Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Δικαιώθηκε στο ΕΣΡ ο ραδιοφωνικός σταθμός «STAR 88,8»

Κοινοποίηση

Δικαιώθηκε στο ΕΣΡ ο ραδιοφωνικός σταθμός «STAR 88,8»

Η Ολομέλεια του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου, συνήλθε σε συνεδρίαση στον συνήθη γι’ αυτό τόπο την 14.12.2021 και ώρα 11:00, προκειμένου να συζητήσει επί της κατωτέρω υποθέσεως. Συγκροτήθηκε από τους: Αθανάσιο Κουτρομάνο, πρόεδρο, Ευτέρπη Κουτζαμάνη – Δρίλια, αντιπρόεδρο και (με τηλεδιάσκεψη μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «epresence.gov.gr») τα μέλη: Βασίλειο Καραποστόλη, Νικόλαο Κιάο, Ευαγγελία Μήτρου, Γεώργιο Πλειό και Σωκράτη Τσιχλιά. Απόντα τα μέλη Καλλιόπη Διαμαντάκου και Γεώργιος Σαρειδάκης, οι οποίοι είχαν κληθεί νομίμως. Χρέη γραμματέως εκτέλεσε η Αναστασία Μαραζίδου, διοικητική υπάλληλος του ΕΣΡ.

Αντικείμενο της συζήτησης ήταν η εξέταση της με αριθμό πρωτ. ΕΣΡ 1971/2.4.2021 αίτησης της εταιρείας με την επωνυμία «ΚΟΣΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ», φορέα του ραδιοφωνικού σταθμού «STAR 88,8» (πρώην ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ 88.8 FM) Νομού Ξάνθης, όπου ζητεί να ανακληθεί η με αριθμό 130/2018 απόφαση του ΕΣΡ, με την οποία είχε αποφασιστεί η διακοπή λειτουργίας του σταθμού.

Για τον έλεγχο σχηματίστηκε ο φάκελος με αριθμό 127/14.4.2021 που ανατέθηκε στον ειδικό επιστήμονα-νομικό Γιώργο Αναγνωσταρά, ο οποίος υπέβαλε στο ΕΣΡ την με αριθμό πρωτ. 777/ΕΣ/27.9.2021 νομική του εισήγηση.

Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης, για λογαριασμό του ως άνω φορέα παρέστησαν ο Κοσμάς Γεωργιάδης, ιδιοκτήτης του σταθμού, και ο Έρνεστ Εφραιμίδης, πληρεξούσιος δικηγόρος του. Ερωτηθέντες από τον Πρόεδρο οι Εκπρόσωποι δήλωσαν ότι γνωρίζουν το περιεχόμενο του φακέλου, έλαβαν δε τον λόγο και ανέπτυξαν τους ισχυρισμούς τους. Ζήτησαν στη συνέχεια -και η Ολομέλεια δέχτηκε- να τους παρασχεθεί προθεσμία για την κατάθεση εγγράφου υπομνήματος μέχρι και την 14.1.2022 και ώρα 14.00 και η συζήτηση κηρύχθηκε περαιωμένη. O σταθμός κατέθεσε στη Γραμματεία το με αριθμό πρωτοκόλλου ΕΣΡ 193/14.1.2022 υπόμνημα.

Την 9.5.2022 και ώρα 11.00 η Ολομέλεια συνήλθε σε διάσκεψη επί της υποθέσεως, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου.

Συγκροτήθηκε από τους: Αθανάσιο Κουτρομάνο, πρόεδρο, Ευτέρπη Κουτζαμάνη-Δρίλια, αντιπρόεδρο, και (με τηλεδιάσκεψη μέσω της πλατφόρμας «epresence.gov.gr») τα μέλη: Καλλιόπη Διαμαντάκου, Βασίλειο Καραποστόλη, Νικόλαο Κιάο, Γεώργιο Σαρειδάκη και Σωκράτη Τσιχλιά. Απόντα τα μέλη Ευαγγελία Μήτρου και Γεώργιος Πλειός, οι οποίοι είχαν κληθεί νομίμως. Ο Πρόεδρος ενημέρωσε αναλυτικά για την υπόθεση τους απόντες κατά τη συζήτηση Καλλιόπη Διαμαντάκου και Γεώργιο Σαρειδάκη, αναγιγνώσκοντας την έγγραφη εισήγηση, το υπόμνημα της εγκαλουμένης και το σύνολο των λοιπών εγγράφων του φακέλου. Παρέστη επίσης και ο ανωτέρω εισηγητής, ο οποίος ανέπτυξε το ζήτημα προφορικώς και αποχώρησε.



