Παρασκευή, 15 Μαρτίου, 2024

Πρεμιέρα για το «καλάθι του νοικοκυριού» και στην Ξάνθη [ΦΩΤΟ]

Κοινοποίηση

Πρεμιέρα για το «καλάθι του νοικοκυριού» και στην Ξάνθη [ΦΩΤΟ]

Με ανάμεικτα συναισθήματα υποδέχθηκαν το πρωί της Τετάρτης (02/11) οι καταναλωτές της Ξάνθης την εφαρμογή του νέου μέτρου για τη συγκράτηση του κύματος ανατιμήσεων στα σούπερ μάρκετ. 




Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της περιοχής, όπως και σε όλη την χώρα, άρχισαν να εφαρμόζουν το λεγόμενο «καλάθι του νοικοκυριού» σύμφωνα με τη σχετική Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης. 

Στόχος του μέτρου είναι η διασφάλιση χαμηλών τιμών για μια ομάδα προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, που καθορίστηκαν από το υπουργείο ενώ κάθε επιχείρηση σούπερ μάρκετ θα επιλέγει αυτόνομα τους κωδικούς των προϊόντων που θα εντάσσονται στο καλάθι και τις τιμές τους.

Οι καταναλωτές μπορούν να βλέπουν τα προϊόντα που έχει επιλέξει η κάθε αλυσίδα στο e-katanalotis.gov.gr

Στο «καλάθι του νοικοκυριού» έχουν συμπεριληφθεί 51 προϊόντα, ωστόσο τα περισσότερα σούπερ μάρκετ έχουν προσθέσει επιπλέον κωδικούς προϊόντων. 

Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα πως δεν πρόκειται μόνο για τις ιδιωτικές ετικέτες (δηλαδή τα προϊόντα που φέρουν την ταυτότητα της εκάστοτε αλυσίδας) αλλά και για επώνυμα προϊόντα. Παράλληλα, δεν είναι λίγες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που έχουν αναρτήσει μια σειρά από επιπλέον προσφορές στα ράφια τους προκειμένου να κεντρίσουν την προσοχή των καταναλωτών. 

Πρεμιέρα για το «καλάθι του νοικοκυριού» και στην Ξάνθη [ΦΩΤΟ]




Πρεμιέρα για το «καλάθι του νοικοκυριού» και στην Ξάνθη [ΦΩΤΟ]

Ανάμεικτα συναισθήματα στην Ξάνθη

Στην Ξάνθη, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του XanthiNea.gr οι περισσότεροι καταναλωτές εκφράζουν επιφυλάξεις ως προς τη χρηστικότητα του εν λόγω μέτρου, εκτιμώντας πως δεν καλύπτει το ράλι ανόδου των τιμών που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα. 

Παράλληλα, υπάρχουν και αντιδράσεις από μερίδα επαγγελματιών (κυρίως αυτών που διατηρούν συνοικιακά μίνι μάρκετ και παντοπωλεία) οι οποίοι εκτιμούν πως πρόκειται για ένα επικοινωνιακό τρικ που ωθεί τους καταναλωτές ακόμη περισσότερο στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, και οδηγεί τους ίδιους στον αφανισμό. 

Υπενθυμίζεται ότι στο «καλάθι του νοικοκυριού» εντάσσονται 51 κατηγορίες προϊόντων που είναι οι εξής:

1 Ρύζι

2 Ψωμί για τόστ

3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)

4 Φρυγανιές

5 Μακαρόνια Νο 6

6 Αλεύρι για όλες τις χρήσεις

7 Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)

8 Γαλοπούλα ή/και πάριζα

9 Κατεψυγμένα ψάρια

10 Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)

11 Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)

12 Γάλα φρέσκο πλήρες

13 Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά

14 Γάλα εβαπορέ

15 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις

16 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά

17 Τυρί φέτα

18 Τυρί γκούντα

19 Τυρί με χαμηλά λιπαρά

20 Χυμός τομάτας διατηρημένος




21 Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)

22 Μαργαρίνες

23 Παρθένο ελαιόλαδο

24 Ηλιέλαιο

25 Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)

26 Λευκή ζάχαρη

27 Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)

28 Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)

29 Ελληνικός καφές

30 Στιγμιαίος καφές

31 Γαλλικός καφές

32 Τσάι ή χαμομήλι

33 Κακάο σε σκόνη

34 Χυμός πορτοκάλι

35 Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά

36 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)

37 Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες

38 Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι

39 Χαρτί κουζίνας

40 Χαρτί υγείας

41 Οδοντόκρεμες

42 Σερβιέτες

43 Ταμπόν

44 Σαμπουάν

45 Σαπούνια σε στερεή κατάσταση

46 Πάνες ακράτειας

47 Πάνες για μωρά

48 Μωρομάντηλα

49 Σαμπουάν για μωρά

50 Τροφές για σκύλους

51 Τροφές για γάτες.

Σύμφωνα με την σχετική νομοθετική ρύθμιση, τα σούπερ μάρκετ που εντάσσονται στο μέτρο, οφείλουν να διαθέτουν ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται στο καλάθι του νοικοκυριού σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.




Τα προϊόντα αυτά θα επισημαίνονται με το ειδικό σήμα που έχει δημοσιεύσει το υπουργείο Ανάπτυξης τόσο στα ράφια όσο και στα μέσα διαφημιστικής επικοινωνίας των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την ίδια ρύθμιση, τα προϊόντα που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, ως προς τη συμμόρφωση με την διάταξη περί αθέμιτης κερδοφορίας. Επίσης, τα προϊόντα του καταλόγου μπορούν να διαφοροποιούνται κάθε φορά που αποστέλλεται από τους υπόχρεους νέος κατάλογος προς το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ακολουθήστε το xanthinea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλα τα τελευταία Νέα της Ξάνθης, καθώς και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Xanthinea.gr

ΤΑ ΝΕΑ του xanthinea.gr στο Google News ΤΑ ΝΕΑ του xanthinea.gr στο Google News

Διαβάστε Επίσης

Σχετικά αρθρα