Header Ads

kotakkis

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης από τη Θράκη: Μου έχουν φωνάξει πολλές φορές «σου έχουμε στημένη κρεμάλα»


Στον τόπο καταγωγής του, στον Έβρο, βρίσκεται ο δημοφιλής ηθοποιός Ρένος Χαραλαμπίδης, ο οποίος μίλησε στο iefimerida για την πολιτική, το θέατρο και για τον τόπο του.

Συναντήσαμε τον κ Χαραλαμπίδη στην κεντρική πλατεία της Ορεστιάδας. Αναφερόμενος στα πεπραγμένα της κυβέρνησης υποστηρίζει πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα μείνει στην ιστορία για «την kolotoumba που έκανε, το ΟΧΙ που έγινε ΝΑΙ και για τους νεκρούς στο Μάτι». Παραδέχεται πως έμεινε για χρόνια εκτός κινηματογράφου όχι από επιλογή, αλλά λόγω της κρίσης και μιλάει για τα επόμενα του βήματα και την επιστροφή του στον κινηματογράφο.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης από την ιδιαίτερη πατρίδα του μιλάει στο iefimerida για την πολιτική και τα επόμενα βήματά του στο θέατρο και στον κινηματογράφο. Ο Ρένος Χαραλαμπίδης από την ιδιαίτερη πατρίδα του μιλάει στο iefimerida για την πολιτική και τα επόμενα βήματά του στο θέατρο και στον κινηματογράφο.


Σας βρίσκουμε στον Έβρο. Είναι ένα μέρος που αγαπάτε πολύ.
Εγώ γεννήθηκα στου Ζωγράφου. Η καταγωγή των γονέων μου είναι από ένα χωριό του βορείου Έβρου που λέγεται Σπήλαιο. Είναι στο περιβόητο Τριεθνές. Εγώ γεννήθηκα στην Αθήνα. Φέραμε όμως τον πολιτισμό της Θράκης με τον καλύτερο τρόπο μέσα στο σπίτι μας.

Σε τι βαθμό σας επηρέασε η καταγωγή σας;
Τα χωριά μας, κατά έναν παράδοξο τρόπο, έχουν μια αστική ευγένεια. Αυτη η ευγένεια υπάρχει επειδή ήταν χωριά προσφύγων και φτιάχτηκαν από διαφορετικές ομάδες Ελληνων, και για να υπάρχει ισορροπία υπήρχε μεγάλη ευγένεια μεταξύ τους. Άγγιζε τα όρια της αστικής ευγένειας που εντοπίζουμε στις πόλεις. Αυτό είχε και πρακτικό λόγο, να μην υπάρχει σύγκρουση στην συμβίωση. Αυτό μου το μετέφεραν οι γονείς μου και ήταν πολύ χρήσιμο για τη ζωή στην πόλη. Επίσης μου μετέφεραν τον κοσμοπολιτισμό που έχουν οι Θράκες. Μη ξεχνάμε ότι το τελευταίο κομμάτι της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ήταν η Θράκη και συγκεκριμένα ο Έβρος. Το Διδυμότειχο ήταν η πρωτεύουσα του Βυζαντίου. Έρχομαι στο Σπήλαιο δυο φορές τον χρόνο. Έχω το σπίτι μου στο Σπήλαιο το οποίο το απολαμβάνω πάρα πολύ, είναι οι γονείς μου εδώ, έχω το περιβόλι μου.


Το 2012 συμμετείχατε στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας με τον Αντώνη Σαμαρά. Η ενασχόληση σας με την πολιτική σας έβλαψε τελικά ή σας οφέλησε;
Σε βάθος χρόνου μου έκανε πάρα πολύ καλό. Κατ’ αρχήν ωρίμασα καλύτερα σαν άνθρωπος. Κατάλαβα καλύτερα τον λαό, κατάλαβα καλύτερα τους πολιτικούς, καταλαβα καλύτερα εμένα και κατά κάποιον τρόπο με σκλήρυνε. Ευτυχώς οι συνεντεύξεις μένουν και δυστυχώς αυτά που είχα προβλέψει έγιναν. Ήταν οι πιο σκληρές εκλογές το 2012, με άρωμα εμφυλίου πολέμου.

Θα δοκιμάζατε ξανά να ασχοληθείτε με την πολιτική;
Μόνο με τον Αντώνη Σαμαρά θα το έκανα ξανά.