Η Ολομέλεια, αφού μελέτησε το σύνολο των στοιχείων του φακέλου αποφάσισε την απόρριψη της αιτήσεως θεραπείας με ψήφους τέσσερις (4) έναντι τριών (3). Με έγγραφό του (με ΑΠ 3220/13.5.2022) ο εκ των μελών Νικόλαος Κιάος ζήτησε επανάληψη της διάσκεψης δηλώνοντας ότι «μάλλον έκανε λάθος». Ο Πρόεδρος όρισε νέα διάσκεψη επί της υποθέσεως για την 30.5.2022.

Την 30.5.2022 και ώρα 11.00 η Ολομέλεια συνήλθε σε διάσκεψη επί της υποθέσεως, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου. Συγκροτήθηκε από τους: Αθανάσιο Κουτρομάνο, πρόεδρο, Ευτέρπη Κουτζαμάνη-Δρίλια, αντιπρόεδρο, και (με τηλεδιάσκεψη μέσω της πλατφόρμας «epresence.gov.gr») τα μέλη: Καλλιόπη Διαμαντάκου, Βασίλειο Καραποστόλη, Νικόλαο Κιάο, Γεώργιο Σαρειδάκη και Σωκράτη Τσιχλιά. Απόντα τα μέλη Ευαγγελία Μήτρου και Γεώργιος Πλειός, οι οποίοι είχαν κληθεί νομίμως. Ο Πρόεδρος ενημέρωσε αναλυτικά για την υπόθεση τους απόντες κατά τη συζήτηση Καλλιόπη Διαμαντάκου και Γεώργιο Σαρειδάκη, αναγιγνώσκοντας την έγγραφη εισήγηση, το υπόμνημα της εγκαλουμένης και το σύνολο των λοιπών εγγράφων του φακέλου. Παρέστη επίσης και ο ανωτέρω εισηγητής, ο οποίος ανέπτυξε το ζήτημα προφορικώς και αποχώρησε. Η Ολομέλεια, αφού μελέτησε το σύνολο των στοιχείων του φακέλου:

ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΩΣ ΕΞΗΣ:

Ι. Νομικό Μέρος

Κατά το άρθρο 20 του Συντάγματος: «1) Καθένας έχει δικαίωμα στην παροχή έννομης προστασίας από τα δικαστήρια και μπορεί να αναπτύξει σ ’ αυτά τις απόψεις του για τα δικαιώματα ή συμφέροντά του, όπως νόμος ορίζει. 2) Το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερομένου ισχύει και για κάθε διοικητική ενέργεια ή μέτρο που λαμβάνεται σε βάρος των δικαιωμάτων ή συμφερόντων του». Κατά το άρθρο 10 παρ. 1 του Συντάγματος: «Καθένας ή πολλοί μαζί έχουν το δικαίωμα, τηρώντας τους νόμους του Κράτους, να αναφέρονται εγγράφως στις αρχές, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να ενεργούν σύντομα κατά τις κείμενες διατάξεις και να απαντούν αιτιολογημένα σε εκείνον που υπέβαλε την αναφορά, σύμφωνα με το νόμο»». Κατά το άρθρο 15 παρ. 2 του Συντάγματος: «Η ραδιοφωνία και η τηλεόραση υπάγονται στον άμεσο έλεγχο του Κράτους. Ο έλεγχος και η επιβολή των διοικητικών κυρώσεων υπάγονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, που είναι ανεξάρτητη αρχή, όπως νόμος ορίζει. Ο άμεσος έλεγχος του Κράτους … έχει ως σκοπό την αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων καθώς και προϊόντων του λόγου κα της τέχνης, την εξασφάλιση της ποιοτικής στάθμης των προγραμμάτων που επιβάλλει η κοινωνική αποστολή της ραδιοφωνίας και της τηλεόρασης και η πολιτιστική ανάπτυξη της Χώρας, καθώς και τον σεβασμό της αξίας του ανθρώπου και την προστασία της παιδικής ηλικίας και της νεότητας …» Κατά το άρθρο 5 παρ. 8 του Ν.2863/2000: «Οι αποφάσεις του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης . αποτελούν εκτελεστές διοικητικές πράξεις . Κατά των αποφάσεων του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης μπορεί να ασκηθούν αίτηση ακυρώσεως ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, καθώς και οι προβλεπόμενες στο Σύνταγμα και τη νομοθεσία διοικητικές προσφυγές … ». Τέλος, κατά το άρθρο 24 παρ. 1 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν.2690/1999): «Αν από τις σχετικές διατάξεις δεν προβλέπεται η δυνατότητα άσκησης της, κατά το επόμενο άρθρο, ειδικής διοικητικής ή ενδικοφανούς προσφυγής, ο ενδιαφερόμενος, για την αποκατάσταση υλικής ή ηθικής βλάβης των εννόμων συμφερόντων του, που προκαλείται από ατομική διοικητική πράξη μπορεί, για οποιονδήποτε λόγο, με αίτησή του, να ζητήσει, είτε από τη διοικητική αρχή η οποία εξέδωσε την πράξη, την ανάκληση ή την τροποποίησή της (αίτηση θεραπείας), είτε, από την αρχή η οποία προΐσταται εκείνης που εξέδωσε την πράξη, την ακύρωσή της (ιεραρχική προσφυγή)».



