Οι influencers αλλάζουν την οικονομία

Οι influencers αλλάζουν την οικονομία

Τα χρόνια περνούν, το περιεχόμενο στο internet γίνεται όλο και πιο σημαντικό και πλέον ήρθε το πλήρωμα του χρόνου. Μεταφορικά και κυριολεκτικά, αφού ο οικονομικός παράγοντας που αφορά στους δημιουργούς περιεχομένου έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος και να είναι μία υπαρκτή ιστορία. Κάποτε το κέρδος από το περιεχόμενο ήταν απλώς στη φαντασία του δημιουργού, σήμερα όμως τα πράγματα άλλαξαν.

Μεγάλες εταιρείες έχουν ρίξει το βάρος της προώθησής τους στους influencers, οι οποίοι κυριολεκτικά μπορούν να παρακινήσουν κόσμο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να ξεπεράσουν σε επιρροή ακόμη και τους διάσημους του Χόλιγουντ. Τελευταία γίνεται μεγάλος ντορος γι’ αυτούς, αλλά η αλήθεια είναι ότι οι influencers και οι δημιουργοί περιεχομένου έχουν φτιάξει έναν νέο κόσμο οικονομίας. Το Twitch είναι το τέλειο παράδειγμα. Σε αυτή την πλατφόρμα υπάρχει πλέον περισσότερο περιεχόμενο από ποτέ άλλοτε και οι gamers που κάνουν streaming τις ικανότητές τους, αποκτούν ένα status που δεν είχαν ποτέ στο παρελθόν.

Το Twitch είναι ένας χώρος όπου καθένας μπορεί να διαμοιράσει περιεχόμενο, με θέμα τα βιντεοπαιχνίδια ως τη μαγειρική κι από τα ταξίδια έως την τέχνη. Το Twitch ξεκίνησε, πάντως, σαν «πλατφόρμα για gamers» και ακόμα θεωρείται τέτοια. Από τα κανάλια του έχουν ξεπηδήσει μερικοί από τους πιο επιδραστικούς παίκτες του κόσμου. Ο Ρίτσαρντ Μπλέβινς, γνωστός ως Ninja, είναι ο πιο σημαντικός από όλους, με το ετήσιο εισόδημά του να υπολογίζεται σε περισσότερα από 50 εκατομμύρια δολάρια. Στο επόμενο σκαλοπάτι βρίσκεται ο Τέρνερ Τένεϊ, ο οποίος κερδίζει κάθε χρόνο πάνω από 20 εκατομμύρια δολάρια.

Ενώ αυτοί οι gamers παραμένουν ενεργοί, υπάρχουν άλλοι που διέπρεψαν στο Twitch για πολύ καιρό και αποφάσισαν να αλλάξουν καριέρα. Για παράδειγμα, ο Λεξ Βελντχάους ήταν ένας παίκτης του διάσημου StarCraft. Ωστόσο, χάρη στον τότε συγκάτοικό του, ο Ολλανδός άνοιξε πανιά προς νέους ορίζοντες και έγινε επαγγελματίας παίκτης του πόκερ, το οποίο θεωρεί ένα ακόμη παιχνίδι στρατηγικής όπως εκείνα που έπαιζε παλιά.


Όλοι αυτοί οι άνθρωποι έχουν δημιουργήσει ένα νέο οικονομικό περιβάλλον χάρη στις ατομικές ικανότητες τους. Κανείς δεν το επεδίωξε, όμως η πλατφόρμα πληρωμών Stripe υπολογίζει ότι ο αριθμός των ατόμων που θεωρούν τους εαυτούς τους «δημιουργούς περιεχομένου» και ζουν από αυτό αυξήθηκε κατά 48% το 2021. Τα δε έσοδα από τη συγκεκριμένη βιομηχανία υπολογίζεται ότι σύντομα θα ξεπεράσουν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια!

Μερικοί από τους influencers μπορεί να κερδίζουν περισσότερα από τα golden boys της Wall Street, ενώ όσο περνάει ο καιρός όλο και περισσότεροι νέοι της Gen Z μπαίνουν στον χώρο της δημιουργίας περιεχομένου. Τι σημαίνει αυτό για τα επόμενα χρόνια; Πλατφόρμες όπως το Twitch θα έχουν ακόμη περισσότερο περιεχόμενο, αφού οι δημιουργοί ψάχνουν κοινό που θα προσελκύσουν με τις ιδέες τους. Ο μόνος εχθρός τους είναι η υπερβολική έκθεση, καθώς οι χρήστες της πλατφόρμας κινδυνεύουν να βαρεθούν και να χάσουν το ενδιαφέρον τους.

Η τεχνολογία θα αλλάξει επίσης τις ισορροπίες, ειδικά με τη συνεχή χρήση του blockchain στην καθημερινότητά μας. Παλιότερα τα παραδοσιακά χρήματα αποτελούσαν τον κύριο τρόπο πληρωμής των δημιουργών περιεχομένου. Τα πράγματα έχουν αλλάξει και οι νέοι τρόποι πληρωμής με κρυπτονομίσματα και NFTs έχουν μπει στη ζωή μας. Μάλιστα, η σχέση είναι αμφίδρομη αφού με τον ίδιον τρόπο οι influencers μπορούν να ανταμείψουν τους followers τους, αν το επιθυμούν.

Το φαγητό διεκδικεί, επίσης, μεγαλύτερο χώρο προβολής. Σε μία γρήγορα αναπτυσσόμενη οικονομία των influencer, πολλές πλατφόρμες εμφανίστηκαν για να κερδίσουν από την επέκταση της εστίασης. Τα εστιατόρια, μικρά και μεγάλα, το κατάλαβαν σύντομα και πλέον χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να διαφημίσουν συνταγές, νέες δημιουργίες ή τα ίδια τα προϊόντα και τα καταστήματά τους. Έχει υπολογιστεί σε διάφορες έρευνες, όπως αυτή της MGH, ότι το 36% των χρηστών του TikTok έχουν επισκεφθεί ή παραγγείλει φαγητό από εστιατόριο το οποίο έμαθαν μέσα από κάποιο βίντεο που είδαν στην πλατφόρμα.

Τέλος, όλα αυτά αλλάζουν την οικονομία μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ανάγκη αποστασιοποίησης έφερε την έκρηξη του ecommerce και τα social media όπως το Facebook, το Instagram και το TikTok βοήθησαν στις real time αγορές και στο live shopping. Σύμφωνα με την έρευνα του Instagram Trend Report, το 27% των χρηστών από 13 έως 24 ετών ψωνίζουν απευθείας από social media.
Νεότερη Παλαιότερη

نموذج الاتصال