Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Την σιδηροδρομική εγκατάλειψη της Θράκης καυτηριάζει ο Αρ. Πλέσιας

Κοινοποίηση

Την σιδηροδρομική εγκατάλειψη της Θράκης καυτηριάζει ο Αρ. Πλέσιας

Μια πραγματικότητα εδώ και χρόνια, αλλά και σκέψεις για τη σιδηροδρομική Εγνατία ένα έργο που σε διθυραμβικούς τόνους εξαγγέλλεται αλλά θα κοστίσει πολύ




Το ότι δεν “σφυρίζουν” κανονικά επιβατικά τρένα σε όλη τη Θράκη είναι μια πραγματικότητα που τη βιώνουμε οι κάτοικοι της περιοχής εδώ και χρόνια. Έστω και εάν πριν λίγους μήνες ξεκίνησαν κάποια δρομολόγια αλλά μόνο κάποιες μέρες μέσα στην εβδομάδα. Βέβαια αυτά τα δρομολόγια δεν μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για να πάει κάποιος για παράδειγμα από Κομοτηνή στη Δράμα μόνο με τρένο, καθώς… πάλι επιστρατεύονται τα λεωφορεία.

Ο Αργύρης Πλέσιας μηχανικός και πρόεδρος του Συλλόγου Μελετητών Ελλάδος και πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ Θράκης στο ράδιο Χρόνος 87.5fm με αφορμή την τραγωδία στις σιδηροδρομικές γραμμές των Τεμπών ανέλυσε την σιδηροδρομική πραγματικότητα της περιοχής και την πολυδιαφημισμένη Σιδηροδρομική Εγνατία.

Προλογικά είπε: «Είμαστε στη χώρα των εξαγγελιών. Έχω διατυπώσει την ανάγκη ιεράρχησης και ολοκλήρωσης έργων. Είναι φοβερό να εξαγγέλλουμε έργα χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί τα προγενέστερα έργα. Ως ΤΕΕ Θράκης λέγαμε στη Περιφέρεια ΑΜΘ να βάλουμε μια ιεράρχηση. […]




Για παράδειγμα στο Μετρό στη Θεσσαλονίκη χωρίς να έχει λειτουργήσει η βασική γραμμή, έχουν δημοπρατηθεί οι επεκτάσεις προς τα ανατολικά και παράλληλα γίνονται εργασίες προς τα δυτικά.

Αυτό γίνεται για να λένε ότι άλλοι είναι ευχαριστημένοι. Το αποτέλεσμα είναι ότι κάνουμε εκπτώσεις σε αυτά τα οποία έχουν κοπεί οι κορδέλες, για να κόψουμε καινούργιες κορδέλες. Αυτό η χώρα θα το πληρώνει».

Την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα περιέγραψε με την πραγματικότητα που βιώνει η Θράκη, δηλώνοντας χαρακτηριστικά «το ότι περνάμε από τον σταθμό της Ξάνθης και της Κομοτηνής και βλέπουμε χορτάρια, είναι το αποτύπωμα για το που βρίσκεται ο σιδηρόδρομος της Ελλάδας. Είναι δυνατόν να μιλάμε για την (σιδηροδρομική) σύνδεση των λιμανιών, χωρίς να δουλεύει το υφιστάμενο δίκτυο».

Διπλή γραμμή

Τί σημαίνει αναβάθμιση δικτύου; Σημαίνει διπλή γραμμή όπως τόνισε ο κος Πλέσιας. Αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι δίνεται προτεραιότητα «να κάνουν την γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα και μάλιστα με μονή γραμμή και να έχουν ένα παρατημένο δίκτυο σε Δράμα και Ξάνθη. Θεωρώ ότι κακώς η Περιφέρεια ΑΜΘ δεν πήρε θέση, διότι εάν δείτε τις εξαγγελίες για το συγκεκριμένο κομμάτι Θεσσαλονίκη-Καβάλα, επειδή αυτό δεν θα το χρηματοδοτήσει η ΕΕ, έχει εγγραφεί ότι θα το χρηματοδοτήσει με 850 εκ. ευρώ η ΠΑΜΘ. Αυτό σημαίνει ότι μας “έφαγαν” ένα ΕΣΠΑ».




Σε άλλη αποστροφή του σημείωσε ότι η σύνδεση Καβάλας-Τοξότες πρέπει να γίνει και αποτελεί σημαντική προτεραιότητα ιδιαίτερα για την πόλη της Καβάλας που διαθέτει αεροδρόμιο και λιμάνι. «Την σιδηροδρομική Εγνατία που λένε το Θεσσαλονίκη-Καβάλα επειδή αποτελεί μια τεταμένη χάραξη, ήταν πρόταση του ΤΕΕ Θράκης και μάλιστα ήταν πρόταση μου εδώ και 20 χρόνια» κατέληξε με νόημα ο κος Πλέσιας.

Πηγή: xronos.gr

Ακολουθήστε το xanthinea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλα τα τελευταία Νέα της Ξάνθης, καθώς και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Xanthinea.gr

ΤΑ ΝΕΑ του xanthinea.gr στο Google News ΤΑ ΝΕΑ του xanthinea.gr στο Google News

Διαβάστε Επίσης

Σχετικά αρθρα