Από τον συνδυασμό και την ερμηνεία των ρυθμίσεων αυτών συνάγονται τα ακόλουθα:

(Α) Ότι το πρόσωπο, για το οποίο εκδόθηκε βλαπτική των συμφερόντων του απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης και το οποίο (εκλήθη και) έλαβε κανονικά μέρος στη σχετική διαδικασία και ανέπτυξε τους υπερασπιστικούς του ισχυρισμούς (ή- πάντως-του δόθηκε η δυνατότητα να εκθέσει τις επί της υποθέσεως απόψεις του αλλά δεν το έπραξε), δύναται μεν να υποβάλει αναφορά, κατά το άρθρο 10 του Συντάγματος (την οποία το ΕΣΡ υποχρεούται να παραλάβει) δεν δικαιούται όμως να ζητήσει την ουσιαστική επανάκριση του ίδιου ζητήματος και την ανάκληση ή τροποποίηση της εις βάρος του αποφάσεως, παρά μόνον: (α) Εάν επικαλείται νομικό ή ουσιαστικό σφάλμα αυτής που θεμελιώνεται σε (νομικώς ουσιώδη) νέα δεδομένα, ήτοι δεδομένα που διαμορφώθηκαν ή κατέστησαν γνωστά στο βλαπτόμενο πρόσωπο μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας στην οποία στηρίχθηκε η προσβαλλόμενη απόφαση (διοικητική πράξη) και τα οποία ως εκ τούτου δεν ήταν δυνατόν να προσκομισθούν και να ληφθούν υπόψιν από το κρίναν όργανο της υποθέσεως. (β) Εάν το επικαλούμενο (βλαπτικό για τον αιτούντα) σφάλμα προκύπτει από την ίδια την διοικητική πράξη (πρβλ. ενδεικτικώς ΕΣΡ: 144/2018, 4/2021, 33/2021, 112/2021).

(Β) Ότι η τυχόν αίτηση που υποβάλλεται, εκ μέρους του βλαπτομένου, από την απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, για ανάκληση ή μεταρρύθμιση αυτής χωρίς την επίκληση νέων δεδομένων ή σφάλματος που προκύπτει από την ίδια την απόφαση, κατά τα προεκτεθέντα, δεν είναι παραδεκτή και γι’ αυτό πρέπει να τυγχάνει αρνητικής «απαντήσεως», κατά την έννοια του άρθρου 10 του Συντάγματος, η σχετική δε «απάντηση», ανεξάρτητα από την τυπική της μορφή, δεν είναι εκτελεστή διοικητική πράξη (πρβλ. ΣτΕ 2855/2013, 4393/2013, 4519/2014, 4596/2015, 671/2016).

Περαιτέρω:

1.    Κατά το άρθρο 15 παρ. 2 του Συντάγματος: «Η ραδιοφωνία και η τηλεόραση υπάγονται στον άμεσο έλεγχο του Κράτους. O έλεγχος και η επιβολή των διοικητικών κυρώσεων υπάγονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης που είναι ανεξάρτητη αρχή, όπως νόμος ορίζει. O άμεσος έλεγχος του Κράτους, που λαμβάνει και τη μορφή του καθεστώτος της προηγούμενης άδειας, έχει ως σκοπό την αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων, καθώς και προϊόντων του λόγου και της τέχνης, την εξασφάλιση της ποιοτικής στάθμης των προγραμμάτων που επιβάλλει η κοινωνική αποστολή της ραδιοφωνίας και της τηλεόρασης και η πολιτιστική ανάπτυξη της Χώρας, καθώς και το σεβασμό της αξίας του ανθρώπου και την προστασία της παιδικής ηλικίας και της νεότητας».

