Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Μητσοτάκης για τα τρία χρόνια gov.gr: Γινόμαστε επιτέλους σοβαρό κράτος

Κοινοποίηση

Μητσοτάκης για τα τρία χρόνια gov.gr: Γινόμαστε επιτέλους σοβαρό κράτος

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη και απηύθυνε ομιλία στην εκδήλωση «3 χρόνια gov.gr – Ένα κράτος ψηφιακό, η Ελλάδα σε κίνηση» που οργάνωσε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

«Το πρώτο που αναλογίστηκα βλέποντας την παρουσίαση του Κυριάκου Πιερρακάκη είναι αυτό το οποίο νομίζω ότι πολλοί θα σκεφτήκατε όταν διέτρεχε αυτή την πολύ συναρπαστική διαδρομή των τελευταίων 3,5 ετών: γινόμαστε επιτέλους σοβαρό κράτος. Ένα κράτος που σέβεται τον πολίτη και ένα κράτος το οποίο μέσα από ποιοτικές υπηρεσίες χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης με τον πολίτη. Και νομίζω ότι αυτή η πρόταση συνοψίζει τη μεγάλη επιτυχία αυτού του εγχειρήματος της ψηφιακής διακυβέρνησης, το οποίο πιστεύω ότι έχει τύχει καθολικής αναγνώρισης από τους Έλληνες πολίτες, ανεξαρτήτως από το ποιο κόμμα επιλέγουν να ψηφίσουν στις εθνικές εκλογές», τόνισε στην ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.




«Μπορέσαμε και μετατρέψαμε τις αντιξοότητες σε ευκαιρίες. Κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε κάποιες κατεπείγουσες κρίσεις οι οποίες μας υποχρέωσαν να προτάξουμε με απόλυτη προτεραιότητα το ζήτημα του 112. Και δεν σας κρύβω ότι ακούστηκαν κατά καιρούς και από εμένα πολλά γαλλικά, αγγλικά, όπως θέλετε πείτε τα, για να μπορέσουμε να καταφέρουμε να φτάσουμε να τηρήσουμε και να ξεπεράσουμε τα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει για τους εαυτούς μας. Και όμως τα καταφέραμε. Και σήμερα το 112 είναι πια συλλογικό κτήμα. Και δεν είναι μόνο ένα ψηφιακό εργαλείο αλλά είναι μια ολόκληρη κουλτούρα πολιτικής προστασίας η οποία μας είναι απολύτως απαραίτητη. Και γνωρίζουν οι πολίτες ότι όταν έρχεται μια ειδοποίηση από το κράτος την παίρνουν στα σοβαρά και αυτό ίσως είναι το σημαντικότερο», σημείωσε ο Πρωθυπουργός.

Εχουμε καταφέρει να κάνουμε άλματα στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης

«Επεκτείναμε το φάσμα των ψηφιακών υπηρεσιών σε πάρα πολλά επίπεδα, από απλές υπηρεσίες, αντικατάσταση επισκέψεων που έπρεπε να γίνουν στα ΚΕΠ με ψηφιακές υπηρεσίες, μέχρι πιο προηγμένες υπηρεσίες, όπως οι υπηρεσίες του MyHealth. Η χώρα μετατρέπεται και σε πόλο υψηλής τεχνολογίας. Η παρουσία τόσων μεγάλων κολοσσών από το χώρο της τεχνολογίας στη χώρα μας συνδέεται προφανώς και με το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να κάνουμε άλματα στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης, και βέβαια στην πολιτική της κυβέρνησης να μεταφέρει όλα τα δεδομένα του κράτους στο cloud, στο υπολογιστικό νέφος. Όλα αυτά είναι πολιτικές που, όπως αντιλαμβάνεστε, συνδέονται η μία με την άλλη», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.




