεφτούμε τι πραγματικά χρειαζόμαστε. Γιορτή έχουμε οχι κατοχή ,δεν θα τελειώσει το φαγητό ούτε απαγορεύεται.Έτσι είναι καλό να έχουμε ήδη σκεφτεί τι θα μαγειρέψουμε πριν πάμε σούπερ μάρκετ . Θα σκεφτούμε γεύμα γιορτινό στο είδος και οχι στην ποσότητα,δεν θα αλλάξει το στομάχι μας ούτε οι ανάγκες του Οργανισμού σε θρεπτικά συστατικά.

Η σκέψη οτι είναι Γιορτή οπότε θα φάμε πολύ και ότι θέλουμε είναι καταστροφική και λάθος. Τρώμε επειδή πεινάμε και μόνο!

Επομένως αλλάζουμε τρόπος σκέψης,γιατί όσο λέμε στον εαυτό μας είναι Γιορτή θα φαμε όσο θέλουμε πιστέψτε με αυτό θα γίνει ,ο εγκέφαλος μας ακούει και καταγράφει οτι του λέμε! Έτσι είναι προτιμότερο να σκεφτούμε οτι είναι Γιορτή οπότε δεν αλλάζει κάτι, θα φάω το γεύμα μου κανονικά και θα είμαι με την οικογένεια μου ,θα περάσουμε όμορφα ,θα συζητήσουμε ,θα τραγουδήσουμε. Ας ξεφύγουμε απο το φαγητό.

Τι θα κάνουμε ομως με Τις λιχουδιές ή με τις δικές μας επιθυμίες ,ειδικά εαν είχαμε νηστέψει πριν. Εδω είναι καλό εαν ξέρουμε οτι θα μας φέρουν γλυκό τότε να μην φτιάξουμε η αγοράσουμε άλλο γλυκό. Όσο αφορά τις επιθυμίες μας ,μπορούμε να τρώμε σε καθε γεύμα και ένα απο αυτά  παρά όλα μαζί.

Για παράδειγμα ,θέλετε πίτα ,κουραμπιέδες και  γλυκό της μαμάς ; τότε μπορείτε μα φάτε την πίτα μαζί με φρούτο και λίγο γιαούρτι ή γάλα για πρωινό ή μαζί με σαλάτα για βραδινό

Το γλυκό μαζί με φρούτο το απόγευμα 

Και αν νιώθετε μεγάλη ανάγκη να φάτε και δεύτερο γλυκό τότε το τρώτε μαζί με φρούτο στο δεκατιανό.Φυσικά μπορείτε να φάτε τι γλυκό μαζί με ρο μεσημεριανό όπως άλλωστε το προτιμούν οι περισσότεροι ,αφού έχουμε φάει μία σωστή μερίδα σαλάτα εποχής.

Ένας χορτάτος ελέγχει καλύτερα την όρεξη του ,οπότε τρώμε κανονικά τα γεύματα μας και ύστερα στο ίδιο γεύμα  τα άλλα επιπλέον και όχι ανάμεσα ούτε τσιμπολογάμε.Αφήνουμε 3ώρες μεταξύ των γευμάτων είναι απαραίτητο και σημαντικό.

Δεν ξεχνάμε ο οργανισμός μας έχει κάθε μέρα ανάγκη απο θρεπτικά συστατικά και από άσκηση .Τα θρεπτικά συστατικά τα παίρνει από γεύματα φτιαγμένα με αγάπη και "πραγματικές" τροφές και άσκηση από τα χαρούμενα βήματα σε μία βόλτα εκτός σπιτιού ή με ασκήσεις on line .

Καλές γιορτές!


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ


Η Σουζάνα Ριζγκάλα γεννήθηκε στην Ιορδανία . Από τα εφηβικά της χρόνια ζει μόνιμα στην Ελλάδα .

Είναι Διαιτολόγος -Διατροφολόγος , Απόφοιτος Πτυχιούχος του Τμήματος Διατροφής-Διαιτολογίας. Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης.

Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία σε ενήλικες και παιδιά [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).

Ως Διαιτολόγος που ανήκει στην οικογένεια του ΚΕΑΔΔ εκπαιδεύεται συνέχεια σε θέματα Υγείας και Διατροφής.

Είναι αρθρογράφος στο Διαδικτυακό παιδαγωγικό περιοδικό για παιδαγωγούς και γονείς παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας https://ekpaideutikomelani.blog/  ,στο  XanthiNea.gr και στο www.diatrofi.gr

Διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στην Ξάνθη

Περιοχή: Ξάνθη

ΤΚ:67100

Κινητό: 6987661809

Email: souzanarizgkala@gmail.com