2.    Κατά το άρθρο 53 παρ/φοι 1 και 2 του Ν. 2778/1999: «1. Οι ραδιοφωνικοί σταθμοί, που λειτουργούσαν την 1η Νοεμβρίου 1999, θεωρούνται ως νομίμως λειτουργούντες μέχρι την έκδοση της απόφασης του Υπουργού Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης η οποία προβλέπεται στο άρθρο 7 παρ. 2 του ν. 2328/1995, για την προκήρυξη συγκεκριμένων θέσεων αδειών λειτουργίας τοπικών ραδιοφωνικών σταθμών»».

«2. Οι αναφερόμενοι στην προηγούμενη παράγραφο ραδιοφωνικοί σταθμοί οφείλουν να τηρούν τους προβλεπόμενους στο άρθρο 8 του ν. 2328/1995 κανόνες λειτουργίας. καθώς και αυτούς που προβλέπονται από τους ισχύοντες κώδικες δεοντολογίας του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης. Η παραβίαση των ανωτέρω κανόνων η οποία διαπιστώνεται με βάση τεκμηριωμένη και ειδικά αιτιολογημένη καταγγελία παντός έχοντος έννομο συμφέρον, έχει ως συνέπεια την άμεση διακοπή λειτουργίας του ραδιοφωνικού σταθμού, με απόφαση του Υπουργού Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης,…»



3.    Κατά το άρθρο 11 παρ. 4 του Ν. 3592/2007: «Οι φορείς άδειας τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών πρέπει να διασφαλίζουν την αδιάλειπτη λειτουργία τους…». Από το συνδυασμό των διατάξεων αυτών, μεταξύ τους και προς τη γενική αρχή της λογικής συνοχής και ενότητας της έννομης τάξης, συνάγονται τα ακόλουθα:

Σκοπός του νομοθέτη ήταν να επιτρέψει την προσωρινή λειτουργία των σταθμών στους οποίους χορηγούνταν βεβαίωση λειτουργίας μέχρι την έκδοση προκήρυξης συγκεκριμένων θέσεων αδειών λειτουργίας τοπικών ραδιοφωνικών σταθμών για την αντίστοιχη γεωγραφική περιοχή. Η προσωρινή αυτή λειτουργία δεν αναιρεί την υποχρέωση των σταθμών αυτών να τηρούν όχι μόνο τις αναφερόμενες στην ως άνω διάταξη του άρθρου 53 υποχρεώσεις αλλά το σύνολο των υποχρεώσεων που προβλέπονται για τους αδειούχους σταθμούς, μεταξύ των οποίων και της πραναφερθείσας του άρθρου 11 παρ. 4 Ν. 3592/2007 περί της συνεχούς λειτουργίας τους, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες για την αδειοδότηση των σταθμών.

Ωστόσο ενόψει των ιδιαιτέρων συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί λόγω της οικονομικής κρίσης της τελευταίας δεκαετίας και της διαπιστωθείσας μείωσης της διαφημιστικής δαπάνης, η οποία ως γνωστό αποτελεί το αποκλειστικό έσοδο των επιχειρήσεων των ραδιοφωνικών σταθμών, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως παραβίαση της διατάξεως του άρθρου 11 παρ. 4 Ν. 3592/2007 η προσωρινή αδυναμία μετάδοσης σήματος από το κέντρο εκπομπής λόγω τεχνικής βλάβης ή η πρόσκαιρη αδυναμία μετάδοσης του σήματος με τεχνικές προδιαγραφές που να καθιστούν δυνατή την καταγραφή του από τις υπηρεσίες της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Ειδικότερα, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι ο σταθμός έχει διακόψει τη λειτουργία του όταν, παρά το γεγονός ότι δεν καταγράφεται ως λειτουργών από την ΕΕΤΤ, προσκομίζονται στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι, κατά το εξεταζόμενο ως χρονικό διάστημα διακοπής λειτουργίας του, ο φορέας του σταθμού ασκούσε κανονικά τη συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα (π. χ. εξέδιδε τιμολόγια μετάδοσης διαφημίσεων, εξοφλούσε τα πνευματικά δικαιώματα σε δικαιούχους φορείς, εξοφλούσε λογαριασμούς σε εταιρείες παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος).