Τι εντύπωση σας άφησε το διάγγελμα του πρωθυπουργού για την έξοδο από τα Μνημόνια;
Έχω την γνώμη που έχει ο μέσος άνθρωπος. Ότι το δόλωμα το τρως δυο, τρεις φορές. Τέταρτη φορά δεν το τσιμπάς. Συγχαρητήρια στον ΣΥΡΙΖΑ που βγήκε από το τρίτο Μνημόνιο, το οποίο το έφερε αυτός. Σας θυμίζω ότι από το δεύτερο Μνημόνιο βγαίναμε την άνοιξη του 2015. Ξαναβουλιάξαμε από τα καμώματα του Βαρουφάκη και τους άστοχους χειρισμούς της κυβέρνησης. Ο Τσίπρας μου θυμίζει το παραμύθι ο Πέτρος και ο λύκος. Φώναζε ψέματα, ο λύκος, ο λύκος και όταν είπε την αλήθεια δεν τον πίστεψε κανένας.

Η κυβέρνηση ζητάει παράταση χρόνου για να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της. 
Με τη λογική αυτή η κυβέρνηση αυτή πρέπει να μείνει στην εξουσία για 50 χρόνια. Αυτή η κυβέρνηση κρίνεται για τον τρόπο που διαχειρίστηκε την έξοδο από το Μνημόνιο. Το διαχειρίστηκε με τον χειρότερο τρόπο. Τα έδωσε όλα. Ήταν η κυβέρνηση του yes man. Που τα έδωσε όλα. Η κυβέρνηση της kolotoumba. Αυτή η κυβέρνηση θα μείνει στην ιστορία για την kolotoumba που έκανε και για το ΟΧΙ που έγινε ΝΑΙ και για τους νεκρούς της πυρκαγιάς στην Ανατολική Αττική.

Οι άνθρωποι της τέχνης δέχεστε έντονη κριτική πολλές φορές για τις απόψεις που εκφράζετε για την πολιτική. Τελικά ο καλλιτέχνης πρέπει να εκφράζει τις απόψεις του για την πολιτική;
Υπάρχει μια αντίφαση. Μας κατηγορούν γιατί δεν μιλάνε οι πνευματικοί άνθρωποι και όταν μιλάμε και δεν λέμε αυτό που θα ήθελαν να ακούσουν μας κατηγορούν γιατί μιλάμε. Ο άνθρωπος των τεχνών πρέπει να παίρνει θέση. Όχι ακραία. Δεν πρέπει να πολώνει. Εγώ ποτέ δεν είπα τη λέξη γερμανοτσολιάδες, δεν είπα να στήσουμε κρεμάλες για τους αντιπάλους. Εγώ πάντα πίστευα στην μετριοπάθεια. Εμένα πολλές φορές μου είχαν φωνάξει στο δρόμο «Χαραλαμπίδη σου έχουμε στημένη κρεμάλα». Βέβαια αναρωτιέμαι αυτή η κρεμάλα μου, που είναι; Θέλω να την πάρω να την βάλω στο σαλόνι μου...

Επαγγελματικά τι ετοιμάζετε για το φθινόπωρο;
Πέρυσι έκανα μια παράσταση εξαιρετικής εμπορικής και καλλιτεχνικής επιτυχίας στο θέατρο τέχνης. Τον Ιούλιο Καίσαρα του Σέξπηρ. Σε σκηνοθεσία Νατάσας Τριανταφύλλη. Είχαμε εξαιρετικές κριτικές και μεγάλη προσέλευση κοινού. Επιλεχθήκαμε από ιταλικά φεστιβάλ θεάτρου προκειμένου να εκπροσωπήσουμε την Ελλάδα με το θέατρο τέχνης εκεί. Θα ξεκινήσουμε από την Καλαβρία τέλη Νοεμβρίου. Με τους υπέρτιτλους το κοινό όλου του κόσμου μπορεί να παρακολουθεί θέατρο.

Ετοιμάζω και την επιστροφή μου στον κινηματογράφο μετά από αρκετά χρόνια. Με μια ταινία που έχω καταθέσει στο ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και λέγεται ο «Νυχτερινός Εκφωνητής». Το 2019 το έχω αφιερώσει στα 20 χρόνια από τότε που γυρίστηκαν τα «Φθηνά Τσιγάρα» και ετοιμάζω ένα ποιητικό ντοκιμαντέρ για το πως γυρίστηκε η ταινία.

Η απουσία σας από τον κινηματογράφο που οφείλεται;
Ήταν μια δεκαετία. Ήταν το αποτέλεσμα της κρίσης. Αλλά ο κινηματογράφος δεν είναι μόνο να γυρίζεις ταινίες αλλά και να γράφεις σενάρια που κατόπιν θα γυρίσεις. Δεν ήταν επιλογή μου, ήταν προϊόν της κρίσης και προϊόν της εμπλοκής μου με την πολιτική. Έδωσα στον εαυτό μου χρόνο για να συγκεντρώσει το υλικό του προκειμένου να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο δημιουργικότητας.
iefimerida.gr