Είμαστε ακόμη στην αρχή. Η επόμενη τετραετία προδιαγράφεται ακόμα πιο συναρπαστική στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης

«Θέλω να σας πω ότι είμαστε μόνο στην αρχή. Επειδή η τεχνολογία τρέχει, να είστε απολύτως σίγουρες και σίγουροι ότι ξέρουμε πως μπορούμε και εμείς να τρέξουμε μαζί της. Και η επόμενη τετραετία προδιαγράφεται στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης ακόμα πιο συναρπαστική σε μια σειρά από πεδία, γιατί έχουμε ακόμα πολύ δουλειά να κάνουμε. Καλύψαμε ένα μεγάλο κομμάτι του χαμένου εδάφους. Αποδείξαμε ότι πράγματα που θεωρούσαμε ότι στην Ελλάδα δεν μπορούν να γίνουν γίνονται και τώρα νομίζω ότι έχουμε αποκτήσει και την τεχνογνωσία για να τρέξουμε ακόμα πιο γρήγορα στο μέλλον», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Margrethe Vestager, Αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκής Επιτροπής: Είμαι εντυπωσιασμένη από την τόσο γρήγορη βελτίωση της Ψηφιακής Πύλης της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης

«Είμαι εντυπωσιασμένη που βλέπω πόσο γρήγορα βελτιώθηκε η Ψηφιακή Πύλη της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Τον Μάρτιο του 2020, συγκεντρώθηκαν εκεί 500 ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες. Σε λιγότερο από τρία χρόνια, ο αριθμός έχει τριπλασιαστεί σε περισσότερες από 1500. Και ακολούθησε η ανταπόκριση του κόσμου. Οι ψηφιακές αλληλεπιδράσεις με δημόσιους φορείς έχουν αυξηθεί εκθετικά αυξάνοντας παράλληλα τις δυνατότητες του κράτους. Για παράδειγμα, μπορείτε να ζητήσετε πιστοποιητικό γέννησης ή άδεια οδήγησης, να λάβετε ιατρική συνταγή και ιατρικό αποτέλεσμα ή ακόμα και να δημιουργήσετε τη δική σας επιχείρηση. Σήμερα εκατομμύρια Έλληνες μπορούν να το κάνουν αυτό μόνο με μερικά απλά κλικ.




Η εμπιστοσύνη είναι απολύτως βασική γιατί χωρίς εμπιστοσύνη ο ψηφιακός μετασχηματισμός απλά δεν θα γινόταν. Αλλά η εμπιστοσύνη δεν είναι το μόνο. Πρέπει επίσης να εξοπλίσουμε τους πολίτες με εργαλεία ενδυνάμωσης και να διασφαλίσουμε ότι κανείς δεν θα μείνει πίσω. Η Ελλάδα είναι πολύ κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες, με λίγο περισσότερους από τους μισούς Έλληνες να έχουν βασικές δεξιότητες. Αλλά αυτό απέχει πολύ από το 80% που έχουμε ορίσει για το 2030 ως μέρος του ψηφιακού δεκαετούς προγράμματος», ανέφερε στον χαιρετισμό της η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδια για μία Ευρώπη έτοιμη για την ψηφιακή εποχή, Margrethe Vestager.

Κυρ. Πιερρακάκης: Νιώθουμε τη μεγάλη διαφορά που έφεραν στην καθημερινότητα του πολίτη οι ψηφιακές υπηρεσίες

«Υλοποιώντας, το Μάρτιο του 2020, το gov.gr, ξέραμε ότι φέρνουμε μια αληθινή μεταρρύθμιση που θα οδηγήσει στο νέο πρόσωπο του κράτους: ένα πρόσωπο φιλικό προς τον πολίτη. Τρία χρόνια μετά, βλέποντας πόσο χρόνο κερδίζουν οι πολίτες από τις ψηφιακές υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου, νιώθουμε τη μεγάλη διαφορά που αυτό έφερε στην καθημερινότητά του. Με μεγάλη χαρά και περηφάνεια γιορτάζουμε σήμερα παρουσία του Πρωθυπουργού τα τρία χρόνια του gov.gr, κι αντιμετωπίζουμε με μεγάλη αισιοδοξία το μέλλον. Έχουμε την εμπειρία και το αποτέλεσμα της δουλειάς, της διάθεσης και της ατελείωτης έμπνευσης στελεχών του Ελληνικού Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, που ξέρουμε ότι μπορούν να οραματιστούν και να υλοποιήσουν καινοτόμες εφαρμογές, σχεδιασμένες με πολιτοκεντρική προσέγγιση. Τρία χρόνια gov.gr μας αποδεικνύουν ότι η Ελλάδα μπορεί, αλλάζει και καινοτομεί», τόνισε στην τοποθέτησή του ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.




