Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Νέα διόδια στην Εγνατία: Πιο ακριβό το Ξάνθη – Θεσσαλονίκη

Ένας νέος σταθμός διοδίων στην Εγνατία Οδό, στο Αρδάνιο Eβρου, θα λειτουργήσει από την 1η Φεβρουαρίου. Επίσης από αύριο ξεκινούν τη λειτουργ...

Νέα διόδια στην Εγνατία: Πιο ακριβό το Ξάνθη – Θεσσαλονίκη

Ένας νέος σταθμός διοδίων στην Εγνατία Οδό, στο Αρδάνιο Eβρου, θα λειτουργήσει από την 1η Φεβρουαρίου. Επίσης από αύριο ξεκινούν τη λειτουργία τους ακόμα τρεις πλευρικοί σταθμοί, στη Σιάτιστα, στο Πολύκαστρο και στην Ασπροβάλτα. 

Ο σχεδιασμός της Εγνατίας περιλαμβάνει ακόμα δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων, στην Καβάλα και στο Πλάτανο Ημαθίας και περί τους δέκα πλευρικούς. «Παγωμένοι» παραμένουν οι διαγωνισμοί για τέσσερις σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση της Εγνατίας Οδού, η λειτουργία του νέου μετωπικού και των τριών πλευρικών σταθμών θα φέρει «ανακατατάξεις» στις χρεώσεις. 

Για παράδειγμα, η τιμή του διοδίου για ένα Ι.Χ. θα γίνει 1,40 ευρώ στους σταθμούς Μαλακασίου, Πολυμύλου και Ιεροπηγής, ενώ θα είναι 1,20 ευρώ στο Αρδάνιο, στον νέο σταθμό. Παράλληλα με τους νέους σταθμούς, η Εγνατία ξεκινάει για πρώτη φορά εκπτωτική πολιτική για τους συχνούς χρήστες. Τα δύο προγράμματα που αρχίζουν σήμερα απευθύνονται μόνο σε κατόχους του πομποδέκτη της Εγνατίας (Egnatia Pass). 

Σύμφωνα με την Καθημερινή, το πρώτο ονομάζεται Smart και αφορά κλιμακωτά αυξανόμενη έκπτωση από 5% (για περισσότερες από 6 διελεύσεις τον μήνα) και φθάνει το 30% (για περισσότερες από 46 διελεύσεις τον μήνα) για όλες τις κατηγορίες οχημάτων πλην δικύκλων. Το δεύτερο ονομάζεται Citizen και αφορά μόνο Ι.Χ., παρέχοντας έκπτωση 5% στις πρώτες 27 διελεύσεις και 100% από την 28η έως την 50ή διέλευση. 

Πάντως, ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ και της Εγνατίας Οδού για τα διόδια δεν έχει ολοκληρωθεί. Απομένει η κατασκευή των μετωπικών σταθμών Πλατάνου, στο σημείο «εισόδου» από την ΠΑΘΕ στην Εγνατία με κατεύθυνση τη Βέροια. 

Και ο σταθμός Καβάλας, που επαναμελετήθηκε καθώς η αρχική χωροθέτηση κρίθηκε ακατάλληλη. Και οι δύο σταθμοί παραμένουν ακόμα στο στάδιο των μελετών.

Σταδιακά θα προστεθούν περί τους δέκα πλευρικούς σταθμούς, στον κεντρικό και στους κάθετους άξονες. Οσο για τους ΣΕΑ, οι τέσσερις διαγωνισμοί βρίσκονται «μπλοκαρισμένοι» αφότου το ΣτΕ δέχθηκε τα ασφαλιστικά μέτρα μιας εκ των εταιρειών που διεκδίκησε τα έργα. 

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της συντήρησης και λειτουργίας του άξονα σε ιδιώτη από το ΤΑΙΠΕΔ έχει «παγώσει» από τα τέλη Δεκεμβρίου. Αιτία, η προσφυγή δύο κοινοπραξιών στο Συμβούλιο της Επικρατείας, οι οποίες δεν πρόλαβαν να καταθέσουν εμπρόθεσμα προσφορά (κατέθεσε μόνο η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ- EGIS).