Έρευνα: Μικρή αύξηση στις δαπάνες για διαδικτυακές αγορές

Έρευνα: Μικρή αύξηση στις δαπάνες για διαδικτυακές αγορές

«Πιστοί» στο online shopping ακόμη και μετά την πανδημία παραμένουν οι Ελληνες καταναλωτές, αυξάνοντας και τον μέσο όρο των χρημάτων που ξοδεύουν στο συγκεκριμένο κανάλι αγορών.

Γυναίκες και άνδρες ηλικίας 25-34 ετών ξόδεψαν το α΄ εξάμηνο του 2022 το μεγαλύτερο ποσό.

Σύμφωνα με έρευνα του pricefox.gr που βασίζεται σε στοιχεία της Focus Bari, την οποία επικαλείται και ο ΣΕΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας), οι Ελληνες αύξησαν τον μέσο όρο χρημάτων που ξόδεψαν για διαδικτυακές αγορές από 806 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε 869 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022. 

Λάτρεις του online shopping είναι γυναίκες και άνδρες ηλικίας 25-34 ετών, οι οποίοι με διαφορά ξοδεύουν το μεγαλύτερο ποσό (1.031 ευρώ από 859 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021) ενώ ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τις διαδικτυακές αγορές είναι και άτομα λίγο μεγαλύτερης ηλικίας, μεταξύ 55 και 64 ετών, που δαπανούν 949 ευρώ από 622 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021. 

Οι κάτοικοι της Αθήνας δαπάνησαν το πρώτο εξάμηνο του 2022 γύρω στα 1.065 ευρώ, της Θεσσαλονίκης 866 ευρώ ενώ τα ποσά είναι μικρότερα στα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδας (736 ευρώ μέσο όρος). Οι Ελληνες συνεχίζουν να είναι εξοικειωμένοι με τις διαδικτυακές αγορές ακόμη και μετά την πανδημία, οπότε οι περισσότεροι στράφηκαν σε ψηφιακά κανάλια αγορών. Παράλληλα, είναι πιθανόν λόγω του κύματος ακρίβειας αρκετοί να στρέφονται στις ηλεκτρονικές αγορές, για να βρουν προσφορές και εκπτώσεις σε μη βασικά είδη ανάγκης.

Οπως αναφέρει η έρευνα, ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρονικά είδη, καλλυντικά και ηλεκτρικές συσκευές παραμένουν οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες ειδών στις οποίες στρέφονται οι Ελληνες καταναλωτές όταν πραγματοποιούν τις online αγορές τους. 

Ωστόσο, σε σύγκριση με τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2021, παρατηρείται μικρή πτώση στις online αγορές των συγκεκριμένων ειδών καθώς πλέον, μετά την περίοδο των lockdowns, οι περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν αυτές τις αγορές στα φυσικά καταστήματα. Ενδεικτικά οι online αγορές ρούχων κινήθηκαν σε ποσοστά της τάξης του 42% το περυσινό πρώτο εξάμηνο από 46% το αντίστοιχο διάστημα το 2021. 

Αύξηση το πρώτο εξάμηνο του 2022 καταγράφεται στις online κρατήσεις ξενοδοχείων (+177%), αεροπορικών εισιτηρίων (+133%) και των εισιτηρίων που αφορούν τη διασκέδαση όπως το θέατρο και το σινεμά (+231%). Η online ασφάλεια αυτοκινήτου δεν είναι ανάμεσα στις πρώτες επιλογές των καταναλωτών και παραμένει στην Ελλάδα σε ποσοστά της τάξης του 10%. Πάντως, αν και οι ηλεκτρονικές αγορές ήταν πολύ ψηλά στους λόγους χρήσης του Διαδικτύου στην Ελλάδα στην πανδημία και συγκεκριμένα ο τρίτος επικρατέστερος, αυτό άλλαξε το πρώτο εξάμηνο του 2022. 

Πλέον, οι ηλεκτρονικές αγορές καταλαμβάνουν την 5η θέση μεταξύ των πιο δημοφιλών λόγων χρήσης του Διαδικτύου από τους πολίτες. Τα κοινωνικά δίκτυα, η αναζήτηση πληροφοριών και το email αποτελούν, πλέον, τους τρεις πρώτους λόγους για τους οποίους οι Ελληνες χρησιμοποιούν το Ιντερνετ.

Ακολουθήστε το xanthinea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλα τα τελευταία Νέα της Ξάνθης, καθώς και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Xanthinea.gr

Νεότερη Παλαιότερη

نموذج الاتصال