Θοδ. Λιβάνιος: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια βαθύτατα προοδευτική πολιτική

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια βαθύτατα προοδευτική πολιτική. Μακριά από τις συνηθισμένες ταμπέλες της αριστεράς και δεξιάς, μακριά από τις ψευδεπίγραφες δοξασίες, υπό το πρίσμα της εξίσωσης όλων των πολιτών προς τα κάτω. Αντιθέτως, όλοι οι πολίτες εξυπηρετούνται πλέον με τις ίδιες υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Μείωση των ανισοτήτων στην πράξη και όχι στα λόγια. Είτε είναι κάποιος πλούσιος ή φτωχός, άνεργος ή επιχειρηματίας, νέος ή ηλικιωμένος, αγρότης ή νοικοκυρά, όλοι μπορούν σε λίγα λεπτά να έχουν μια υπεύθυνη δήλωση ή ένα γνήσιο υπογραφής μέσα από το κινητό τους ή τον υπολογιστή τους», σημείωσε από την πλευρά του ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Τηλεπικοινωνίες και το Κτηματολόγιο Θοδωρής Λιβάνιος.

Περισσότερα από 8,1 εκατομμύρια διαφορετικοί πολίτες έχουν εξυπηρετηθεί μέσω του gov.gr την πρώτη τριετία λειτουργίας του

Το gov.gr, η κεντρική πύλη παροχής υπηρεσιών του ψηφιακού κράτους, έχει εξυπηρετήσει τουλάχιστον μία φορά περισσότερα από 8,1 εκατομμύρια διαφορετικούς πολίτες την πρώτη τριετία λειτουργίας του, αριθμός που ουστικά αντιστοιχεί στο σύνολο του ενήλικου πληθυσμού της χώρας.




Προσφέρει πλέον 1.514 υπηρεσίες στους επισκέπτες του, που υπάγονται σε 11 μεγάλες κατηγορίες και καλύπτουν κάθε πτυχή της καθημερινότητας και της επαγγελματικής ή της επιχειρηματικής ζωής, από την εκπαίδευση, την εργασία και την ασφάλιση έως την υγεία, την οικογένεια και τον πολιτισμό.

Στον πυρήνα του gov.gr βρίσκεται η απρόσκοπτη διεκπαιρέωση των συναλλαγών του πολίτη με το Δημόσιο, ώστε οι πολίτες να απαλλαγούν από αχρείαστη ταλαιπωρία και καθυστερήσεις. Έως τον περασμένο Δεκέμβριο μόνο οι εκδόσεις εγγράφων και οι υποβολές δηλώσεων που έχουν γίνει μέσω των σελίδων του υπερέβαιναν τα 231 εκατομμύρια.




Η εξυπηρέτηση των πολιτών συμπληρώνεται από τις λειτουργίες του Κέντρου Διαλειτουργικότητας, το οποίο είναι ο ψηφιακός σύνδεσμος ανάμεσα στις υπηρεσίες και τις βάσεις δεδομένων του Δημοσίου, επιτρέποντας σε φορείς του κράτους να ανταλλάσσουν εύκολα και γρήγορα επιχειρησιακά δεδομένα με στόχο την ταυτοποίηση και την ασφαλή εξυπηρέτηση του δικαιούχου.

Οι δημοφιλέστερες υπηρεσίες του gov.gr προς τους πολίτες τα πρώτα τρία χρόνια της ζωής του είναι η άυλη συνταγογράφηση και η χορήγηση άυλων παραπεμπτικών, ενώ ευρύτατα χρησιμοποιούνται οι ψηφιακές εκδόσεις της υπεύθυνης δήλωσης, του πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης και της εξουσιοδότησης, η έκδοση ηλεκτρονικού πιστοποιητικού γέννησης και πολλές ληξιαρχικές e-πράξεις.

Σύμφωνα μάλιστα με τα στατιστικά επισκεψιμότητας του gov.gr, σχεδόν το 54% των χρηστών επισκέφτηκαν το gov.gr μέσω κινητού τηλεφώνου ή tablet.

Ακολουθήστε το xanthinea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλα τα τελευταία Νέα της Ξάνθης, καθώς και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Xanthinea.gr

ΤΑ ΝΕΑ του xanthinea.gr στο Google News ΤΑ ΝΕΑ του xanthinea.gr στο Google News

Διαβάστε Επίσης

Σχετικά αρθρα