ΙΙ. Πραγματικό μέρος

Στην προκειμένη περίπτωση η προσβαλλόμενη απόφαση του Συμβουλίου (υπ’ αρ. 130/2018) έχει, κατά το πραγματικό αυτής μέρος, την υπαγωγή και το διατακτικό της, ως εξής: «Από το σύνολο των διαλαμβανόμενων στο φάκελο στοιχείων, προκύπτουν τα ακόλουθα: Η εταιρεία ΚΟΣΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣΚΑΙΣΙΑ ΕΕ λειτουργούσε ραδιοφωνικό σταθμό στην Ξάνθη με τον διακριτικό τίτλο «ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ 88.8 FM» (ήδη «STAR 88,8»), ο οποίος εξέπεμπε πρόγραμμα στην συχνότητα 88.8 FM. Όμως, σύμφωνα με το με αριθμό πρωτοκόλλου ΕΣΡ 3689/14.09.2016 έγγραφο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) κατά τον τεχνικό έλεγχο που διενεργήθηκε κατά την 20η Ιουλίου 2016 στην Ξάνθη δεν διαπιστώθηκε λειτουργία του επίμαχου ραδιοφωνικού σταθμού. Εξάλλου, σύμφωνα με το με αριθμό πρωτοκόλλου ΕΣΡ 4738/9.12.2016 έγγραφο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων κατά τον τεχνικό έλεγχο που διενεργήθηκε κατά την 18η Οκτωβρίου 2016 στην Ξάνθη δε διαπιστώθηκε εκπομπή ραδιοφωνικού προγράμματος του επίμαχου σταθμού παρά μόνο φέρον σήμα. Επίσης, με τα με αριθμό πρωτοκόλλου ΕΣΡ 2450/26.5.2016 και 2673/14.6.2016 έγγραφα των ιδιωτών Νεκτάριου Παπαδόπουλου και Σοφοκλή Σταματόπουλου αναφέρθηκε στο ΕΣΡ ότι ο συγκεκριμένος ραδιοφωνικός σταθμός είχε σταματήσει τη λειτουργία του ήδη από τις αρχές του 2016.

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του ραδιοφωνικού σταθμού προβάλλει τον ισχυρισμό ότι λόγω συρρίκνωσης του προσωπικού του σταθμού και της οικονομικής κρίσης, η λειτουργία του σταθμού υπήρξε «ακατάστατη κατά το έτος 2016». Ισχυρίζεται επίσης ότι τα προβλήματα αυτά ξεπεράστηκαν και ότι ο σταθμός μεταδίδει πλέον κανονικά και αδιαλείπτως το σύνηθες ραδιοφωνικό του πρόγραμμα. Δεν εξηγείται ωστόσο πώς ο σταθμός βρέθηκε μη λειτουργών σε δύο διαφορετικές μετρήσεις της ΕΕΤΤ, με σημαντική μάλιστα μεταξύ τους χρονική απόσταση. Δεν εξηγείται επίσης πώς οι μετρήσεις αυτές συμπίπτουν με το περιεχόμενο των προαναφερθεισών καταγγελιών ιδιωτών, οι οποίες υποβλήθηκαν δύο και τέσσερις αντιστοίχως μήνες πριν τις καταγραφές της ΕΕΤΤ και αφορούν σε περίοδο αναγόμενη σε προγενέστερο χρόνο αυτών. Θεωρεί δε το ΕΣΡ πλήρως αποδεδειγμένο ότι ο σταθμός είχε παύσει την εκπομπή προγράμματος από τις αρχές του 2016 μέχρι τουλάχιστον την τελευταία καταγραφή της ΕΕΤΤ, ήτοι έως τις 18 Οκτωβρίου 2016. Υπό διαφορετική εκδοχή, θα ήταν αδύνατον να εξηγηθεί λογικώς πώς τα ανωτέρω πρόσωπα μπόρεσαν να προβλέψουν σε ανύποπτο χρόνο ότι θα γίνονταν στο μέλλον οι προαναφερθείσες τεχνικές μετρήσεις της ΕΕΤΤ και ότι αυτές θα κατέγραφαν τον τερματισμό της λειτουργίας του συγκεκριμένου ραδιοφωνικού σταθμού



