Page Nav

HIDE

Grid

LIST_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

Τιτλοι Ειδησεων:

latest

Έρχεται διπλασιασμός των διοδίων στην Εγνατία

Σημαντική αύξηση, υπερδιπλασιασμό συγκεκριμένα του κόστους των διοδίων και κατάργηση της ατέλειας για τους Νομούς όπου ισχύει από το 2018 (σ...


Σημαντική αύξηση, υπερδιπλασιασμό συγκεκριμένα του κόστους των διοδίων και κατάργηση της ατέλειας για τους Νομούς όπου ισχύει από το 2018 (σε Γιάννενα και Θεσπρωτία μεταξύ άλλων), θα σημάνει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες, όπως τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού.

Σε ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων αναλύεται το ύψος που θα δαπανήσει η ΤΕΡΝΑ για την παραχώρηση του δρόμου για 35 χρόνια και δίνονται στοιχεία για τα διόδια. Οι αυξήσεις θα κάνουν απλησίαστη τη χρήση του οδικού άξονα, όπως συμβαίνει άλλωστε και με την Ιόνια Οδό που κατασκευάστηκε με ΣΔΙΤ. 

“Η τεράστια αύξηση στα προβλεπόμενα έσοδα (11,35δισ.€) από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού, όπως προκύπτει από το χρηματοοικονομικό μοντέλο του παραχωρησιούχου που ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, οφείλεται αποκλειστικά στην υπέρογκη αύξηση του κόστους διοδίων που θα πληρώνουν οι χρήστες της Εγνατίας Οδού“, τονίζεται στην ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων. Η οικονομική επιβάρυνση θα είναι άμεση για τους χρήστες της οδού και αποτυπώνεται στον αρχικό πίνακα. Σε αντιπαραβολή με την προβλεπόμενη παραχώρηση, εάν ο δρόμος παραμείνει υπό δημόσια διαχείριση, το κόστος για τους χρήστες της οδού μπορεί να παραμείνει στα σημερινά χαμηλά επίπεδα των 0,03 ευρώ/χλμ (ενώ κάτι τέτοιο είναι αδύνατο να συμβεί στην περίπτωση της παραχώρησης όπου θα έχουμε υπερδιπλασιασμό βάσει ήδη ψηφισμένης νομοθετικής πρόβλεψης) και ταυτόχρονα, τα εκτιμώμενα κέρδη να φτάσουν τα 3 δισ. ευρώ στον ορίζοντα 35ετίας, δηλαδή να ξεπεράσουν τα προσδοκώμενα ποσά που ανακοινώθηκαν.

Η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού προβλέπει την άμεση κατάργηση απαλλαγών διοδίων για τους τοπικούς χρήστες (Θεσπρωτία, Ιωάννινα, Ξάνθη, Ροδόπη, Έβρος) που είναι σήμερα σε ισχύ.

Επίσης, η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού προβλέπει την άμεση κατάργηση απαλλαγών διοδίων για τους ανέργους όπως είναι σήμερα σε ισχύ.


Το κόστος της παραχώρησης


Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, το εφάπαξ τίμημα της παραχώρησης θα είναι 1,496 δισ.€ ενώ τα ετήσια έσοδα που θα εισπράξει το Δημόσιο κατά τα 35 έτη εκτιμώνται σε €850.000.000 με βάση την πρόβλεψη της σύμβασης για επιστροφή του 7,5% των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων.

Με βάση τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν (€850.000.000 από το 7,5% των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων σε 35 χρόνια), το ΤΑΙΠΕΔ επιλέγει να εκχωρήσει στον παραχωρησιούχο δημόσια έσοδα ύψους 11,35δισ.€ και αντ’ αυτού να εισπράξει 2,35δισ.€. στη διάρκεια των 35 ετών. Το υπόλοιπο ανέρχεται σε 9 δισ.€ ή 257εκ.€ ανά έτος, όταν τα πραγματικά ετήσια κόστη συντήρησης, λειτουργίας και νέων έργων δεν υπερβαίνουν κατά μέσο όρο τα 100εκ.€ ανά έτος. Η διαφορά των 157εκ.€ θα αποτελεί καθαρό ετήσιο κέρδος του παραχωρησιούχου για 35 έτη!

Επίσης, ο Σύλλογος Εργαζομένων αναφέρει: “Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού δεν έχει ουδεμία σχέση με διεθνείς ή εγχώριες επενδύσεις. Το εφάπαξ ποσό των 1,496 δισ.€ που πρόκειται να εισπράξει το Δημόσιο ουσιαστικά αποτελεί κεφαλαιοποίηση μόνο μικρού ποσοστού εξασφαλισμένων μελλοντικών εσόδων, με επιτόκιο υπερπολλαπλάσιο από το τρέχον επιτόκιο δημόσιου δανεισμού της χώρας (σε πρόσφατες δημοπρατήσεις ομολόγων 30ετίας ήταν 1,9%). Επιπλέον, θεωρείται βέβαιο ότι το εφάπαξ ποσό που θα καταβάλει ο «επενδυτής» παραχωρησιούχος θα αποτελεί εξολοκλήρου δανεισμό από τις Ελληνικές τράπεζες, τις οποίες ο ελληνικός λαός χρηματοδότησε με την αύξηση του δανεισμού της χώρας“.

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης του ΤΑΙΠΕΔ για την εκποίηση του δημόσιου παγίου της Εγνατίας Οδού και τη δημοσιοποίηση των βασικών οικονομικών στοιχείων της σύμβασης, ο Σύλλογος εργαζομένων στην Εγνατία Οδός Α.Ε. (ΣΕΤΕΟ) έχει την ηθική υποχρέωση να παρουσιάσει την αλήθεια των αριθμών σε μία συνέντευξη τύπου που διοργανώνει για την Πέμπτη 2/9/2021 στις 11:00 π.μ.. Αναλυτικά θα παρουσιαστούν τα στοιχεία της μελέτης που εκπονήθηκε από δύο καταξιωμένους οικονομολόγους σε συνεργασία με το ΣΕΤΕΟ, τα οποία επιβεβαιώνονται από την ανακήρυξη του πλειοδότη και τα οικονομικά στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα το ΤΑΙΠΕΔ.

Ακολουθήστε το XanthiNea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της Ξάνθης και όλες τις ειδήσεις.