ΙΙ. Υπαγωγή

Ενόψει τούτων και με βάση τα προεκτεθέντα, διαπιστώνεται η διακοπή της λειτουργίας του Ρ/Σ «ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ 88.8 FM» (ήδη «STAR 88,8») Ν. Ξάνθης και στην συχνότητα 88.8 FM καθώς και η διακοπή της έννομης σχέσης του φορέως που λειτουργούσε τον εν λόγω σταθμό με τη συγκεκριμένη ραδιοφωνική συχνότητα. Ως εκ τούτου, η συχνότητα αυτή ανήκει πλέον αποκλειστικά και μόνον στο Ελληνικό Κράτος, γεγονός που πρέπει να αναγνωρισθεί.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης διαπιστώνει ότι ο ραδιοφωνικός σταθμός με τον διακριτικό τίτλο «ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ 88.8 FM» (ήδη «STAR 88,8») Ν. Ξάνθης είχε παύσει να λειτουργεί κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο σκεπτικό, αποφασίζει τη διαγραφή του από τον Πίνακα Λειτουργούντων Ραδιοφωνικών Σταθμών και αναγνωρίζει ότι η ραδιοφωνική συχνότητα 88.8 FM, στην οποία αυτός εξέπεμπε, ανήκει αποκλειστικά και μόνον στο Ελληνικό Κράτος.».

Κατά της αποφάσεως αυτής ασκήθηκαν οι με ΑΠ ΕΣΡ 5954/19.11.2018 και 1129/11.3.2020 αιτήσεις θεραπείας, οι οποίες απορρίφθηκαν με τις υπ’ αριθμ. 104/2019 και 124/2020 αποφάσεις του ΕΣΡ.

Ήδη με την κρινόμενη αίτηση θεραπείας, ζητείται η επανεξέταση της υποθέσεως της και η ανάκληση της υπ’ αριθμ. 130/2018 αποφάσεως της Ολομέλειας του ΕΣΡ, με σκοπό την επανεγγραφή του ραδιοφωνικού της σταθμού, με τον διακριτικό τίτλο «STAR 88.8» (πρώην ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ 88,8 FM) Νομού Ξάνθης, στον πίνακα Νομίμως Λειτουργούντων Σταθμών Ν. Ξάνθης, υπό το πρίσμα νεότερων αποδεικτικών στοιχείων, μεταξύ των οποίων, και η υπ’ αριθμ. 1976/2019 αμετάκλητη απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Ξάνθης, από τα οποία προκύπτει η συνεχής λειτουργία του ραδιοφωνικού σταθμού και ότι η προσωρινή αδυναμία μετάδοσης σήματος ή η εκπομπή «φέροντος σήματος» οφειλόταν σε τεχνικά ζητήματα, τα οποία προέκυψαν από την διακοπή ηλεκτροδότησης των εγκαταστάσεων στο Πάρκο Κεραιών, λόγω των οικονομικών προβλημάτων, που αντιμετώπιζε η αιτούσα, και στην αναγκαστική χρησιμοποίηση γειτονικής παροχής ρεύματος, χωρίς την ισχύ, που θα επέτρεπε την κανονική λήψη στην πόλη της Ξάνθης, με συνέπεια την μη καταγραφή του ραδιοφωνικού σταθμού από την ΕΕΤΤ.

Η αίτηση αυτή θεραπείας, παραδεκτώς εξετάζεται, δεδομένου ότι, τα ως άνω νεότερα αποδεικτικά στοιχεία, δεν αποτέλεσαν αντικείμενο εξέτασης, κατά τη συνεδρίαση της Αρχής, που εκδόθηκε η προσβαλλομένη απόφαση.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, στα οποία περιλαμβάνονται και οι προβληθέντες (προφορικώς και εγγράφως) ισχυρισμοί της αιτούσας εταιρείας, η τελευταία, προσκόμισε πλήθος εγγράφων, μεταξύ των οποίων και τα εξής κρίσιμα:

• Η αριθμ. 1976/2019 αμετάκλητη απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Ξάνθης, με την οποία, αθωώθηκε από την κατηγορία της παράνομης λειτουργίας

ραδιοφωνικού σταθμού (άρθρο 37 περ. α Ν. 4635/2019), ο νόμιμος εκπρόσωπος της αιτούσας εταιρείας, Κοσμάς Γεωργιάδης, γιατί διαπιστώθηκε η μη συνδρομή των αντικειμενικών στοιχείων, που συγκροτούσαν το ως άνω αδίκημα, με την αιτιολογία ότι « … δεν αποδείχθηκε ότι ο κατηγορούμενος τέλεσε τα πραγματικά περιστατικά, που συνιστούν την αντικειμενική υπόσταση της αξιόποινης πράξης που του αποδίδεται.

Ειδικότερα, δεν αποδείχθηκε ότι ο κατηγορούμενος στην Ξάνθη, στις 14/10/2019, με πρόθεση προέβη σε χρήση σταθμού εκπομπής ραδιοσήματος καθώς και μετάδοση ραδιοφωνικού σήματος χωρίς άδεια ίδρυσης, εγκατάστασης και λειτουργίας ραδιοφωνικού σταθμού, αν και τούτο απαγορεύεται. Συγκεκριμένα, αποδείχθηκε ότι προέβη στη μετάδοση ραδιοφωνικού προγράμματος από το ραδιοφωνικό σταθμό με τον διακριτικό τίτλο «STAR 88.8» από την συχνότητα των 88,8 MHZ στα FM, ενώ είχε ανακληθεί η άδεια ίδρυσης, εγκατάστασης και λειτουργίας ραδιοφωνικού σταθμού από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, ωστόσο αποδείχθηκε ότι, ο προαναφερόμενος ραδιοφωνικός σταθμός, λειτουργούσε αδιαλείπτως από το έτος 1988, χωρίς να διακοπεί οριστικά η λειτουργία του, παρά μόνο είχε ολιγοήμερη διακοπή στην εκπομπή του σήματός του, οφειλόμενη σε διακοπή ηλεκτροδότησης . και ως εκ τούτου ο κατηγορούμενος νομίμως προέβη σε χρήση του σταθμού εκπομπής ..».



Πρέπει να αναφερθεί ότι, η ποινική δίωξη για την ως άνω αξιόποινη πράξη ασκήθηκε, ύστερα από την έκδοση της προβαλλόμενης με αριθμ. 130/2018 απόφασης του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης και την έρευνα, που έγινε στο ραδιοφωνικό σταθμό, την 14/10/2019, από την οποία διαπιστώθηκε η συνέχιση της λειτουργίας του ως άνω ραδιοφωνικού σταθμού. Επομένως, για να αχθεί το ως άνω ποινικό δικαστήριο στην απαλλακτική του κρίση, αναγκαίως εξέτασε το ουσιαστικό ζήτημα της διακοπής ή μη της λειτουργίας του σταθμού, κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα, που αποτέλεσε (η φερόμενη διακοπή) και την γενεσιουργό αιτία για την άσκηση ποινικής δίωξης.

•    Τρεις σελίδες οικονομικής καρτέλας εργοδότη από το ΙΚΑ, χρονικής περιόδου από 10/01/2016 έως 22/01/2017.

•    Έντυπο 4 πίνακα προσωπικού από 8/10/2016.

•    Τέσσερις δηλώσεις ΦΠΑ περιόδου από 1/1/2016 έως 31/12/2016.

•    Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών της ΑΕΠΙ για δικαιώματα ραδιοφωνικών σταθμών, περιόδου από 1/1/2016 έως 30/6/2016.

•    Η αριθμ. 2248/11.9.2019 βεβαίωση μη απενεργοποίησης της παροχής με αριθμ. 8 23055351-02, που βρίσκεται στο Πάρκο Κεραιών Ξάνθης, από την οποία, προκύπτει, ότι υπήρξε κάποια διακοπή ηλεκτροδότησης των εγκαταστάσεων του ραδιοφωνικού σταθμού στο Πάρκο Κεραιών λόγω οφειλής προς τη ΔΕΗ της αιτούσας εταιρείας.

•    Το 77415/22.12.2021 έγγραφο του Τμήματος Διοικητικής και Μηχανικής Υποστήριξης της ΔΟΥ Ξάνθης, από το οποίο προκύπτει ότι οι καταγγέλλοντες Νεκτάριος Παπαδόπουλος και Σοφοκλής Σταματόπουλος, δεν είναι υπαρκτά πρόσωπα και δεν έχουν φορολογικό μητρώο στην Ξάνθη.

•    Εκτυπωμένη αναζήτηση στον ονομαστικό τηλεφωνικό διαδικτυακό κατάλογο του ΟΤΕ, από την οποία προκύπτει ότι, δεν υπάρχει ανεύρεση προσώπων με τα στοιχεία των καταγγελλόντων στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Από τα παραπάνω έγγραφα προκύπτει, κατά την κρίση της πλειοψηφίας, η συνεχής και αδιάλειπτη λειτουργία του σταθμού μέχρι σήμερα, ενώ οι διαλαμβανόμενες, στα αριθμ. πρωτ. ΕΣΡ 3689/14.9.2016 και 4738/9.12.2016 έγγραφα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), διαπιστώσεις, ότι την 20/7/2016 ο σταθμός δεν εξέπεμπε σήμα από το Κέντρο Εκπομπής «Παναγιά» και την 18/10/2016 κατέγραφε μόνο φέρον σήμα, εκτιμάται ότι οφειλόταν σε προσωρινή δυσλειτουργία, λόγω της διακοπής της ηλεκτροδότησης στο Πάρκο Κεραιών Ξάνθης αφενός και των εργασιών συντήρησης, που πραγματοποιούνταν την 18/10/2016, στις εγκαταστάσεις του ραδιοφωνικού σταθμού, στο ίδιο Πάρκο αφετέρου, και όχι σε διακοπή λειτουργίας αυτού, κατά την έννοια του νόμου.



Επίσης, από τα δύο τελευταία έγγραφα, προκύπτει, ότι οι καταγγέλλοντες Νεκτάριος Παπαδόπουλος και Σοφοκλής Σταματόπουλος, δεν είναι υπαρκτά πρόσωπα και δεν έχουν φορολογικό μητρώο στην Ξάνθη. Συνεπώς οι αριθμ. πρωτ. ΕΣΡ 2450/26.5.2016 και 2673/14.6.2016 ψευδεπώνυμες καταγγελίες αυτών, οι οποίες δεν συνοδεύονται από στοιχεία επαλήθευσης και από αποδεικτικά στοιχεία, ισοδυναμούν με ανώνυμες καταγγελίες, που δεν μπορούν να βαρύνουν την τελική κρίση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, και σε κάθε περίπτωση, η τυχόν διακοπή σήματος ενός ραδιοσταθμού δεν μπορεί να πιστοποιηθεί με αναφορά σε καταγγελία προσώπων για τα οποία δεν υπάρχει επιβεβαίωση της ταυτότητάς τους.

ΙΙΙ. Υπαγωγή

Εν όψει τούτων, και με βάση τα προεκτεθέντα, συνάγεται, κατά πλειοψηφία, ότι δεν διαπιστώνεται παραβίαση της διατάξεως του άρθρου 11 παρ. 4 Ν. 3592/2007 αφορώσα τη διακοπή λειτουργίας του σταθμού και ότι η αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να αποφασισθεί η επανεγγραφή του ραδιοφωνικού σταθμού στο Μητρώο των Λειτουργούντων Ραδιοφωνικών Σταθμών Νομού Ξάνθης.

Κατά τη γνώμη, όμως, δύο μελών η κρινόμενη αίτηση έπρεπε να απορριφθεί προεχόντως ως απαράδεκτη, επικουρικώς δε ως προφανώς αβάσιμη. Ειδικότερα, δεν προσκομίζεται κανένα νέο, υπό την προεκτεθείσα έννοια, αποδεικτικό στοιχείο, σε κάθε δε περίπτωση τα επικαλούμενα έγγραφα είναι μη πειστικά και δεν αποτελούν – κατά την κρίση των μειοψηφούντων μελών – απόδειξη λειτουργίας ραδιοφωνικού σταθμού σε παρελθόντα χρόνο, και δη σε χρόνο που η αρμόδια κρατική αρχή βεβαιώνει (επί δημοσίου εγγράφου) το αντίθετο.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ Η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Δέχεται, κατά πλειοψηφία, την κρινόμενη αίτηση της εταιρείας με την επωνυμία «ΚΟΣΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ», φορέα του ραδιοφωνικού σταθμού «STAR 88,8» (πρώην ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ 88.8 FM) Νομού Ξάνθης.

Ανακαλεί την υπ’ αριθμ. 130/2018 απόφασή της.

Αποφασίζει την επανεγγραφή στο Μητρώο των λειτουργούντων ραδιοφωνικών σταθμών, του ως άνω ραδιοφωνικού σταθμού με τον διακριτικό τίτλο «STAR 88,8» (πρώην ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ 88.8 FM) Νομού Ξάνθης, με χρήση της ραδιοφωνικής συχνότητας 88.8 FM, στην οποία εξέπεμπε.

Κρίθηκε, αποφασίστηκε την 30η Μαΐου 2022 και δημοσιεύθηκε την 21η Ιουλίου 2022.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Ε.Σ.Ρ.                 H ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ    ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΑΖΙΔΟΥ

Πληροφορίες: www.esr.gr

Ακολουθήστε το XanthiNea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της Ξάνθης και όλες τις ειδήσεις. 

Το XanthiNea.gr είναι ανεξάρτητο ιστολόγιο και μπορείτε να στηρίξετε το έργο μας κάνοντας
μία δωρεά [εφάπαξ] ή επιλέγοντας μηνιαία συνδρομή με το ποσό που εσείς επιθυμείτε!
Η στήριξή σας είναι πολύτιμη!



ΤΑ ΝΕΑ του xanthinea.gr στο Google News ΤΑ ΝΕΑ του xanthinea.gr στο Google News

Διαβάστε Επίσης

Σχετικά αρθρα